Délmagyar logó

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 10°C | 20°C Még több cikk.

Legördült a gyártósorról a Mercedes CLA első kombija

B-osztály, CLA és CLA kombi – kevesebb mint három év alatt már a harmadik új modelljével jelentkezik a kecskeméti Mercedes-Benz gyára, ráadásul az utóbbi kettő csak nálunk készül.

Még három esztendő sem telt el azóta, hogy a Daimler AG Magyarországon, Kecskeméten megnyitotta Németország után az első európai Mercedes-Benz gyárát. A legfiatalabb „Mercedes-üzem" ebben az évben immár harmadik modelljével, az új CLA Shooting Brake-kel jelentkezik. Ez is – hasonlóan a CLA-hoz – kizárólag Kecskeméten készül majd. (Mint ismeretes, a magyarországi induló modellt, a B-osztályt párhuzamosan Németországban is gyártják.)

A sajtótéjékoztató. Fotó: Kuklis István (képgaléria)

Az első hazai gyártású CLA Shooting Brake kedden délelőtt ünnepélyesen is legördült a gyártósorról. Markus Schäfer, a termelésért felelős igazgatósági tag az eseményt megelőző sajtótájékoztatón elmondta: "Kecskemét az én múltam része is, benne voltam a telephelyválasztásban. Magyarország meggyőzött bennünket 8 évvel ezelőtt, s ez azóta is töretlen. A 2014-es év 1,6 millió járműve 13 százalékos növekedés a Mercedesnél, amihez Magyarország is hozzátette a magáét."

Az elmúlt évben kereken 150 ezer B- és CLA-osztály készült Kecskeméten, a termelés 2012. évi megkezdése óta így már több mint 300 ezer darab gördült le a szalagokról. Markus Schäfer beszélt az emberközpontúságról, amibe a kecskeméti óvoda is beletartozik, ami ma már 60 gyermeket fogad.

Gyárlátogatás. Fotó: Kuklis István (képgaléria)

Thomas Geier kecskeméti gyárigazgató hangsúlyozta, a "made by Mercedes-Benz in Kecskemét" sikertörténet. A beruházások összege ma már eléri az egy milliárd eurót. A gyár felépítése 800 millió euróba került, ezt követően pedig a Daimler folyamatosan továbbfejlesztette a telephelyet - mindenek előtt a CLA Shooting Brake termelési előkészületeivel. 

Ezzel összefüggésben számos új munkatársat toboroztak, akik intenzív képzésben részesültek, így a létszám 2014 végére mintegy 4000-re emelkedett. - És mindenki csúcsteljesítménnyel dolgozik - mondta a gyárigazgató. Beszélt a duális képzésről, az ipari tanulókról, akik végzés után valamennyien állásajánlatot kaptak a Daimlertől.

A három főszereplő, Markus Schäfer, Orbán Viktor, Thomas Geier és a CLA kombija. Fotó: Kuklis István (képgaléria)

A  sajtótájékoztatót követő ünnepélyes ceremónián Kövér László házelnök mellett részt vett és beszédet mondott Orbán Viktor is. – Minden napra egy tojásra rímelve minden évben egy új Mercedes – kezdte a miniszterelnök, majd úgy folytatta, hogy gyermekkorának rendszerváltás előtt balatoni szállodáinak parkolóiban háromféle autót lehetett látni: keletit, nyugatit és Mercedest.

Orbán Viktor reméli, hogy hamarosan nem csupán gyártani tudják a csillagos márka modelljeit a magyarok, hanem megvenni is. Arról, hogy addig hányat kell még aludni, nem szólt. Beszélt viszont arról, hogy hatezer német tulajdonú vagy résztulajdonú cég működik ma Magyarországon, kb. 300 ezer alkalmazottal, ami egymillió magyar ember sorsát befolyásolja, úgy tűnik jó irányba. – Hajra Kecskemét, hajrá Mercedes! – zárta mondandóját



És röviden az autóról. Azért nem T-modellnek hívják a legújabb kecskeméti autót, mint a normál Mercedes kombikat, mert itt nem a nagy csomagtartón és a jó variálhatóságon, hanem a sportosan elegáns megjelenésen van a hangsúly.

Nemcsak a nevében, megjelenésében is nagyon hasonlít az új kombi a nagy testvérre, a CLS Shooting Brake-re, a kupésan eső tetővonal, a keskeny oldalablakok és a viszonylag szűk csomagtartónyílás mind-mind azt idézi. A kocsi hossza 4,63, a szélessége 1,78, a magassága 1,43 méter, a légellenállási együtthatója pedig csupán 0,26.

A Kecskeméten – és csak itt – gyártott négyajtós CLA-hoz képest nem változott a tengelytáv, de 25 literrel, 495 literre nőtt meg a csomagtartó. Jó sokáig kellene keresni, hogy olyan autót találjunk, amelynek kombi változata csupán ennyi plusz térfogatot kínál... Ezzel együtt a meredekebb szögbe állított hátsó üléstámlákkal 595, teljesen lehajtottakkal pedig 1354 literesre is bővíthető a CLS Shooting Brake befogadóképessége.

Kell egy csapat. Fotó: Kuklis István (képgaléria)

A kissé magasabb tetővonal miatt a hátsó sorban ülőknek 4 centiméterrel nagyobb fejtér jut, és a beszállás is könnyebb lett – ezzel a négyajtós két gyenge pontját egy füst alatt ki is javították. Ott valóban meglehetősen szűkös a második sor helykínálata - erről és másról tesztünkben bővebben is olvashat.

A CLA Shooting Brake egyelőre két diesel- és négy benzinmotorral, valamint 4MATIC összkerékhajtással kapható és csupán 600 euróval kerül többe, mint a négyajtós kupé. A motorválaszték információink szerint megegyezik a négyajtós CLA-éval, kivéve, hogy a legkisebb,1,5 literes dízelt nem kínálják.

Így készül a CLA kombija. Fotó: Kuklis István (képgaléria)

A benzinesek teljesítménye 122-360, a dízelmotoroké 136-177 lóerőig terjed – egyes motorokhoz hétfokozatú dupla kuplungos automataváltót is lehet rendelni. Ez csúcsváltozathoz, a 360 lóerős, 4,7 másodperces gyorsulásra képes CLA 45 AMG Shooting Brake-hez egyébként szériafelszerelés lesz, akárcsak az összkerékhajtás. A kezdőmodell alapára 29 ezer 809 euro, a "tető" pedig a CLA Shooting Brake AMG, 57,3 ezer euróért.

A szaksajtó felhívja a figyelmet arra, hogy a kombi karosszéria előnyt jelent majd a Mercedesnek a kompakt prémiumautók piacán, hiszen sem az Audi A3-asnak, sem a BMW 1-esnek nincs ilyenje. A CLA kombi változatának első példányait várhatóan 2015 márciusában vehetik majd át a tulajdonosaik.

Így készül a CLA kombija. Fotó: Kuklis István (képgaléria)

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ötven százalék fölött növelte eladásait az Opel tavaly

Az Opel márkakereskedői tavaly összesen 10 195 gépkocsit értékesítettek Magyarországon, szemben a… Tovább olvasom