Délmagyar logó

2017. 01. 16. hétfő - Gusztáv -5°C | 1°C

Maradhat a 350 lóerő, ha csak 3 litert eszik

Bemutatkozott a BMW i almárka harmadik tagja, az i8 Concept Spyder. A sportos kétüléses hibrid mindössze három liter benzint fogyaszt 100 kilométeren.
Az új, nyitott tetejű, kétüléses jármű az i3 Concept és az i8 Concept mellett a korszerű jövő megtestesítője. A Spyder sportos formatervében a könnyed dinamizmus és a hatékonyság ott van. Az intelligens, könnyed dizájn és a hibrid technológia révén a BMW i8 Concept Spyder sportautós menetteljesítményre képes, fogyasztása mégsem magasabb egy kisautóénál.

A kupéhoz hasonlóan a BMW i8 Concept Spyder is az innovatív LifeDrive architektúra, a független funkcionális egységek köré épült. A karbonszállal megerősített műanyag (CFRP) Life modul például kifejezetten könnyű utascellát képez, míg az elsősorban alumínium alkatrészek felhasználásával elkészített Drive modul összesíti az erőátvitelt, a karosszériát és a biztonsági struktúrát.


A BMW i8 Concept Spyderhez készült eDrive rendszer a hatékonyság, a strukturális merevség és az ütközésbiztonság mellett a vezetés élményét is garantálja. Az első és a hátsó tengely modulokat az úgy nevezett „energia alagút" köti össze, ami magában foglalja a hibrid erőforráshoz tartozó akkumulátort. Ez lehetővé tette a mérnökök számára, hogy az autó súlypontja alacsonyan maradjon, a súlyelosztása pedig ideális legyen.

A sportos dinamizmus érzetének megteremtéséhez kulcsfontosságúak a nagy karosszériaelemek, a lefelé ívelő övvonal és a számos aerodinamikai elem, köztük a spoilerek és a szárnyak. Ezek lényegesen csökkentik a hibrid sportautó légellenállási együtthatóját és javítják hatótávolságát.


Csakúgy, mint korábban a kupé, az eDrive-val felszerelt BMW i8 Concept Spyder is egy plug-in hibrid, amelyben különböző erőforrások teljesítménye adódik össze, így az elektromotor és a belső égésű erőforrás előnyei révén lesz optimális a hatás.

A 131 lóerős, első tengelyre elhelyezett elektromotor tandemben a háromhengeres, turbófeltöltéses benzinmotorral (223 lóerő) a hátsó kerekeket hajtja. A BMW csoport által fejlesztett rendszer összteljesítménye 354 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 550 newtonméter. A kocsi öt másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a végsebessége pedig az elektronikusan korlátozott 250 km/h. Az európai tesztciklus során a nyitott kétüléses csupán három liter benzint égetett el 100 kilométer alatt.

Olvasóink írták

  • 6. tirpák 2012. április 19. 04:40
    „ebbe itt max egy kispolák motor volt :)”
  • 5. hahaha62 2012. április 18. 17:56
    „Ford Mustang 2013
    Schließen

    7/7

    27.800 EUR

    Sportwagen/Coupé

    EZ
    Benzin
    230 kW (313 PS)
    Automatik

    na ez csak 9 misi bruttó.....itt...hunniában 16 misi.”
  • 4. hahaha62 2012. április 18. 17:40
    „gyorsan utánanéztem...gyönyörű-de látva a bmw árazásait inkább egy 2012-es shelby kéne félpénz sem és 300 fölött tud-az igaz-hogy négyszer-ötször ennyit eszik...de a majd 15 misi különbségből futná tankolásra is.”
  • 3. hahaha62 2012. április 18. 17:36
    „hol lehet előfizetni????KÜLFÖLDRE GONDOLTAM???NÉMETORSZÁGI CÍM????bevisszük cégautónak...áfa még vissza is jár---a benzin áfája is--na ár és cím?Münchenben?”
  • 2. aquila0126 2012. április 18. 16:47
    „OMG! De király gép. Utolérhetetlen brutalitás és elegancia egy gépben megfizethető (nem mindenkinek) áron.”
  • 1. hahaha62 2012. április 18. 15:12
    „nagyon szép---de nem hunniába való---ahol mérünkésbüntetünk kiszolgálja viktátort!...nem is beszélve az utakról...ide csak pick up a jó kocsi!minima 16 collos pacskerokkal.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magyarországon nőtt, az EU-ban zsugorodott az autópiac

Magyarországon márciusban is nőtt az újonnan forgalomba helyezett autók száma, miközben az Európai… Tovább olvasom