Délmagyar logó

2018. 11. 17. szombat - Hortenzia, Gergő 0°C | 9°C Még több cikk.

Majdnem hómenők voltunk Eplényben - galéria

Majdnem hómenők voltunk Eplényben - galéria
A legnagyobb létszámú hazai quattroflotta tesztvezetését biztosította február elején a Porsche Hungária Eplényben, ahol 20 modell közül választhatott a nagyérdemű. És volt egy ráadás is, igaz, csak a jobb egyes ülésből.
Immár negyedszer rendezte meg Eplényben a nagy sikerű Hómenők téli quattrofesztiválját a Porsche Hungaria. Hó sajnos nem volt a bakonyi síparadicsomban, bár egy pályát ágyúzással és nem kevés munkával sportolásra alkalmas állapotba hoztak a szervezők, hogy a vendégek sílécet vagy hódeszkát is csatolhassanak két tesztút között. Így azután a tavalyi, klasszikus havas driftelés elmaradt.

Minden más rendben volt, a legnagyobb létszámú hazai quattroflotta tesztvezetését biztosította február első napján az importőr. Mi a tesztet már útban odafelé megkezdtük, mégpedig egy Audi SQ7 4.0 TDI quattróval. Annyi ideig sajnos nem vezettük, hogy hibát is találjunk a négyliteres 435 lóerős V8-as motorral hajtott autóban. Pedig nem is a legegyenesebb úton közelítettünk Eplényhez, és az alsóbbrendű útvonalak spontán tesztszakaszoknak is alkalmasak voltak.

20 autó várta a tesztvezetőket Eplényben. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

Az Audival olyan előzésekbe is bele lehetett menni, ami átlagos vezetőnek már nem normális, de ekkora nyomatékkal ez nem volt gond. Ahogy a tempós kanyarsebességgel sem. A hibát – ami persze megközelítés kérdése – csak az íróasztal mellett találtuk meg, amikor megkaptuk az árajánlatot: a 28 millió forintos alapárú modellt néggyel még tovább is extrázta az importőr...

Megérkezés és regisztráció után beszállókártyát kaptunk, e sorok írója a régi „szerelem" okán elsőre egy Škoda Octavia Scout modellt választott. A 150 lóerős nyomatékos dízel rendben volt, az összkerekes hajtás előnye leginkább a fel- és levezető szakaszokon domborodott ki Eplényben. A pályához vezető szakasz aszfaltburkolata két szembejövő autónak kevés volt, a szervezők ezért mindkét oldalon feltöltötték azt, és folyamatosan karbantartották. Két kerékkel a kissé felázott földön, kettővel az aszfalton – nagyobb tempó mellett is stabil és jól irányítható maradt a Škoda.
20 autó várta a tesztvezetőket Eplényben. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

A 20 modellből – köztük nyolc Volkswagenből, négy Audiból és három SEAT-ból – lehetett választani, mi mégis egy újabb Škoda mellett döntöttünk. Ez lett a Karoq, mondván, a Kodiaqot az áprilisi Pótkerékben már próbáltuk, nemrégiben megérkezett kisebb testvérét még nem. Méretre a hétköznapokra ez is tökéletesen elég, a 150 lóerős motort sem éreztük gyengének, és az összkerékhajtás is észrevétlenül dolgozott. Ezzel nem az országúti tesztvonalat, hanem a murvás szakaszokkal tarkítottat választottuk, száguldani persze nem lehetett, de azért szedte az abroncsait rendesen. Akinek nagy a Kodiaq, nem dönt rosszul, ha a kistesót választja.
Elemi erővel

Szerencsénk volt a ralivilág kultikus autójához, a híres Audi S1-hez is, igaz, csak jobb egyben. Ezzel az autóval kb. három évtizeddel korábban versenyeztek utoljára – villogva „dúrta le" a keskeny útról a profi sofőr a normál tesztelőket. Őt sem zavarta, hogy jobboldalt föld, baloldalt beton volt az abroncsok alatt. Minimum kétszer akkora tempóban közlekedett, mint az izmosabb autót hajtó úrvezetők, pedig elektronikai segítsége sem volt. – Ment, mint állat – mondanák faluhelyen, pedig bukótér nemigen volt, a derék méretű fatörzsek elég komoly lassulást biztosítottak volna. És a tesztút felénél természetesen nem Y-ba fordult meg, hanem driftelve, és meglehetősen szűk helyen. A 2,2 literes turbómotor egyébként 460 lóerős volt, és 3,5 másodperc alatt gyorsította százas tempóra az 1050 kilós autót.
Csak 4 kerék, semmi elektronika. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

Egyebek között próbára fogtuk a Volkswagen T6 Multivant is, a 204 lóerős motorral, amiben inkább a személyautós jegyek domináltak, mintsem a haszonjárművesek. A nagyobb doboz sem volt gond, nem billegett az autó tempósabb kanyarsebességnél sem.

Az autómentes szünetekben is kitűnő házigazdának bizonyult a Porsche Hungária, aki a lejtő ördögeként a sípályán is ki akarta próbálni a sebességet, ezt bátran megtehette. Forró teát „minden kilométerkőnél" kínáltak, és persze az étel-ital is rendben volt. Nekünk ebből legjobban a marhagulyás jött be, de nem csak a húsimádókat kényeztették el a szervezők.
20 autó várta a tesztvezetőket Eplényben. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

 

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tagadta a Volkswagen konszern vezére az Audi vezetőjének elmozdítását

Tagadta a Volkswagen konszern vezére az Audi vezetőjének elmozdítását
A konszern dolgozóinak küldött elektronikus levélben tagadta a hírt pénteken Matthias Müller. Tovább olvasom