Délmagyar logó

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 17°C | 31°C Még több cikk.

Megérkezett a Nissan 370Z, a japán sportautóikon

A Nissan Z története során az ikonszerű japán sportautóvá vált. Az új, 370Z folytatja ezt a hagyományt, a kétüléses, nagy teljesítményű autó gyors, kényelmes, ráadásul már a hazai szalonokba is megérkezett.
Amikor hat évvel ezelőtt megjelent, a 350Z rövid időn belül meghódította a sportautó-piacot. Sok díjat és kitüntetést nyert el, s összehasonlító teszteken erősebb vetélytársakat is maga mögé utasított. Most azonban megérkezett a trónkövetelő: az új 370Z folytatja a sportautós filozófiát – de mindenből többet nyújt.

A 370Z esetében a vezethetőséget javítja, hogy az első illetve a hátsó nyomtáv 15, illetve 55 mm-rel nőtt, a tengelytáv ugyanakkor tíz centivel rövidebb lett, a karosszéria pedig merevebbé vált. Annak érdekében, hogy a vezető ki is használhassa ezt a potenciált, a V6-os motor hengerűrtartalmát 3,7 literre növelték, a teljesítmény pedig a korábbinál 18 „pacival" nagyobb, vagyis 331 lóerős lett. E közben a könnyű szerkezeti anyagok – többek között alumínium ajtók, motorházfedél és hátfali ajtó – révén a kocsi saját tömege 32 kilóval volt csökkent.

Az erő vele van, az összekötő nem dísz (galéria)

A hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó szinkron-fordulatszámszabályzó rendszerrel (SRC) van ellátva. Ez a világon az első, amely teljesen szinkronizált kapcsolási fordulatszám szabályzást valósít meg, és így bármikor lehetővé teszi a sima felfelé és lefelé történő váltást.

Bár az alapoktól kezdve teljesen új, a 370Z egyedi jegyei egyértelműen azonosak a most kifutó 350Z-ével – és igazából az eredeti, 1971-es 240Z-vel. Oldalnézetét a sportautókra jellemző hosszú motorház/rövid utasfülke arány jellemzi, rövid első és hátsó túlnyúlással és izmos
kerékívekkel.

Jó formát mutat a Nissan 370Z (galéria)

A 370Z-n található talán legtöbbet mutató formai változtatás a kis hátsó oldalablak felfelé ívelő alakja, amely folytatja az ajtó hátsó részén kezdődő részletet. Ez tükröződik a küszöb alsó részének felfelé törő vonalában, amely dinamikusabb, mint a 350Z-n. Az új autó átvesz további Z formajegyeket is, mint az erőteljes alumínium ajtókilincsek, és az első sárvédőn lévő Z embléma, amely most magába foglalja az oldalsó irányjelzőt is.

A 370Z a belső térben a vezetőt teszi a középpontba. A műszerfal kialakítása megtartja a középre helyezett, és a sofőr felé fordított három jelzőműszert; a vezetőt erőteljes középkonzol választja el az utastól. Nagy figyelmet fordítottak a tervezők az anyagminőségre, a kidolgozásra és az illesztésekre, a műszerfalt borító puha tapintású műanyagokra, míg az üléseket és az ajtók belsejét jellemzően bőr vagy velúr borítja.

Nem lehet visszafogottsággal vádolni... (galéria)

A 370Z praktikus használhatóságát nagyobb csomagtartó és az utastéren belüli rakodóhelyek növelése javította. Két közepes méretű bőrönd fér a csomagtartóba, melynek teljes hosszát roló fedi az illetéktelenek elől.

A Nissan 370Z forgalmazása ezen héten kezdődött meg Magyarországon, induló ára 13 millió 450 ezer forint.

Olvasóink írták

  • 7. antikos 2009. június 02. 20:45
    „Oldalról Porsche 911-nek néztem:) Egyébként jól néz ki:)”
  • 6. 620829 2009. június 02. 15:38
    „TENESSEE ÁLLAMBAN 16-17 MILLÁÉRT MPALOTÁT LEHET VENNI....EGYÉBKÉNT SZAROM LE EURÓPÁT.....KOCSIIMPORT KINTRŐL PÁRSZÁZEZERÉRT HAZAJÖN...ÉS A RENDSZÁM IS MARAD.....MAGYARHON MEG PLÁNE LE VAN A RÉSZEMRŐL SZARVA.......A SOK INGYENÉLŐ HIDEGEN HAGYAZ ÉN ADÓMBÓL NEM SOK HIZOTT EMBERKE FOG ROHANGÁLNI ....VISZONT sok munkanélkülit ke lehetne zavarni...mert nagyon nő a fű az árkok partján....lehetne dolgozni!”
  • 5. Logaritmus 2009. június 02. 13:10
    „küldöm4. 620829: haha...undormány Európában élsz, ugyanis ha megnézed a német, osztrák, cseh, francia, stb. árakat akkor rájössz, hogy az USA árakat kár összevetni az ittenivel, vagy általában az EU árakkal. Az autó, a számítástechnika, stb. jóval olcsóbb kint. Miért? Mert az árakba nem kell beépíteni a német munkás magas nyugdíját, a magyar léhűtők szociális ellátását, a gázártámogatást, semmit mert olyan meg az USA-ban nincs. :D”
  • 4. 620829 2009. június 02. 11:43
    „Megnéztem amcsiban nincs fullextrásan dvd navi stb......7 millla.............szóval marad a véleményem:undormány országban élek!”
  • 3. gszlaszlo 2009. június 02. 10:32
    „príma

    de akkor is toyota celica”
  • 2. IVY 2009. június 02. 09:36
    „Hmmm...:)
    Gusztusos.:)”
  • 1. 620829 2009. június 02. 09:25
    „NAGYON TETSZIK....MAJD SZLOVÁK VAGY NÉMET DE LEHET, HOGY AMCSI RENDSZÁMMAL-OTT UGYIS FÉLÁRON VAN AZ AUTÓ-----FURIKÁZOK IS VELE!....SAJNOS EZ CSAK VICC VOLT..........BÁR HA A HÁZAM ELMENNE....KIMENNÉK EGY ILYENÉRT VAGY EGY SUV-ÉRT AZ USÁBA.....”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megállapodás született az Opelről

Megkönnyebbülés fogadta Németországban vasárnap az Opel megmentését célzó megállapodást. A gyár… Tovább olvasom