Délmagyar logó

2017. 08. 20. vasárnap - István 19°C | 34°C Még több cikk.

Megérkezett az új Hyundai i20

Sajtóreggelin mutatkozott be a múlt héten Budapesten az új Hyundai i20, 3,3 millió forinttól már klímával is kapható a minden valószínűség szerint legkelendőbb, Life felszereltségű modell. A generálimportőr idei terve 300 darab eladása, amibe beletartozik a kupé változat is, amely nyáron érkezik. – És mely modell nem háromajtós, hanem kupé – hangsúlyozták.
A Hyundai otthon van a B-szegmensben, amit a 2002 óta értékesített, majdnem egymillió darab is mutat. Az új generációs i20-as modellt Európában tervezték és fejlesztették. Az elődnél hosszabb, alacsonyabb és szélesebb, új generációs i20-at a Hyundai Motor németországi, Rüsselsheim székhelyű Európai Formatervező Központjában vetette papírra Thomas Bürkle vezető tervező és csapata.

Az új modell karakterét a márka folyékony szobrászat formatervezési filozófiája ihlette. A Hyundai-család ismertetőjegye, a hatszögletű hűtőmaszk az új generációs i20 orrát is díszíti, belefolyva a kétfunkciós, LED-es nappali menetfénnyel is rendelkező fényszórókba.

Bemutatták az új Hyundai i20-at. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Az új platformra épült autó tengelytávolsága 45 milliméteres növekedést követően 2570 mm, ami még nagyobb teret biztosít az utasoknak, míg a 326 literes – lehajtott ülésekkel köbméteres fölé bővíthető -csomagtér a modell sokoldalúságát fokozza.

Az autó számos új technológia segítségével nyújt magas szintű kényelmet, ilyen például az első és hátsó parkolóradar, a fűthető kormánykerék, a kanyarkövető fényszórók vagy az automatikus páramentesítő, amelyek első ízben kerülnek a Hyundai B-szegmensű autójába – de említést érdemel a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is, amely egy újabb, leginkább a magasabb kategóriák innovatív funkciója.

Bemutatták az új Hyundai i20-at. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A vadonatúj i20 jellemzően az előző generáció motorparkját örökölte. A száz lóerős 1,4 literes benzines mellett a kisebb, 1,25-ös motort már kétféle teljesítményszinten, 75 és 84 lóerős változatban is kínálják, míg a dízelből megmaradt a 75 lóerős, takarékos 1,1-es, valamint a 90 lóerős 1,4-es. Az év közepén érkezhet meg az új egyliteres turbómotor 100 és 125 lóerővel.

Az új i20 összesen ötféle felszereltségben és hat különböző, előre összeállított opciós csomaggal érkezett a magyar piacra. A kizárólag a kisebbik 1,25-ös erőforrással kapható i20 Entry 2,9 millióért már elvihető, viszonylag példás biztonsági – 6 légzsák, ESP, vészfékjelző rendszer – és kielégítő kényelmi – első elektromos ablakok, központi zár, stb.- felszereltsége mellett, ám nincs benne a légkondicionáló. Így az importőr szerint a 3,3 millió forintért kínált Life A/C felszereltség lesz az, amelytől az eladások többségét várják. Itt a manuális klíma mellett alapáras a négy irányban állítható kormány, az elektromos és fűtött tükör, a távirányítós központi zár és az USB bemenetes a két hangszórós rádió.

Bemutatták az új Hyundai i20-at. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Az autóra ugyanúgy érvényes a Hyundai ötéves garanciacsomagja, mint a többi modellre. Az importőr szerint idén kereken 300 új i20 modell eladásával számolnak, az ötajtós mellé valamikor a nyár folyamán pedig megérkezik a háromajtós Coupe változat is.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Autós pandatúra indul Európából Kínába

Szecsuan tartományba azokból az európai országokból indult autós túra, amelyeknek valamely… Tovább olvasom