Délmagyar logó

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 3°C Még több cikk.

Megérkezett az Urban Cruiser

Olyan persze nincs a szakmában, hogy egyterű városi hobbiterepjáró, a kedden a szalonokba érkezett Toyota Urban Cruiser azonban akár „teremthet" is ilyen kategóriát.
A városi fiataloknak szánja a Toyota legkisebb szabadidő-autóját, az Urban Cruisert. Az első fényszórók a hűtőmaszktól messze – és trendin – hátranyúlnak a sárvédőkben, ezzel hangsúlyozva az autó megjelenését, divatos stílusát. A látványos, ötküllős 17 collos könnyűfém keréktárcsa, illetve a különleges – egyes modelleknél jégkék – fényezés sokat dob az új modellen.

A környezetbarát, kisméretű és sportos szabadidő-autó (SUV) a franciaországi tervezőstúdióban született. A négy méternél valamivel rövidebb és 246 centis tengelytávú autó helykínálatára nem lehet panasz. Sőt, a hátsó üléssor a csomagtartó felé még el is tolható a plusz lábtér érdekében. Igaz, csak az elsőkerékhajtású változatoknál – vagyis valószínűsíthetően a többségnél. Alaphelyzetben a poggyásztér kategóriájának talán egyik legnagyobbja, 314 literes, az ülések előrehajtásával pedig háromnegyed köbméterre nő a befogadóképesség.

Markáns vonalvezetés, határozott arc
Toyota Urban Cruiser: Markáns vonalvezetés, határozott arc

A kocsi egy dízel és egy benzinmotorral kapható, a Dual VVT-i benzines 1,33 literes, 101 lóerős és 132 Nm-es nyomatékú. Ezt hatfokozatú kézi váltóval, elsőkerék-meghajtással, és automatikus elindító és leállító rendszerrel szerelik. A benzines Urban Cruiser 12,5 másodperc alatt gyorsul fel százra, végsebessége pedig 175 km/óra. Mindezt 5,5 literes átlagfogyasztás mellett ígéri a márka.

Rakodóhelyek, praktikus kiegészítők - családi autónak is ideális
Rakodóhelyek, praktikus kiegészítők - családi autónak is ideális

Az 1,4 literes négyhengeres dízelmotor fogyasztása elsőkerékhajtással 4,6, összkeréknél 5,1 liter száz kilométerenként. A négykerékhajtás rendszere egyébként felülről, a RAV4-ből érkezett, s alaphelyzetben csak az első kerekeket mozgatja. Csupán szükség esetén, automatikusan kapcsolja be a hátsókat is, egészen 50-50 százalékos nyomatékelosztásig. A 90 lóerős, 205 Nm-es nyomatékú dízelmotorral is 175 km/óra a végsebességre képes az autó, gyorsulása 11,7 – összkeréknél 12,7 – másodperc.

Vásárhelyen az IQ

Az iQ május második hetére a hazai márkakereskedésekbe, is megérkezik – ígérte múlt havi mellékletünkben a Tmax két vezetője, Ludescher Ádám és Nagy Szabolcs, s valóban itt van Vásárhelyen a formabontó, de szerethető mini. A nagyvárosi kisautó három méternél is rövidebb karosszériában kínál is 3+1-es üléskonfigurációt. Az iQ-t az elsők között törték az új értékelési rendszerben, s nem kis meglepetésre hibátlanul teljesített és öt csillagot kapott. Alapmotorja a 68 lóerős, egyliteres VVT-i, csekély fogyasztással és emisszióval.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kalapemelés: Peugeot 308 CC

A Mercedes után a Peugeot 206-os csukta először automatikusan csomagtartójába saját keménytetetejét.… Tovább olvasom