Délmagyar logó

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 4°C | 11°C Még több cikk.

Logant gyártana az AvtoVAZ

Az orosz AvtoVAZ a válság kezdetén kapott 25 milliárd rubeles támogatás után újabb 70 milliárd rubelt tart szükségesnek a talpraálláshoz, maga Putyin kormányfő is a francia Renault vezetését győzködi az ügyben.
A gyár küldöttsége az orosz kormány tagjaival tartott találkozókon hangsúlyozta, hogy kész technológia-átadásra és az AvtoVAZ-ba való befektetésre. Igor Suvalov miniszterelnök-helyettes elmondta, hogy a francia konszern átadná a szükséges technológiát, információt, tapasztalatot és személyzetet. Suvalov közölte: a tervezett leépítésekről nyilvánosságra került adatok – amelyek szerint több mint 30 ezer dolgozót, a teljes létszám mintegy 25 százalékát küldenék el – nem pontosak, mivel még vitáznak róla.

Fényárban az AvtoVAZ irodaháza.
Fényárban az AvtoVAZ irodaháza.

A konszern szerint a kért 70 milliárd rubelből 54 milliárd a korábbi adósságok törlesztésére szükséges, 9,5 milliárd egy beruházási program beindításához, további 2,9 milliárd pedig „a 2010-ben várható kedvezőtlen pénzáramlás kompenzálására". Az összegben azonban nincs benne az a 12 milliárd rubel, amely a tervezett leépítés végrehajtásához kell.

Szakértők szerint ilyen körülmények között a Renault kénytelen lesz további 17,5 milliárd rubelt fizetni az 1 milliárd dollárért vásárolt befolyásoló részvénypakettjéért, s ha netán átadja az AvtoVAZ-nak a Logan összeszerelésére vonatkozó licencet – amelynek értéke 200 millió euró –, még mindig 272 millió dollárt kell fizetnie, ellenkező esetben a részesedése 6 százalékra zsugorodhat.

Dacia Loganok, az oroszok is megkaphatják a licencet.
Dacia Loganok, az oroszok is megkaphatják a licencet.

A helyzetet bonyolítja, hogy a Renault 3 milliárd eurós támogatásban részesült, és meg kell majd magyaráznia, miért költ ebből külföldi munkahelyek megóvására. Putyin azt mondta, helyes lenne, ha minden részvényes – a Renault mellett a Rosztehnologii korporáció és a Troika Dialog befektetési társaság – részt venne a konszern feltőkésítésében.

Olvasóink írták

  • 4. p79 2009. október 12. 16:00
    „dragboyz!

    Tévedsz! A régi kocka Ladákat a mai napig is gyártják, elvileg egészen 2020-ig! Az áruk sem drága (kb. 600-700 ezer Ft), csak mire kis hazánkba ér, addigra lesz belőle 2 millió Ft (ezért nem forgalmazza itthon senki). Szerbiában viszont érdekes módon van rá kereslet és forgalmazó is...”
  • 3. dragboyz 2009. október 12. 08:52
    „Ráfér már a gyárra a ráncbaszedés! Hátha gyártanának végre igazi olcsó, de jó autót! Mert az igazi ladák olcsók és jók voltak, de az újak a Níván kívül egyikkel sem büszkélkednek!”
  • 2. Rozsdás 2009. október 10. 21:06
    „A fegyvereken a földgázon és a nyersolajon kivűl nem sok Orosz termék van a piacon.Lehet hogy rájöttek valami hozzáadott érték is kell egy egy árúhoz és a nyugati technologia sem hiányozhat belőle.”
  • 1. Mignon 2009. október 08. 21:22
    „Ezek a modern autok, nem is autok!
    A vilag legjobb autoja a Zaporozsec!
    Az utazas egy elmeny, es meg szantani is lehet vele!
    :)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kínában is hódít az Audi

Havi eladási rekordot állított fel szeptemberben az Audi Kínában: több mint 15 ezer gépkocsit adtak… Tovább olvasom