Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Megérkezett az új ©koda Fabia

A cseh kisautó harmadik generációja az októberi Párizsi Autószalonon debütált, ma már ott van a hazai szalonokban is.
A harmadik generációs ©koda Fabia nem a Volkswagen-konszern moduláris padlólemezére, hanem a Polóból átvettre épül. Átlagosan 65 kilogrammal lett könnyebb a hét éve bemutatott második generációhoz képest, az alapmodell tömege az egyliteres benzinmotorral csupán 980 kilogramm.

A kocsi hossza maradt 4 méter alatti, de a szélesség 9 centiméterrel nagyobb, a magassága pedig 3 centiméterrel kisebb – a csomagtartó kategóriaelső a 330 liter körüli befogadóképességével. Lehajtott ülésekkel egészen 1150 literig bővíthető az autó csomagtartója.

Szegeden az új Skoda Fabia. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Elődjével összehasonlítva az új Fabia átlagosan 17 százalékkal fogyaszt majd kevesebb üzemanyagot, továbbá minden motor teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási szabványt. Négy benzinmotorból áll a választék, az egyliteres, 60 lóerős, Citigóból átvett háromhengerestől a 110 lóerős 1,2-es TSI turbómotorig terjed a kínálat.

Dízelmotorból csak az új fejlesztésű, alumíniumblokkos, 1,4-es háromhengerest kínálják, amely 75 és 105 lóerővel választható. (Kicsit előre szaladva, 4,7 millió forint alatt sajnos nem ülhetünk dízel Fabiába.)
Az autót külsőleg szemrevételezve megállapítható, hogy határozottabbak lettek az élek, sportosabb a forma, olyan helyre kis autó az új ©koda Fabia.

Szegeden az új Skoda Fabia. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Az nem állítható, hogy műszaki tartalmában mindent tud, amit a nagyok, de igyekszik. Így van már nappali menetfény, és ez valóban mutatós is. Okostelefon-kompatibilis, ahogy ez ma már illendő, mi több, fáradtságérzékelőt is kínál extraként. Vagyis pihenni, kávézni küldi a sofőrt, ha úgy gondolja.

És benne van – egyebek között – a Front Assistant rendszer is, amely egy radar segítségével figyeli a követési távolságot, és beavatkozik, ha szükséges, egészen az automatikus vészfékezésig.

Szegeden az új Skoda Fabia. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A ©koda Fabia eddig is az egyik legjobb ár-érték arányú autó volt, s ezen nem kíván változtatni a generálimportőr. Már 2,7 millió forintért elérhető a ma már korántsem fapados alapfelszereltségű – igaz, csupán 60 lóerős és egyliteres motorral szerelt – belépőmodell. Viszont 105 ezer forintért most akciósan pontosan 15 lóerő pluszt kaphatunk – mert hülyék azért nem vagyunk.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Neve Karl - olcsó és tágas lesz az Opel Agila utódja

Az esztergomi gyártású Agilát váltó új Karl 2015 nyarán érkezik a kereskedésekbe. A Corsánál kisebb,… Tovább olvasom