Délmagyar logó

2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 35°C Még több cikk.

Legkorábban jövőre lehet ajánlott a téli gumi az autóknál

Leghamarabb a 2014-2015-ös szezonban válhatnak ajánlottá a téli gumiabroncsok az autóknál - írta a Népszabadság.
A lap csütörtöki számában Morenth Péter, a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) ügyvezető elnöke számolt be arról, hogy az elmúlt időszakban többször tárgyaltak a kormányzat képviselőivel arról, hogy immár Magyarországon is legyen ajánlott a téli gumiabroncsok használata.

Tájékoztatása szerint még nem dőlt el, hogy ez a KRESZ szabályainak vagy a biztosítási törvények módosításával érhető el.

Az elnök úgy véli, ha a fővárosban az új taxis rendeletben a téli gumi használatát lehetett szabályozni, akkor alighanem általános szinten is lehet ilyen jellegű intézkedést hozni.

Olvasóink írták

33 hozzászólás
12
  • 33. kormoska 2013. október 25. 20:00
    „Aki nem jár sűrűn dombos-hegyes vidékekre és nem megy 10-15 ezernél többet egy évben azoknak a 4 évszakos gumi tökéletes választás, a lényeg az hogy a hópehely rajta legyen az oldalfalán.
    A közepesnél jobb minőségű(Kléber,Barum,Hankook,Nokian,Semperit)négyévszakos abroncsok már tudják amit kell!”
  • 32. ivivan 2013. október 25. 19:09
    „31. Renn

    Száraz úton a lamellázottság nem fontos - csak az fontos, hogy mekkora felületen érintkezik a talajjal. A téli gumiban mélyebbek és szélesebbek a barázdák, hogy el tudja vezetni a vizet, hólét, ezért kisebb a tapadása száraz útfelületen.

    (persze ez csak néhány fokos fagyra igaz - -30 fokban a nyári gumi kopogósra fagy, így már nem tapad jól még száraz felületen sem. De azért száraz úton még erős fagyban is bátran el mernék indulni nyári gumival - bőven megvan az a tapadása, amivel még lehet autózni)”
  • 31. Renn 2013. október 25. 18:09
    „25. ivivan
    "a nyári gumi a jobb. Egyszerűen azért, mert nagyobb a felülete..."
    Hát ez sajnos pont nem igaz,a lamellázott téli guminak,pont a tagoltsága miatt nagyobb a felülete,így érve el nagyobb tapadást.”
  • 30. PDee 2013. október 25. 09:38
    „És mi a helyzet a négy évszakos gumikkal?”
  • 29. mivan? 2013. október 25. 09:11
    „A fogmosás is ajánlott azt hányan nem élnek vele! Vagy vezessék be vagy ne! Ezt a ki...tt mismásolást szeretem ebben az országban!”
  • 28. geza 2013. október 25. 08:30
    „Olyan jó hogy ilyen sok autóversenyző van magyarországon akik átlagon felül tudnak autót vezetni.
    Nem kell a téli gumi, nem kell ABS és egyéb segédeszköz. Jó a nyári 10 éves tükörradiál a béjemvén, mert én majd megoldom gázzal.....
    Csak ne belém rohanjon vagy családtagomat üsse el, mert nem bírt megállni, irányt váltani.”
  • 27. Vatanen 2013. október 25. 08:10
    „Téligumi csak hóban jó, egyébként balesetveszélyes.”
  • 26. szatam 2013. október 24. 23:15
    „15. belaba 2013.10.24. 19:27

    Majdnem jó, ahogy érvelsz :)
    A téligumi nem csak havon jobb a nyárinál, a plusz 1-2 fokos vizes, síkos úton is jobban teljesít, de még mínusz fokban száraz úton is, hiszen más anyagból készül mint a nyári, nem keményedik meg, nem válik rugalmatlanná, a téliguminak az optimális hőmérséklet a 7 fok alatti ott működik jól, a nyári 7 fok felett.
    Illetve, érdemes matekozni, hiszen nem csak a havas napokon keresed meg a téligumira a pénzt, hanem egész évben, tehát ha ma megveszel egy szettet és betartod a gyártó és a szakértők javaslatát, tehát hogy 4 év múlva elajándékozod a szettet egy olyan ismerősödnek, akit nem kedvelsz, akkor ha naponta 69 forintot félretettél az elmúlt 4 évben, már meg is tudod venni az új szettet :)
    A felnit meg csavarokat elég egyszer megvenni ugyanahhoz az autóhoz, de felnit nem is muszáj, hiszen a gumit is tudják külön cserélni, sokan így csinálják, mi is pár évig ezt a módszert követtük.”
  • 25. ivivan 2013. október 24. 22:25
    „23. jozko

    "és -5 fok alatt mindenképpen tanácsos /a nem túl kopott!!/ téli gumik használata!"

    Ebben vitatkoznék - nem olyan rég olvastam egy tesztet, ahol az jött ki, hogy száraz útviszonyok között még néhány fokkal fagypont alatt is a nyári gumi a jobb. Egyszerűen azért, mert nagyobb a felülete...”
  • 24. ivivan 2013. október 24. 22:13
    „Szerintem is értelmetlen időponthoz kötni - néha Januárban van 15-20 fok nálunk, amikor éppen a téli gumi tapad rosszabbul és azért büntetne meg valakit a rendőr, mert a jobban tapadó gumit használja? Értelmetlen...

    Én 4 éven keresztül (2007 és 2012 között) használtam télen is nyári gumit mindenféle gond nélkül. De aztán bevezették a sózás helyett ezt a homokszórást. Milyen jó is ez: muszáj volt téli gumit venni az autóra... Nem tudom ki találta ki hogy sózni tilos, de remek ötlet volt: 5 centis hó volt idén télen a főutakon... Egy vicc az egész... Persze, a téli gumi valamennyire így is tapad, de a nyári gumi sokkal jobban tapadt a felsózott utakon az újítás előtt!”
  • 23. jozko 2013. október 24. 22:12
    „Nem "menni" művészet ezerrel, hanem "manőverezni", intenzíven gyorsítani vagy lassítani, irányt változtatni /vagy éppen irányban vagy íven tartani a járgányt/- megcsúszás nélkül!
    Rengeteget vezettem /1969 óta/ mindenféle utakon Trabanttól a Volga Kombiig, Lada típusoktól a modernebb "nyugati" verdákig, a legkülönfélébb menettulajdonságokkal és gumi fajtákkal.
    Állíthatom: rengeteg / baleset vagy életben maradás!/múlik a gumik fajtáján és állapotán!
    Igazi "extrákra" sosem telt - viszont a "tükörradiál" életveszélyes - és -5 fok alatt mindenképpen tanácsos /a nem túl kopott!!/ téli gumik használata! Akár kötelező, akár nem!
    Magunk és a mások érdekében is!”
  • 22. THK 2013. október 24. 22:01
    „ja, és ha egyszer kötelező lesz, a pótkereket a legegyszerűbb otthonhagyni, hiszen az nem kötelező, viszont ha van, megfelelőnek kell lennie: vagyis a kedvenc rendőrségünket ismerve biztosan fognak azért is büntetni, ha télen nyári pótkerék maradt a kocsiban...”
  • 21. THK 2013. október 24. 21:43
    „Persze, kötelező nekik csalni (+10, -0% a szabványban előírt hibahatár), hogy kevesebbet soha ne mutathassanak, még ha friss téligumi is kerül az autóra, picit nagyobb kerülettel.
    Manapság egy adott gumiméretre belőve szinte teljesen pontosak lehetnének a km-órák, mert a fedélzeti számítógép tartja nyilván a tempót, a megjelenítő műszer pedig precízen mutatja a kért értéket (néha eleve digitálisan). Maga a számítógép ad szándékosan magasabb tempóról jelentést, és ez jól kontrollálható.

    Régebben azonban rosszabb volt a helyzet: az akkori km-órák mechanikusan mértek, egy bowden forgatta mágnessel, ami eleve elég pontatlan módszer, nagyobb ráhagyással, és %-os eltéréssel (ami nagyobb sebességnél km-ben kifejezve egyre nagyobb tévedést jelentett, ezért a végsebességhez közelítve egyre durvább csalásra lehetett számítani)”
  • 20. bertife 2013. október 24. 21:22
    „18. THK:
    Annyira pontatlanok azért nem voltak!
    A kocka Ladámat bemérettem az unokabratyómmal,aki közlekedési rendőr volt.
    60-nál 56-ot, 100-nál 94-et mértek a trafival!
    A mai autók órája is többet mutat a valóságnál, ezt GPS-el is ellenőriztem!”
  • 19. THK 2013. október 24. 21:18
    „16. kontrapista,
    ettől félek én is, hogy ilyen idióta rendeletet hozat nálunk is a gumilobby! :(
    Márciusban már mindennaposak a 15-20 fokok, és novemberben is gyakori a bőven 10 fok fölötti hőmérséklet, vagyis előre borítékolhatóan lesz, amikor semmi nem indokolná a téli gumi használatát, mégis büntethetnek majd a nyáriért...
    Ennek kizárólag időjárásfüggően lenne ténylegesen értelme (vagy min. szűkebb intervallummal, mondjuk dec-febr)”
  • 18. THK 2013. október 24. 21:11
    „17. bertife,
    az a "170" a valóságban jó, ha a 150-et meghaladta: nagyon pontatlan volt a keleti-blokk autóinak kmórája...”
  • 17. bertife 2013. október 24. 20:46
    „8. geza:
    A 4 kerek lámpás 1976-os évjáratú 1500-ös Zsigulinkkal a 70-es végén rövid távon 170-et mentem!
    Az M7-es autópályán végigmentem 120-130-as tempóban és semmi baja nem lett!!
    Akkor még 120 km/h volt a max. az autópályán.
    2000-ig 1500-ös kocka Ladám volt. Azzal is tartósan mentem autópályán itthon és külföldön is 130-140-el!!”
  • 16. kontrapista 2013. október 24. 19:46
    „Jó tudni a Szerbiába utazóknak :
    November 1-től április 1-ig KÖTELEZŐ a téli gumi használata. Ez még nem jelenti azt, hogy mindenkit ellenőriznek, de az ördög ( rendőrség ) nem alszik !”
  • 15. belaba 2013. október 24. 19:27
    „6. szatam 2013.10.24. 12:21
    Kicsit becsapós így matekolni, kb. olyan, mint a fűtésköltséget egész évre számolni és a nyári hónapokra (is) terhelni.

    Számoljunk akkor a másik véglet szerint: kizárólag a havas/csúszós napokkal osztva a 100 eFt-ot, ehhez pedig hozzájön még a 4 plusz felni, esetleg kerékcsavar+összeszerelés (min. 60eFt), vagy az évi 2 átgumizás (min. 12eFt).
    Emlékszem olyan télre, amikor egy csepp hó sem esett, az elmúlt 2 évben viszont szí...nk, így legyen átlagban max. 30 "indokolt" nap egy évben. Ez így, 4 évre, tetszés szerint: min. 935-1330 Ft/nap.

    Mindezt csak az igazság kedvéért, nehogy az autózás és a téli gumi kapcsán az olcsóság legyen a fő érv egy olyan országban, ahol kb. netto 120 eFt a havi átlagkereset (a valóságot és nem a statisztikát figyelembe véve).
    Ezzel szemben, az autózással kapcsolatos minden egyéb költség eléri az EU szintjét.”
  • 14. okz63 2013. október 24. 17:42
    „8. geza 2013.10.24. 14:16
    "Mennyi volt a max sebessége az akkori autóknak? Lada és többiek?"
    A Lada lazán tudott 140-et menni, én Németországban utasként mentem már benne ilyen gyorsan.”
33 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Nissan 188 ezer autót hív vissza fékszoftver-frissítésre

A visszahívási akció 151 ezer 695 darab Nissan Pathfinder SUV gépkocsit érint, valamint kisebb… Tovább olvasom