Délmagyar logó

2018. 07. 17. kedd - Endre, Elek 19°C | 29°C Még több cikk.

Magasan kezdett a Toyota C-HR

Magasan kezdett a Toyota C-HR
Sikergyanús a Toyota C-HR - teljes nevén Coupé High Rider, azaz magasan ülő kupé -, a márka modellkínálatából éppúgy kitűnik, mint a ma oly divatos kompakt szabadidő-autók közül. Az elmúlt esztendő végén megérkező és a 2017 Év Autójáért még versenyben lévő újdonságot minap mi is megfuttattuk.
A Toyota modellkínálatán belül egyedülálló arculatot teremtettek, a forma több mint bátor, a karosszéria felső részének kupészerű kialakításához a szabadidőjárművekre jellemző, erőteljes alapok tartoznak. A 4360 mm hosszú, 1795 mm széles 1555 mm magas és 2640 mm tengelytávú modell nagyban hasonlít a 2014-ben, a Párizsi Autószalonon bemutatott és nagy sikert aratott autóra. Alig lett visszafogottabb, én is csak a hátsó ajtó rejtett kilincsébe kötnék bele. Az Alfa 156 zseniális megoldását azóta már majd minden márka leutánozta, itt szerintem egy kicsit szögletes lett – bár elképzelhető, hogy ez is szándékos, mint ahogy a hátsó szárny sem sikerült éppen átlagosra.
Fotók: Kovács András
Fotók: Kovács András

Nemzetközi. Az új C-HR az első, Japánon kívül gyártott Toyota-modell, amely a TNGA, vagyis a Toyota új globális padlólemezére épül – ezzel a törökországi kapacitás 150-ről 280 ezer autóra bővül. A crossover új, 1,8 literes hibrid hajtáslánca a márka észak-walesi üzemében készül, amelynek bővítésébe és újraszerszámozásába 7,1 millió angol fontot fektetett a vállalat. A márka harmadik európai helyszíne a lengyelországi üzem, ez a gyár szállítja az 1,2 literes turbómotorral szerelt modellváltozat manuális sebességváltóit.
Minden más tetszik és elismerésre méltóan merész. A karosszériája erőteljes alsó része és megemelt hasmagassága kupésan elegáns. Drágakőszerű szögletes felületei, dinamikus ívei és elegánsan részletei egyensúlyban vannak. Belül semmi sem átlagos, de minden rendben. A vezetőközpontú, szellős és tágas utastér hangulatos, a határozott élek kontrasztja magabiztos. A műszerfal áttekinthető – hibridnél a fordulatszámmérőt ne keressük – a kezelőszervek kézre esnek és logikus működtetésűek.

A Toyota küldetésének tekinti, hogy minél szélesebb kör számára elérhetővé tegye biztonsági arzenálját, ennek megfelelően a Safety Sense alapfelszerelés a C-HR minden kivitelénél. Olyan elemeket tartalmaz, mint az ütközést megelőző biztonsági rendszer, gyalogosfelismerő funkcióval, az adaptív tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztetés kormánykorrekcióval, valamint az automatikus távolsági fény, illetve a jelzőtábla-felismerő rendszer. A legmagasabb felszereltségi szinten fűthető ülések, kulcs nélküli nyitási és indítás, sötétített ablaküvegek, egyedi kárpitozás és parkolássegítő rendszer szerepel a listán.

Az általunk próbált, legújabb generációs hibrid hajtásláncot alkalmazó C-HR CO2-kibocsátása mindössze 82 g/km, míg az átlagos üzemanyag-fogyasztás csupán 3,6 liter/100 km. A 122 lóerős új egység nem csak takarékosabb és könnyebb elődjénél, de sportosabb is. A C-HR emellett az eredetileg az Aurisban debütált, új 1,2 literes turbómotorral is elérhető. Ez 116 Lóerős és 185 Nm maximális nyomatékú, CO2-kibocsátása 125 g/km, az átlagos üzemanyag-fogyasztása 5,5 liter/100 km. A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó vagy CVT automata csatlakozhat – ez utóbbi kivitel első- és összkerékhajtással egyaránt rendelhető.

Érdekes, hogy a két erőforrás csupán 0,1 másodperces százas gyorsulási különbséget jelent a 14 mázsás saját tömegű C-HR-nél és a kisebbik motor a jobb a maga 10,9 másodpercével, a végsebességben is ez a gyorsabb, a 190 km/óra 20-szal több, mint amit a hidridhajtással tud az autó.

Alacsony tömegközéppontjának és többlengőkaros hátsó felfüggesztésének köszönhetően az autós stabil és inkább sportos, mint kényelmes hangolású, így mindenkor jó visszajelzést ad az útról. A szakma kiemeli, hogy a precíz vezethetőséget a lineáris kormánymű is segíti – ezt itt nem részleteznénk.

Az autó a kisebbik motorral már 6 millió forint alatt elérhető, s ezért nem egy átlagos kocsiba ülhet a vásárló. A hibridhajtás ára a nagyobb motorral 7,9 millió, ez már igazi városi szaladgálós kocsi annak, aki megengedheti magának és egészen kis szépséghibája, hogy csupán 377 literes a csomagtér. A tető a 8,8 milliós, Executive felszereltségű hibrid, ami bőven 10 fölé is vihető, ha Miltidrive S váltóval, komfort- és led-csomaggal kérjük és akkor még nem beszéltük a higanyezüst és gyöngy fehér fényezés 230 ezres feláráról.
Kipróbáltuk az új Toyota C-HR-t - Galéria
 
Esélyes. A C-HR is bekerült abba a hét autót számláló szűk körbe, melyek közül majd kikerül az ’Év autója 2017’ cím birtokosa. Ez a legrégebbi és leginkább elismert autós díj Európában, odaítélésére 22 európai országból érkező 58 újságíróból álló - két magyar tagot is magában foglaló - zsűri szavazata alapján történik. A díjat a legkiemelkedőbb kapja a megelőző 12 hónapban forgalomba hozott új modellek közül. Az elismerés gyedi, hiszen nincsenek alkategóriák, osztályok, a zsűritagok különböző szempontok által - dizájn, kényelem, biztonság, gazdaságosság, úttartás, teljesítmény funkcionalitás, környezetvédelmi szempontok, vezetési élmény, ár, és a különösen nagy súllyal latba eső technológiai innovációk és ár/érték arány - leadott szavazatai alapján egyetlen abszolút győztest hirdetnek. Az ünnepélyes díjátadó ceremónia március 6-án a Genfi Autókiállításon lesz.







 

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Húsz év múlva minden harmadik eladott autó elektromos lesz

Húsz év múlva minden harmadik eladott autó elektromos lesz
Az elektromos autók egyre népszerűbbek. Tovább olvasom