Délmagyar logó

2018. 07. 22. vasárnap - Magdolna 20°C | 29°C Még több cikk.

Magabiztos az új Audi Q5 - magyar szívvel

Magabiztos az új Audi Q5 - magyar szívvel
Az őszi Párizsi autószalonon mutatkozott be az Audi Q5 új nemzedéke, az autó azóta Szegedre is megérkezett. Egy hétvége és egy budapesti retúr erejéig mi is kipróbáltuk és meggyőzőnek találtuk a szegmensében versenyképes középkategóriás szabadidő autót.
Az új Audi Q5 műszakilag közeli rokona az új A4-esnek, így nem kell csodálkozni azon, hogy a tömegét sikerült – változattól függően – akár 90 kilóval is csökkenteni az elődhöz képest. (A rokont mi is kipróbáltuk: 2016 április 17.: Nyugodt erő: 7,2 másodperc alatt van százon a 190 lóerős dízel Audi A4-es.) A súlycsökkentés kulcsa a moduláris MLB-platform alkalmazása, ezt használja az A4, az A5 és a Q7 is.

A kocsi jól néz ki. Ez a megállapítás elég hülyén hangzik, de a formával nagyon összhangban van a tesztmodellhez opcióként rendelt Daytona-szürke gyöngyház fényezés. Ez egyrészt nagyon elegáns, másrészt megnyerte az elmúlt 20 év Szeged-Budapest retúr utáni makulátlansági versenyt – ez akkor is nagy dolog, ha a február eleje nem szezonja a bogaraknak. Mintha abban az órában hozták volna ki a kézi autómosóból, fényesre törölgetve.
 
Szeged belvárosában egy budapesti retúr után. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

A karakteres forma mellett az márka szerint ez az egyik legáramvonalasabb autó a kategóriában, ami a szélzajnak és a fogyasztásnak is előnyére válik. Méreteiben alig változott az új Q5, a praktikusabb elrendezésnek köszönhetően azonban több helyet kínál, mint korábban. Az első lámpákat lehet LED és Mátrix LED technikával is kérni, a dinamikus, futófényes irányjelző viszont hátul széria.

Belül megjelent a kínálatban a Head up display és a virtuális műszerfal opció, az infotainment rendszer képernyője felszereltségtől függően 7 vagy 8,3 coll lehet. Ez a központi kijelző már nem süllyesztett, mondván, eljön az idő, amikor az autóban szállva – a mostani kijelző – helyére pattintjuk a személyes használatú tabletünket.
 
Irányítóközpont. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

A vezető maga dönti el, milyen adatokat szeretne látni a virtuális műszerfalon, mekkorában óhajtja a kilométerórát és a fordulatszámmérőt, s választhat a navigációs nézetek között is. Sőt a középkonzol tetején lévő képernyőről a térképet – óriási méretben – behozhatjuk a kormány mögé is. Így a navigációért sem kell oldalra pillantani, ami maximálisan biztonságos és vezetőbarát megoldás. További praktikuma, hogy az anyósülésen utazó mást babrálhat a központi a kijelzőn – ami nem érintőképernyő, a forgótárcsás kontrollerrel és a közvetlen funkciógombokkal lehet barangolni a könnyen kiismerhető praktikus menürendszerben.

A sofőr hamar megtalálja a magának kényelmes ülés és kormánybeállítást, az utasoknak sincs okuk panaszra sem térben, sem minőségben. Az anyagválasztás igényes, az illesztések minőségiek, az ülésfűtés gyors és hatékony, a 3 zónás automata légkondi pedig szépen osztja el a meleget is.
 
Dízel, egyenesen Győrből. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

Az A5-esben magyar szív dobog: az általunk próbált kétliteres 190 lóerős TDI is Győrben készül – dinamikus, kulturált és korrekt. És takarékos, városban 5,4, országúton 4,8 liter az étvágya a gyári adatok szerint. A 133 g/km CO2 kibocsátás ekkora vashoz képes egészen barátságos. A hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós, átdolgozott S-tronic automata váltó szépen dolgozik, jó partnere a meggyőző dízelnek. Kapcsolókarja rövid és „vaskos", de ez nem véletlen, kézpihentető funkciója is van, ami magyarázza az elsőre szokatlan kialakítást.

Az általunk próbált tesztmodell négykerekes volt, ám a hátsó tengely hatása csak akkor kapcsol be, ha az autó úgy dönt, hogy szükséges. Teszi ezt 0,2 másodperc alatt, s többnyire teljesen észrevétlenül, a sofőr csak azt tapasztalja, hogy hiába változott valami az útviszonyokban, a stabilitás maradt.
 
Audi, kilátással. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

Újdonság, hogy a futóművet acél helyett szintszabályozós légrugókkal is lehet rendelni, ami nem csak a komfortnak tesz jót, de a terepjáró képességnek is, mivel a segítségével fel lehet emelni az autó hasát. Akkor is jó szolgálatot tehet a légrugó, ha nehéz tárgyakat kell a 610 – maximum 1550 – literes csomagtartóba beemelni, mivel le tudja süllyeszteni az autó hátulját. A motoros hátfalmozgatás pedig már csak a desszert.
 
Mi mennyi?
Az Audi Q5 tudja a helyét, nincs ez másként az első generációt közel egy évtized után leváltó másodiknál sem. A teljes néven Audi Q5 Sport 2,0 TDI 190LE quattro S tronic alapára szűk 14 millió forint, természetesen temérdek kényelmi és biztonsági extrával, amivel szegmensében jó ár/értékarányú modellnek számít. Ezt persze könnyedén fel lehet vinni közel 20 millióig, a mi a tesztmodell esetén is megtörtént. Azért jó hírünk is van, az autó egyedi ára csupán 16,6 millió forint.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Agyvérzést kapott az autópályán a sofőr, egy hős teslás megmentette

Agyvérzést kapott az autópályán a sofőr, egy hős teslás megmentette
Nagy kockázatot vállalt egy Tesla sofőrje azzal, hogy az irányítatlanul száguldó járművet… Tovább olvasom