Délmagyar logó

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -2°C | 7°C

Megérkezett az új Volkswagen Passat

A hetedik generációs Volkswagen Passat minőségével, komfortjával, felszereléseivel és sofőrtámogató rendszereivel a felsőbb kategóriák felé kacsintgat – az autó Szegedre is megérkezett.
1973-as bemutatkozása óta több mint 15 millió darab Passat talált gazdára, így ez a világ egyik legkedveltebb autója. A legfrissebb modell sem korbácsolja fel az érzelmeket, viszont olyan magabiztosságot sugall, amelyet ilyen biztos vásárlói körrel a háta mögött kevés versenytársa engedhet meg magának. A Volkswagen átalakította a frontrészt, módosította a hátsó lámpákat, kissé átrajzolta a karaktervonalakat.
Divatosabb lámpákat kapott az autó, elöl diódák adják a nappali fényt, de a hátsók is LED-esek. Ezzel együtt is jóval több a változás, mint egy arculatfrissítésnél.

Az új Passat méretei nem változtak, az autó 1820 mm széles és 4769 mm hosszú (kombi 4771 mm), a magasság 1474 és 1519 mm. Az utastérben viszont új üléseket, ajtóbelsőket, műszerfalat és középkonzolt találunk. Opcióként szellőztethető és masszázsfunkcióval ellátott első fotelek is rendelhetők. Igényesebb anyagokat használtak a berendezők, a műszerfal közepére pedig – a vevőkörnek ismerős – analóg óra került.


A Passat továbbra is háromféle, Trendline, Comfortline és Highline kivitelben készül. A turbódízelekben széria lesz a Stop/Start funkció és valamennyi változatban az akkumulátor regenerációs rendszer. A biztonsághoz immár hozzá tartozik az automatikus városi vészfékezés funkció, valamint a Comfortline szinttől a fáradtságfelismerő rendszer is. Előbbi az adaptív sebességszabályzó részeként 30 km/óráig azonnal fékez, ha veszélyt érzékel, így segít elkerülni az ütközéseket. A másik újdonság, a kategóriában első ízben megjelenő fáradtságfelismerő rendszer felismeri a sofőr koncentrációjának csökkenését, és akusztikusan, illetve vizuálisan is figyelmezteti őt.

A legújabb Passatban a hátsó ülések már a csomagtér felől is lebuktathatók, a vonóhorog gombnyomásra bújtatható elő, az oldalablakok pedig zajszigetelő és biztonsági kivitelben is kérhetők. A Park Assist II rendszer megtalálja a parkolóhelyet és be is áll magától - ráadásul erre derékszögben is képes, valamint kiállni is segít -, míg a navigáció a beépített kamerája beazonosítja a sebességhatárt jelző táblákat.

A direkt befecskendezéses motorok skálája a 105 lóerős 1,6-os dízeltől a 300 lóerős hathengeres benzinesig terjed. Négy benzines, egy gázos, egy bioetanolos, továbbá négy turbódízel alkotja a kínálatot. A benzinmotorok között az 1,4-es, turbó TSI az alap - BlueMotion verzióban 122 lóerős és csupán 5,8 liter benzint kér 100 kilométerenként -, a belépőmodell ára 6,9 millió forint. Az 1,4 TSI-t követi az 1,8-as, 160 lóerős TSI, a 211 lovas 2,0 TSI, valamint a 300 lóerős 3,6 literes V6-os. Az utóbbi alapban összkerékhajtású.

A dízelek közül a legkisebb az 1,6 literes common rail TDI 105 lóerővel és 250 Nm-es maximális nyomatékkal - mindössze 4,2 litert eszik százon és 109 g/km a CO2 kibocsátása. Ára negyedmillió forinttal több mint az induló benzinesé. A népszerű 2 literes, 140 lóerős TDI kapható Euro 6-os változatban (BlueTDI), és 170 lóerős kivitelben is, ez utóbbihoz 4motion hatás is rendelhető. Mindhárom erőforrás étvágya 5 liter alatt marad (BlueTDI 4,6 l/100 km, TDI 170 4,7 l/100 km).

A legkisebb TDI kivételével a Passat összes motorjához rendelhető 6- vagy 7-fokozatú duplakuplungos DSG váltó, ami a 3,6 V6-osnál alapfelszerelés.

Olvasóink írták

  • 4. bespin 2011. január 24. 09:49
    „A magyar presztízs autó........”
  • 3. Mike3 2011. január 20. 13:37
    „ehh, dögunalmas, mint a többi foxi”
  • 2. antikos 2011. január 18. 20:24
    „Olyan Jettás lett.”
  • 1. Evelyn_26 2011. január 18. 00:52
    „Ritka unalmas, puritán, jellegtelen autó.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Képeslapok Detroitból

A napokban a detroti autószalonra figyel a világ, premierek sorát láthatja a nagyérdemű – a… Tovább olvasom