Délmagyar logó

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 9°C | 24°C Még több cikk.

Megfutattuk az új Mazda6-ot

Még a hivatalos bemutató, illetve nyílt hétvége előtt megfutattuk az új Mazda6-ot, Szegedre ugyanis már megérkezett a felfrissített modell. Az érdeklődök ugyanezt megtehetik a jövő hét végén.
A próbaúton Móczás Krisztián, a Móczás K. Autócentrum Kft. ügyvezetője volt segítségünkre, aki autóversenyzőként kicsit máshogy látja az új modelleket, mint a tesztelő újságíró. – A futóműre érdemes figyelni – mondta –, úgy lett komfortosabb, hogy nem veszített jó úttartásából. Erről mi is megbizonyosodtunk, a Szegedet elkerülő sztrádaszakaszokon, illetve a csomópontok körforgalmaiban.

Hegyi szerpentin hiányában gyakorlatilag minden tesztautót megkínzok egy kicsit a körforgalmakban, próbálok elmenni a határig, figyelem, hogy mikor avatkozik közbe a menetstabilizáló elektronika, menyire veszi vissza a gázt, hagyja „énekelni" a gumit. A Mazda6-nál meglepetés volt, hogy nem nagyon akart mozdulni az ívről az autó, a gumihang is csak nagyon későn jött, és a menetstabilizáló elektronika működésének sem láttuk a nyomat a műszerfali villogás képében. Szóval, engedi a sportos vezetést az új Mazda6, miközben fokozott kanyarsebességnél is olyan a viselkedése, mintha sínen futna.

Új, sportos és áramvonalas orrkialakítást kapott a Mazda6.
Új, sportos és áramvonalas orrkialakítást kapott a Mazda6.

A futómű tehát jeles. De nem csupán a kanyarstabilitásban, Móczás Krisztián az útszéli kátyúkat is tesztelte – nem kellett sokáig keresgélnie –, fékezett a buckákon-gödrökön, gyors irányváltásokkal provokálta az autót, majd a kettőt együtt is alkalmazta. Itt is kézben tartható maradt a kocsi.

A szokatlan kezdés után nézzük dióhéjban a frissítéseket. A Mazda6 működése környezettudatosabb lett, belső tere az eddiginél több biztonság- és prémiumérzetet közvetít. Valamennyi karosszériaváltozat – Sedan, Sport és Sportkombi – új, sportos és áramvonalas orrkialakítást kapott – közegellenállási együtthatója továbbra is a kategória egyik legjobbja: 0,27 a Sedan és a Sport esetében, 0,28 a Sportkombi modellnél.

Igényes a beltér, minden kézre esik.
Igényes a beltér, minden kézre esik.
A beltérben a krómozott és zongoralakkal fedett felületek gondoskodnak a minőségi benyomásról. Még a kezelőgombok tapintásérzetére is ügyeltek, a burkolat ott puha, ahol kell.

A modellfrissítéssel érkező, új MZR 2.0 DISI benzinmotor 6,9 literes kombinált üzemanyag-fogyasztást ér el, 4,2 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátás mellett, ugyanakkor megőrzi a korábbi kétliteres motor sportos karakterét, melynek helyébe lépett. Legnagyobb teljesítménye 114 kW/155 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 193 Nm. A háromféle 2.2 literes dízel 129-180 lóerős, maximális nyomatékuk 340-400 Nm.

A megújult Mazda6-ban számos új, aktív biztonsági rendszer is bemutatkozik. Az elődmodell biztonsági és kényelmi funkcióit a frissített modell is hordozza, olyan technikával bővítve, mint a visszagurulás-gátló, elforgó lámpatestet alkalmazó adaptív fényszóró-, vagy az ESS vészfékezésre figyelmeztető rendszer.

Az autó alapára az 1,8 literes, 120 lóerős benzinmotorral 5 millió forint alatt marad, az általunk próbált kétliteres benzines, már jól felszerelt változat indulóára 6,3 millió forint, míg a belépő, 129 lóerős dízel 5,7 millió forintért érhető el.

Olvasóink írták

  • 4. LukSzkaivoker 2010. április 22. 19:17
    „Erről is az MS Office szar helyesírás-ellenőrzője tehet, az ugyanis elfogadja így. Használjátok az OpenOffice-t, annak jobb egy fokkal helyesírás-ellenőrzője!”
  • 3. TUTI 2010. április 22. 07:03
    „...mert te mindent akarsz egyszerre!
    ...jó autót, cikket és helyesirást :):):)
    Légy szerényebb!”
  • 2. cyt 2010. április 20. 16:39
    „Még mindig nem tünt fel a szerkesztőnek, hogy súlyos nyelvtani hiba van a címben is és a szövegben is?????????????”
  • 1. cyt 2010. április 19. 09:36
    „Most "megMutatták" vagy "megfuTTatták" ezt a csodát?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

MINI: tíz perces köridő a Zöld Pokolban

A MINI elektromos változata teljesített egy teljes kört a legendás Nordschleife versenypályán, a 20,8 km hosszú Zöld Pokolban – 9:51.45 perces idővel és 187 km/órás csúcssebességgel. Tovább olvasom