Délmagyar logó

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 10°C | 20°C Még több cikk.

Lebegtünk az ülés fölött: luxus Merciket teszteltünk Szegeden

Ugyanúgy kezdem ezt a cikket is, mint két évvel ezelőtt, egy egyszerű és nagyvonalú felsorolással: S 63 Cabriolet, AMG GT C Roadster, GLA 45 AMG és E 43 AMG - összesen 1920 lóerő és 187 millió forint. Egy nagyon rövid ideig nagyon jó volt nekünk.
Az egész világ megváltozik az ember körül, amikor beül egy 74 millió forintos autóba. Gondtalanná válik az elme, semmi baj nem érhet minket, biztonságban vagyunk. A luxus, kényelem és a mérnöki precizitás mintapéldánya nem engedi, hogy akár csak egy pillanatra kényelmetlenül érezzük magunkat a gépkocsiban.

S 63 Cabriolet

Ez az a pont, amikor egy egyszerű gép – mert azért legyünk őszinték, végül is csak egy autóról beszélünk, van négy kereke és gurul – továbblép és felülemelkedik önmagánál és mechanikai alkotássá alakul. Kevés ilyen autó létezik, sajnos nekem sem sokhoz volt szerencsém, de a Mercedes S63 AMG kabrió pont ilyen.

Harmincöt fokos meleg ide, tűző napsütés oda, nyitott tetővel, felhúzott ablakokkal a klímaberendezés viszonylag hatékonyan temperálja az utasteret, az üléshűtés pedig kellemesen temperálja a hátsó felünket és a hátunkat. Egy 74 millió forintos autóban minden kényelmi és biztonsági extra benne van, ami csak létezik ma az autóiparban, ezért a részletekkel nem untatnék senkit. Amúgy sem volt alkalmunk túl sok mindent kipróbálni a gázon, a féken és a kormányon kívül. Ja, és az index is remekül működik.

A Mercedes minden évben végigviszi magyarországi kereskedéseiben az éppen aktuális csúcsmodelljeit, a legkívánatosabb és legelérhetetlenebb AMG modelleket. A kocsikat a Vásárhelyi Pál úti Mercedes-kereskedés, a Pappas Auto Kft. jóvoltából próbálhattuk ki. Az autók a Mercedes Benz Dream Cars Roadshow részeként érkeztek Szegedre. A kocsikat meghatározott útvonalon lehet csak vezetni és szigorúan 30 percre. Mi ettől a két fontos szabálytól csak egyszer tértünk el a fotózás miatt, aminek köszönhetően a turné legérdekesebb darabjáról, az E63 AMG-ről csúsztunk le.

Igazából arra jó ez a rövid tesztút, hogy az ember padlóig tapossa a gázt, ijedten, rettegve, meglepődve süllyedjen bele az ülésbe, az éppen aktuális modelltől függően, majd jó nagyon rúgjon a fékbe, hogy ugyanezt átélje visszafelé, a döbbenetes lassulástól kissé az ülés fölött lebegve. És akkor még hol voltunk az autó valódi határaitól? Meg sem közelítettük azokat. Csak a forróságot sugárzó motor, a fékek szaga és az izzadt tenyér emlékeztet arra, hogy itt most nagyon rövid időn belül valami nagyon rendkívüli történt.
 
Álom luxuskivitelben - GALÉRIA. Fotó: Török János

GT C Roadster

A GT C Roadsteren egy kicsit tovább faragtak a mérnökök, így lett 557 lóerős a teljesítmény. A szaksajtó szerint a GT C Roadster könnyen megismerhető szélesebb faráról (+57 mm), amit a nagyobb (295/35 R 19 helyett 305/30 R 20 méretű) hátsó abroncsok követeltek meg. Ami kívülről nem látszik az a 4,0 helyett 3,7 másodperces gyorsulás, valamint a végsebesség, amelyet 302-ről 316 km/órára emeltek. Kíváncsi vagyok hány GT C tulajdonos tudja majd maximálisan kihasználni ezt a brutális erőt.

Az ülés szorosan fogja a sofőrt és utasát, nem kényelmesen öleli, mit az S63 AMG-ben. A hangja hörgő vadállaté, amikor pedig nekiiramodik, picit meg is rázza a farát. Sőt, a körforgalomból kigyorsítva a biztonságosabbnál épp csak egy picivel több gázt tolva, meg is csusszan a feneke kifelé, de csak épp annyira, hogy érezzük, az elektronika akarja velünk elhitetni, mennyire ügyesek vagyunk. A 65 milliós kocsit már a turné budapesti állomásán eladták, ezért csak a Bajai úti körforgalomig lehetett elvinni, ahol legyünk őszinték, egy igazi padlógázt sem volt alkalmunk nyomni. Csak simogattuk a gázpedált, hogy a törvény nyújtotta sebességhatárok között maradjunk.

Mivel már a legelső autónál megcsúsztunk az idővel, így lemaradtunk a mindenki által csodált és egekig magasztalt E63 AMG-ről, az új E-osztály legdurvább változatáról. Voltak sofőrök, akik a szájukat biggyesztve mondták a GT C Roadsterre, hogy nem volt benne semmi különös, pont azt hozta, amit vártak tőle, de az E63, az valami csodás. Mondták ezt olyanok, akik minden nap erős autókat vezetnek, sőt egyikük autóversenyzői múlttal a háta mögött áradozott a kocsiról.
 
Luxus Mercedeseket teszteltünk - GALÉRIA. Fotó: Frank Yvette
 

GLA 45 AMG

Mi nem bánkódtunk, hanem bevetettük magunkat a legkisebb, kicsit mellőzött Mercedes-AMG GLA45 4MATIC típusjelű méregzsákba. A 381 lóerős turbós kétliteres blokk 4,4 másodperc alatt gyorsítja százra a sportautósított, terepjárós alapokra épített kocsit, amiért az általunk próbált változatban úgy 20 millió forintot kérnek.

Valószínűleg öregszem, de számomra ez az az AMG, amivel a mindennapokban is együtt tudnék élni. Sport módban mérgesen dörög, hörög és durrog a kipufogó, komfort állásban visszavesz a huligánkodásból. A kocsit jelenleg a világ legerősebb sorozatgyártású négyhengeres turbós motorja hajtja. Hihetetlen könnyedséggel pörög fel és gyorsul a kocsi, 4,4 másodperc alatt futja a százas sprintet, mégis mosolyt csal az ember arcára rémület helyett. Persze, megy mint az állat, de ezt olyan kedvesen és szerethetően teszi. Míg az S63 olyan mint egy elefánt, ami ha megvadul, tör-zúz, a GT C Roadster az az idomított oroszlán, amelyikről nem tudni, mikor tépi le az idomár kezét, vagy fejét, addig ez a kedves kis méregzsák olyan mint a pitbullok, vagy a staffordshire terrierek: ijesztőnek tűnnek, de jó kezekben a világ legédesebb jószágai.

A korábban említett műszaki adatok mellett a fedélzeti számítógépek által kiírt átlagfogyasztási adataival sem untatnék senkit. Akinek ennyi pénze van autóra azt nem fogja mellbe vágni a 100 kilométerenként 20-30 literes fogyasztás sem.

E 43 AMG


A végére egy másik finomságot hagytunk: az E-osztály szoft AMG változatát, az E 43 AMG-t. Ebben csak egy V6-os biturbó motor dolgozik 396 lóerővel és 520 Nm-es nyomatékkal. Ez is bőven elég a kényelmes utazólimuzinnak a 4,5 másodperces 0-ról 100 km/órás gyorsulásra.

A kis GLA után ez volt a másik autó, amit el tudnék hajtani a nap mint nap. Csak az a 28 millió forint hiányzik a bankszámlámról. Visszafogott, csak az értő szemek veszik észre, hogy ez nem csak egy E220d AMG optikai csomaggal, hanem egy igaz AMG. Fotóriporter kollégám kíváncsi volt, milyen ha nem csak a padlógáz, satufék kombinációt gyakoroljuk, hanem a Dynamic select kapcsolót komfort állásba kapcsolva ismét az illegalitás útjára lépünk, és letérünk a kijelölt útvonalról. Kecskéstelep szűk kis utcáiban próbáltuk ki mennyire élhető, fordulékony és kényelmes a kocsi. Hihetetlen hova fejlődött a technológia: egy gombnyomásra a sportosan feszes futóműből pihe-puha, lágyan ringó varázsszőnyeget varázsol. Az egyik kapubejáróban fordultunk meg, így meg tudtuk csodálni a tolatókamerát, ami HD minőségben vetíti a képet az extra hatalmas óriáskijelzőre. Mert pont a részletek legaprólékosabb kidolgozásától válik luxusautóvá egy gépkocsi.

Csak azt a zsák krumplit felejtettük el megint magunkkal hozni. Évek óta szeretnénk valós körülmények között kipróbálni egy AMG-t, hogy mondjuk milyen lehet a GT C Roadtserrel kiugrani szombat reggel a Mars téri piacra és bedobni azt a zsák krumplit a csomagtartóba. Bár nem biztos, hogy a mély ülésből felérném a gombot, amit meg kell nyomni, hogy felnyíljon a parkoló kapuja...

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pénteken legördül a futószalagról az első Tesla Model 3

Pénteken legördül a futószalagról az első Tesla Model 3
Augusztusban havi 100, szeptemberben havi 1 500, majd decemberben elérheti a gyártás a havi 20… Tovább olvasom