Délmagyar logó

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 22°C | 35°C Még több cikk.

Magabiztos az új Mégane RS

Megérkezett az új Renault Mégane R.S., a márka sportos modellpalettájának legújabb tagja. A 250 lóerős gép kívül-belül magabiztos és szemre is tetszetős.
A új Mégane R.S. mindjárt a kezdetekkor kétféle futóművel kapható: a Sport változat fő célterülete a mindennapi vezetés, az élmény fokozása a hétköznapokon, s elsősorban a közutakon. A Cup futómű masszívabb szerkezetével és feszesebb beállításaival már a pályahasználatra is alkalmas. Az új R.S.-t kétliteres, turbós benzinmotor hajtja, legnagyobb teljesítménye 250 lóerő, nyomatéki csúcsa 340 Nm. Ez utóbbi széles fordulatszám-tartományban a vezető rendelkezésére áll, így a motor teljesítménye és rugalmassága megfelel a mindennapi elvárásoknak és a versenypályás igénybevételnek is. A gyorsításról az erős motor, a lassításról négydugattyús Brembo-féknyergek gondoskodnak.

Tavasszal Genfben már bemutatkozott az új R.S.
Tavasszal Genfben már bemutatkozott az új R.S.

Az új Mégane R.S. számos különleges technikával is szolgál, ilyen például az R.S. Dynamic Management, háromfokozatú menetstabilizáló programmal, amellyel a vezető az elektronikus menetdinamikai rendszerek érzékenységét állíthatja be.

On: ez a motorindítás utáni alapállapot, az ESP az ASR is aktív. A rendszer azonnal beavatkozik, amint úgy érzékeli, hogy az autó stabilitását veszti. A gázpedáljeladó beállítása az egyenletes gyorsításokat segíti, így az autó kényelmesen használható a mindennapi forgalomban.

Sportállásban a menetstabilizáló érzékenysége csökken, ez az üzemmód az ESP gomb rövid megnyomásával kapcsolható be. Bár az ESP és az ASR is változatlanul aktív, mindkettő csak később avatkozik be, azaz engedélyezett némi csúszás, és kerékkipörgés is, ugyanakkor a biztonság megnyugtató marad. Ebben az állásban a gázpedál reakciója élesebbre vált.

Off állásban már igazán élvezhető a zártpályás száguldás, ez az üzemmód az ESP gomb hosszabb megnyomásával kapcsolható be. Ekkor a menetstabilizáló elektronikák teljesen kikapcsolnak, a gázreakció pedig a korábbinál élesebb, és gyorsabb. Az utóbbi két üzemmód bekapcsolása után az „ESP Sport" illetve az „ESP Off" felirat jelenik meg a műszerfal kijelzőjén.

A hátsó traktus a nem hétköznapi kipufogócsonkkal.
A hátsó traktus a nem hétköznapi kipufogócsonkkal.

Az új Mégane egyik világújdonsága a vezető számára valósidejű menetadatokat szolgáltató Renault Sport Monitor, egy több szenzor jeleit feldolgozó elektronikus rendszer. A vezető a kormánykerék vezérlőgombjaival lapozgathat a rendszer adatai között, miközben a műszerfal központi kijelzőjén a következőket jelenítheti meg:
- fontosabb motor- és műszaki adatok (turbónyomás, motorolaj hőmérséklet, és a fékek állapota)
- teljesítményadatok (pillanatnyi forgatónyomaték, és motorteljesítmény),
- kereszt- és hosszirányú gyorsulás (GG kijelző),
- memóriás stopperóra
- automatikus memóriafunkció a menetteljesítmény adatokhoz: a legjobb állórajtos gyorsítás szintideje 400 méteren, és a legjobb állórajtos gyorsítási idő 100 km/óráig.

Az R.S. Monitoron keresztül a gázpedál reakciója is változtatható, Sport üzemmódban például ötféle beállítás lehetséges, „linear, normal, snow, sport és extreme". Mindez annak érdekében, hogy az autó menetdinamikai jellemzői igazíthatók legyenek a vezető elvárásaihoz és a környezeti feltételekhez. Ezen túl olyan felszerelések sora is elérhető az autóban, amelyek jobbára csak a magasabb méretosztályban jellemzőek. Versenyhangulatú utasterével és beltéri elemeinek stílusával az új Mégane R.S. bátran merít a motorsport mai modern világából, miközben azért „emberi" marad.

250 lóerővel lehet magabiztos az új Mégane.
250 lóerővel már lehet magabiztos az új Mégane.

Az európai sportos kompaktautó piac 2001 és 2008 között folyamatosan nőtt, 10,7 ezerről 32,8 ezer darabra. A teljes európai értékesítés 60 százaléka az Egyesült Királyságban és Németországban talál gazdára. Idén más eredmények várhatók, különösen az első félév 40 százalékos keresletcsökkenése alapján. Ám az év végére némi értékesítési fellendülés is várható, hiszen a legfőbb sportos kompakt megújult, közel tíz új modell lépett az európai piacra.

Olvasóink írták

  • 6. pocokkaa 2009. november 09. 07:55
    „Széép :)”
  • 5. bélás 2009. november 03. 12:01
    „Szépnek szép, csak francia”
  • 4. bespin 2009. november 02. 08:40
    „2. Fényképen esetleg. :-)

    A segge kissé Scirocco-s, de az új Megane nagyon ott van, a grandtour és a coupe gyönyörű.”
  • 3. flexsnake 2009. november 02. 05:44
    „na hát az a fenékrész mint egy orrba csapott pitbull :D”
  • 2. tintasbarns 2009. november 01. 20:31
    „Super nekem is ez van.”
  • 1. rolee 2009. november 01. 19:33
    „Jól néz ki!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Francia lesz az elektromos smart

A Daimler AG a francia elnök látogatásakor jelentette be a lotaringiai Hambachban, a smart üzemében, hogy itt fogják sorozatban gyártani az elektromos fortwo modellt. Tovább olvasom