Délmagyar logó

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 35°C Még több cikk.

Megállapodás született az Opelről

Megkönnyebbülés fogadta Németországban vasárnap az Opel megmentését célzó megállapodást. A gyár alkalmazottai és üzemi tanácsának képviselői, valamint a német kormány vezetői is esélyt látnak az Opel talpra állására.
Hosszú tárgyalások és drámai fordulatok után szombat hajnalra jött létre a megállapodás arról, hogy az európai, illetve németországi Opel „megmentője”, azaz az új befektető a kanadai–osztrák beszállítói, illetve alkatrészgyártó cég, a Magna International lesz. A Magna nem egyedül, hanem az orosz Szberbankkal és a GAZ oroszországi autógyárral együttműködve száll be az üzletbe, miközben a német kormány az átmeneti időszakra, illetve az esetleges kockázatok elhárítására 1,5 milliárd eurós áthidaló hitelt biztosít, természetesen csupán garanciavállalás formájában. A hitel fele szövetségi forrás, míg a másik felét a négy németországi Opel-autógyárnak otthont adó négy tartomány adja. Két tartomány, Hessen és Észak-Rajna–Vesztfália parlamentje vasárnap már jóvá is hagyta ezt.

Az egyezmény részletei nem ismeretesek, de arról újabb és újabb információk látnak napvilágot. Így egyebek között az, hogy az amerikai anyavállalattól ugyan az Opelnek le kell válnia, a GM azonban 35 százalékkal továbbra is részvényes marad. A Magna csak 20 százalékkal rendelkezik majd, míg ugyancsak 35 százalék kerül az orosz Szberbank és a GAZ birtokába. A fennmaradó 10 százaléka kereskedőké és az alkalmazottaké lesz.

Bírálta az Opel megmentését célzó megállapodást a Német Ipari és Kereskedelmi Kamara (DIHK). A kamarai szövetség vezetője, Hans-Heinrich Driftmann az adófizetők szempontjából túlzottan kockázatosnak nevezte azt. Úgy vélekedett, hogy egy ilyen – többszereplős, ráadásul transzatlanti – egyezmény az utolsó pillanatban is több, előreláthatatlan meglepetést rejthet magában.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Négy generáció egy Danuvián

Az öreg motorok szerelmese Mucsi János, egy 25 éves oldalkocsis Jawa, egy 39 esztendős Pannónia, valamint egy 1956-os évjáratú D-Csepel tulajdonosa. Tovább olvasom