Délmagyar logó

2018. 01. 18. csütörtök - Piroska 0°C | 6°C Még több cikk.

Le Mans 24 – minden negyedik autó motorja Nissan

Az idei Le Mans-i 24 órás autóversenyt a részvevők motorjainak szempontjából a Nissan fogja uralni, hiszen a benevezett mezőny negyede a Nismo által felkészített Nissan erőforrásokat használ.
A Nissan domináns jelenlétét ezen a hírneves versenyen, június 16-17-én az innovatív kísérleti versenyautó, a Nissan DeltaWing indulása koronázza meg. Ez a szándékok szerint megváltoztatja az autóversenyzés arculatát, mert a hagyományos LMP kategóriához képest feleannyi üzemanyagot és gumiabroncsot fogyaszt el.


Az LMP2 kategóriában ­ ahol a résztvevő autók több mint fele a Nismo által készített Nissan motorokat használ ­ indulnak el a márka partner-csapatai, a Signatech Nissan és a Greaves Motorsport. A győzelemért küzdő versenyzők sorában lesz a GT Akadémia két végzőse: Lucas Ordonez - aki a korábbi Formula 1-es versenyzővel, Martin Brundle-el indul egy autóban -, valamint a második GTA bajnok, Jordan Tresson is.


Paul Willcox, a Nissan Europe vezető alelnöke így nyilatkozott: „Az idei 24 órás Le Mans verseny lesz számunkra az eddigi legnagyobb, és a Nissan DeltaWing megmutatja az irányt, amelyet szerintünk az autósport-technikának a jövőben követnie kellene. Az LMP2 kategóriában már uralkodó szerepet játszunk, mert a csapatok tudják, hogy mi győzelemre segíthetjük őket. A DeltaWing program pedig egyfajta design- és technológiai kísérlet, ami megmutatja milyen távlatokban gondolkodik a Nissan."

Tény, a DeltaWing-féle kísérlet számára aligha adódhat nagyobb, a nyilvánosság által ellenőrzött laboratórium, mint a Le Mans-i 24 órás verseny, amely egyébként is bevált próbaterepe az utcai autók és az autósport új műszaki megoldásainak. - A koncepció attól függetlenül igazolja (igazolhatja) majd, hogy a sokkal gazdaságosabb jövőt megcélzó technológia már most életképes, hogy az autó végigmegy-e a távon vagy sem – hangsúlyozza Paul Willcox.


A Nissan DeltaWing egy generáció óta a legforradalmibb autó, amely megjelent az autósportban; célja megmutatni, hogy a méretcsökkentéssel és az igazán újszerű aerodinamikai kialakítással óriási mértékű üzemanyag-megtakarítást lehet elérni. Minden részletét a hatékonyságot szem előtt tartva tervezték meg: egyedi alakjának légellenállási tényezője a fele egy hagyományos versenyautóénak, ugyanakkor minden egyes alkatrésze - köztük a csökkentett méretű Nissan 1,6 l-es DIG-Turbo motor - kisebb méretű és sokkal könnyebb, mint a hagyományos Le Mans versenyautóké.


Annyira egyedi, hogy a versenyben a szabályok kötöttségeitől mentesülve vesz részt, 0-s rajtszámmal indul a Garage 56-ból, amelyet külön a kísérleti autóknak tartanak fenn.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sofőr nélküli autókat tesztelt a Volvo - videóval

Sofőr nélkül száguldottak az autók, ugyanis a Volvo sikeresen tesztelte vezető nélküli járműveit… Tovább olvasom