Délmagyar logó

2017. 07. 23. vasárnap - Lenke 21°C | 35°C Még több cikk.

Maradt, ami volt: nem tucatautó a Volvo C30

Elöl közel van a klasszikus Volvóhoz, hátul azonban sem a márkán belül, sem azon kívül nem hasonlít egyetlen autóra sem a C30-as – írtuk a 2006-ban bemutatkozott autó tesztjében, s most itt az új modell. Továbbra is megosztja az érzelmeket, vállaltan nem akar tucatautó lenni.
A mérnökök kocsi teljes elejét áttervezték, beleértve több karosszériaelemet, például az első sárvédőket. Az autó orra markánsabb és kifejezőbb lett, az első lökhárító tört vonalai és az új, oldalra és felfelé eltolt fényszórók sportosabb megjelenést adnak a C30-nak. Nagyobb lett az embléma, a légbeömlő is megnőtt, s az leginkább az XC60-éra – valamint a Genfben hamarosan bemutatkozó S60-éra – hasonlít.

Az autó hátsó részén is megjelentek az új, mély vonalak és a kidolgozott részletek, a karosszéria dinamikusabbá vált. Maradt ugyanakkor a viszonylag szűk nyílású és szerény befogadóképességű csomagtartó, a csupaüveg ajtóval, alatta azonban igazán egyedi a csomagtérroló. Az eddig fekete műanyag panelek mára színre fújtak, de új, elegáns és divatos fényezést is kapott az autó – a vérnarancsmetál igazán jól állt Hovány Autó Planettől kapott tesztmodellnek.

Volvo C30: bátor útkeresés a formavilág.
Volvo C30: bátor útkeresés a formavilág.

Rétegautó volt és maradt, fiataloknak, szingliknek, gyerekeiket kiröptetett örökifjú középkorosztálynak, de akár lehet második kocsi is a családban. Az emlékező funkció nélküli ülések kapcsán kicsit macerás hátra beszállást már az első C30-as tesztjében szóvá tettem, s azóta sem én nem lettem „ügyesebb", sem az autó. (A váltókar viszont simábban járt, korábban abba is belekötöttem.)

Belül maradt példás rend, volvós egyszerűség, és a lebegő vékony, végletekig letisztult, de korántsem ikeás középkonzol. Sokak szerint nem praktikus, én viszont lassan kezdek megbarátkozni vele, s nem árt az autónak egy kis „pazarlás", amikor nem használják ki a tervezők az utolsó köbcentiket is hasznos és kevésbé hasznos kacatok tárolására.

Úgy ültem az autóba, hogy nem néztem alaposan utána a változtatásoknak, de így is feltűnt, hogy stabilabb az autó az úton, mi több, városban kicsit talán túl határozott is a felfüggesztés. A szakirodalomból azután kiderült, hogy az új modell 30 százalékkal merevebb rugókat kapott, lengéscsillapítók is feszesebbek lettek, ráadásul olyan különleges egycsöves rendszerűek kerültek az autóba, amelyekben gyorsabban felépül a nyomás.

A torziós rudak is merevebbek, hogy az autó minél kevésbé dőljön be a kanyarokban. Hát nem is dől, bírja a nagyobb kanyarsebességet is, s persze a menetstabilizáló rendszer kulturáltan beavatkozik, mielőtt túlfeszítenénk a húrt. A vezethetőséget az is segíti, hogy az alacsonyabb áttételezésnek köszönhetően a kormányzás pontosabb lett.

A tesztmodellben dolgozó alapmotor maradt a bevált 1,6 literes százlóerős, 150 Nm maximális nyomatékú négyhengeres benzines. Nem egy aszfaltszaggató, viszont kulturált járású és 12 másodpercen belül felgyorsítja százra az új C30-ast. Nekem kicsit még most is hiányzott a hatodik sebességi fokozat – 130-as tempónál négyezret fordult a motor –, a Volvónál azonban másként számolnak. Vegyes fogyasztásra 7, országútira 5,7 litert ad meg a gyár, ez a tesztút tapasztalatai alapján minden további nélkül tartható is. Az autó megvásárolható Start/Stop rendszerrel szerelt 1.6 dízel verzióban is, amely vegyes fogyasztása mindössze 3,8 liter a gyári adatok alapján.

A Volvo és a biztonság jó ideje szinonima, legkisebb modelljénél sem ismer kompromisszumot a márka. Már a 4,99 millió forintos indulóárba belefér a hat légzsák – ezt jó néhány modellnél nyolcnak számolják a dupla függöny miatt –, a WHIPS ostorcsapás -nyaksérülés elleni védelem, a biztonsági kormányoszlop, az ABS, az EBD elektronikus fékerőelosztó, a DSTC dinamikus menetstabilizáló rendszer. A kényelemről – egyebek között – intelligens vezető információs rendszer, kétzónás digitális légkondi, hat hangszórós rádió-CD, elektromos ablak és tükör, távirányítású központi zár gondoskodik, természetesen sok más egyéb mellett.

Millió, millió Volvo

Néhány érdekes tény az új Volvo C30 lehetséges kiviteleiről:
– Az új Volvo C30 13 különböző színű karosszériával és 5 eltérő színű alsó spoilerrel rendelhető. Így a korábbi 13-mal szemben jelenleg 49 külső színkombináció választható.
– Ha ehhez hozzászámoljuk a 11 különböző alumínium felnit, akkor kiderül, hogy a vásárló összesen 529 lehetséges összeállítás közül választhat.


– A korábbi 15-tel szemben jelenleg 27 féle kárpit rendelhető, ezt is figyelembe véve máris 14 553 variáció áll a vásárlók rendelkezésére.
– Ne felejtsük el a 4 különböző középkonzolt sem, hiszen így a lehetséges variációk száma 58 212-re nő!
– Mivel az autókhoz választható hátsó spoiler is, ez a szám megduplázódik, ami 116 424 változatot jelent.
– A vásárló kérhet tetőablakot is. Ezzel a variációk száma azonnal 232 848-ra ugrik.
– A C30 12 eltérő hajtáslánccal választható (ebben benne vannak a kézi, illetve automata sebességváltóval szerelt változatok is), ami 2 561 328 lehetséges kivitelt jelent.
– Ezenfelül a Volvo C30 rendelhető 3 különböző audiorendszerrel, számos biztonsági funkcióval, tolatóradarba integrált parkolássegítővel, Bluetooth-kihangosítóval és még számtalan egyéb, a vásárló kényelmét és megelégedettségét szolgáló kiegészítővel.
Mindent egybevetve annyiféle változat áll rendelkezésre, hogy akár Nagy-Britannia összes lakosa – azaz körülbelül 60 millió fő – rendelhetne úgy Volvo C30 modellt, hogy nem lenne közöttük két egyforma autó!
Volvo C30 (galéria)

Olvasóink írták

  • 5. KolompárRómeó 2010. február 18. 22:12
    „(X)”
  • 4. Framboise 2010. február 18. 13:19
    „Gyönyörűűűűűűűűűűűűűű! (:”
  • 3. hírfigyelő 2010. február 17. 21:17
    „Szerintem a lápák formái egyből elárulják, hogy a márka nem találta fel a formát, csak finomította!”
  • 2. kovacsa 2010. február 17. 20:33
    „Kedves Hírfigyelő!
    Hasonlóságról csak visszafogottan beszélnék, bár a szakma szerint is a 480-as utódja a C30-as. Egymás mellé téve a két autó fotóját - ez azért elég komoly lekerekítés a hátsó fronton. De megesik ez jobb családban és rövidebb időtávon is, a legújabb generációs Honda Civic sem nagyon hasonlít az elődmodellre. Számos olyan újdonsággal találkoztam már, amelynek a márkáját sem mondtam volna meg ha letakarják az emblémáját, azt előbb, hogy honnan koppintották.”
  • 1. hírfigyelő 2010. február 17. 20:02
    „"hátul azonban sem a márkán belül, sem azon kívül nem hasonlít egyetlen autóra sem a C30-as"
    Ez így nem helyes, és hülyeség!!!
    VOLVO 480 ES SPORT
    A Volvo már meglévő dizájnjával dolgozott csak lekerekítgette a vonalakat!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megfuttattuk az Audi A5 legkisebb dízelét

Talán a legszebb elérhető árú Audi az A5 Sportback, a kétliteres dízel kilenc másodperc alatti gyorsulásával dinamikus, 5 liter alatti országúti fogyasztásával pedig – ha kell – takarékos. Tovább olvasom