Délmagyar logó

2017. 08. 20. vasárnap - István 19°C | 34°C Még több cikk.

Megérkezett Szegedre a 2009-es Év Autója

Néhányan hátrafelé mennek be mostanában az Opel Rupesky szegedi, Fonógyári úti szalonjába, ha előtte ott parkol a márka büszkesége, a 2009-es Év Autója, az Insignia. Szóval, megfordulnak utána.
Igyekezett az Opel, hogy még a nagy karácsonyi bevásárlás közepette megmutathassa az új Insigniát, s ha a fa alá még nem is lehet berakni, már mindent tudni lehet a szalonban kiállított modellről. És persze hamarosan rendszámot is kaphat az autó, indulhatnak a tesztvezetések.

A szalon büszkesége az Insignia. Fotó: Kovács András
A szalon büszkesége az Insignia.
Fotó: Kovács András

Már eddig is nagyon sokat tudtunk az Insigniáról, ezt az Év Autója cím elnyerése után tovább mélyítettük, most azonban már ara is van az új modellnek. Méghozzá jó ára: 5,55 millió forint a 115 lóerős 1.6-os benzines alapmotorral és hatsebességes kézi váltóval szerelt négyajtós autó. Ötajtósban ugyanez 130, Sports Tourer változatban 300 ezer forinttal több. A legolcsóbb és legkisebb dízel 110 lóerős és 6,46 millió forint. A legerősebb benzines 2,8 literes és 260 lóerős, Sport és Cosmo felszereltséggel már 10 millió fölötti árcédulával. Dízelben a csúcs 2,9 literes és 240 lóerős, ugyancsak nyolcszámjegyű összegért.

A középkategóriában óriási a kínálat és a verseny, az Opelnek kell a jó ár/értékarány is a 2009 Év Autója cím mellé, hogy gazdaságilag is sikeres legyen az Insignia. Nézzük meg, mit kínál az alap, az Essentia felszereltség, idemásolva a gyári katalógust.

Feketében is szépen mutat. Fotó: Kovács András
Feketében is szépen mutat.
Fotó: Kovács András

Vezető- és utasoldali első, oldal- és függönylégzsákok, biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzés, ABS fékrendszer, ESP menetstabilizáló, 4 irányban állítható aktív fejtámla, komfort első ülések, helytakarékos acél pótkerék, távirányítású központi zár, első elektromos ablakok, dohányzó csomag, ülés alatti tároló tálca a vezető oldalon, középső tetőkonzol, sebességfüggő szervokormány, kormányzár, 4 irányban állítható kormányoszlop, biztonsági övfeszítő, dupla, kulccsal kikapcsolható utas oldali légzsák, rádió CD 300, fedélzeti számítógép kijelző, légkondicionáló, belső világítás és térkép-olvasó lámpák elöl és hátul, halogén fényszóró, nappali világítás, ködlámpák elöl és hátul, fekete keretes oldalablakok, elektromos mozgatású fűtött tükrök, tükörborítás a karosszéria színében, csomagtér ajtó távirányítással, elektronikus indításgátló rendszer.

A gyári fotókat tekintse meg a cikkhez csatolt galériában!

Olvasóink írták

  • 6. seleron 2008. december 23. 14:54
    „Hát nem egy hagyományos forma már ami az Opelt illeti. Gondolok itt a szép ezüst vonalra az F szériáknál. Nekem annyira nem jött be, de annak igazán örülök, hogy nem egy kisautó, hanem egy középkategóriás autó érdemelte ki ezt a címet.”
  • 5. hujujuj 2008. december 22. 13:17
    „http://api01.jobbik.net/ az igazság ezen az oldalon van!!”
  • 4. Aszerk. 2008. december 19. 08:42
    „Kedves mipa, köszönöm, hogy megvédte rovatunkat.

    Írtam már én is néhányszor, hogy nem létezik leleplező jellegű, napilapos, autós újságírás, külünösen vidéken nem. Viszont próbálunk a márkák között valamiféle egyensúlyt találni.
    Törölni meg csak nagyon indokolt esetben törlünk.”
  • 3. mipa 2008. december 19. 06:15
    „Az autógyártás összeomlásáról szóló hírek után végre valami pozitív is történik. Mégis megy tovább az élet, és érkeznek az újdonságok. A 2009-es év autója ugyan nem egy tömegautó, de komoly konkurenciája más középkategóriás autóknak (A4, Passat, BMW...). Nekem ugyan konzervatívabb az ízlésem, jobban szeretem a hagyományosabb formákat, jobban szeretem, ha egy autónak sok nagy ablaka van, de mostanában ez a divat. Láttam az Insigniát. El kell ismernem, hogy nagyon szép autó, és nyilván nem véletlen, hogy ez lett az év autója Európában.
    Az előző buta hozzászólások alapján persze lehet olyan hülyeségeket is írni, hogy egész Európát az Opel Rupesky fizette le, hogy az Insigniát válasszák meg az év autójának! :-) Vagy amikor a Fiesta volt a címoldalon, akkor meg azt, hogy a Hovány vette meg a Délmagyart. Vagy amikor a BMW-ről volt szó, akkor azt, hogy a C-Mobil. :-) A végén meg kiderül, hogy Szegeden egyáltalán nem is szabad autóújdonságokról írni, mert minden újdonság mögött ott áll a forgalmazó cég...
    Nem lehetne az ilyen buta hozzászólásokat egyszerűen törölni?”
  • 2. KolompárRómeó 2008. december 16. 16:22
    „(X)”
  • 1. fazer 2008. december 16. 15:35
    „ÚÚÚ!!!
    Kedves Olvasó! A mai címlap hivatalos támogatója az OPEL RUPESKY.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megfuttattuk a zsírúj 7-es BMW-t

Szegedre is megérkezett az új 7-es BMW. Az alapáron is húszmilliós luxuslimuzin ötödik generációját… Tovább olvasom