Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Megfuttattuk a zsírúj 7-es BMW-t

Szegedre is megérkezett az új 7-es BMW. Az alapáron is húszmilliós luxuslimuzin ötödik generációját Katona Csaba, a C-Mobil értékesítési vezetőjének „asszisztenciájával" próbálhattuk ki.
Sztrádának adta magát a szegedi elkerülő szakasz a röszkei lehajtóig, kellően rossz minőségű úthoz Mórahalom felé vettük az irányt, majd a bajain jöttünk vissza Szegedre. Az autópályán csak arra kellett figyelni, hogy nem menjünk túl gyorsan, ami azért volt nehéz, mert a motor- és menetzaj nem állt arányban a sebességgel, így amikor először a kilométerórára néztünk, azonnal érdemben lassítani kellett.

A röszkei körforgalomban természetesen nyomtunk egy kövér gázt, figyelve, hogyan viselkedik az autó. Jól vizsgázott, nem vett mindent azonnal és teljesen vissza a menetstabilizáló elektronika, maradt egy kis gumihang – csak az élményért. Ilyenkor szokták azt írni a kollégák, hogy az autó tökéletesen követi a vezető utasításait, ami talán így is van, viszont már régen nem a vezető vezet...

Zászlóshajóhoz méltó az új 7-es BMW

A Röszkétől Mórahalomig tartó átkötő út aszfaltja meglehetősen pocsék, viszont tökéletesen alkalmas arra, hogy megmutassa, itt is otthon van a BMW. Állítólag, érte már vád a márkát, hogy a München környéki sztrádákra tervezik a csúcsmodellt, ám a választható, menet közben is változtatható felfüggesztéssel a BMW csattanós választ adott – esetünkben is szépen kisimította a mellékútvonal hibáit.

Magabiztos és elegáns a középkonzol

Hab a tortán, hogy mérnökök első ízben kombinálták az aktív kormányzás rendszerét az integrált hátsókerék-kormányzással, ami az extrém menethelyzetekben is segíti a stabilitást. Az új 7-es szériában kínált menetdinamikai szabályzásával pedig a vezető – a próbaúton Katona Csaba – gombnyomásra állíthatja a lengéscsillapítók keménységét. De nem csak ezt, hanem az automata sebességváltó kapcsolási dinamikáját, illetve a gázpedál, valamint a kormányzás rásegítésének jelleggörbéit is. Ebből a vezető annyit vesz észre, hogy nem vesz észre semmit, csak azt, hogy legutóbb erre felé nagyon rázott az út, most meg nem, és nagyobb kanyarsebesség érhető el a szükség szerint felkeményedő felfüggesztésnek köszönhetően.

Nem sok üres hely maradt a motortérben

Az új 7-esbe kerülő korszerű motorok kedvezőbb üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket produkálnak. Különösen érzékelhető ez az általunk is próbált új BMW 730d esetében: az EU-tesztcikluson mért 7,2 literes átlagfogyasztásával – hat liter alatti országúti étvágyával – ez az 540 Nm maximális nyomatékú, 245 lóerős autó kategóriája egyik leggazdaságosabb modellje. A 2,5 tonnás megengedett össztömegű autó 7,2 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 245 km/h.

Esős évszakban próbáltuk ki az új 7-est. Fotó: Kovács András (galéria)

Belépő a klubba

Az új BMW 7-es alapmodellje a háromliteres V6-os dízel, ára 19,9 millió forint, természetesen számos szériában szerelt biztonsági és kényelmi extrával. Benzinesben nincs is kisebb motor négy literesnél – és 326 lóerősnél –, ez már közel 22 millió forint. A zászlóshajó, a négyszáz lóerő feletti 750i modell 25,2 millió forint, az Li pedig 26,2.

Olvasóink írták

  • 1. JohnnieWalker 2009. január 01. 10:13
    „A cím kicsit szlengesre sikerült szerintem. :-)
    Egyébként nagyon jó az autó, állhatna egy a garázsban...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Itt az Autós nagykoalíció!

Alapvetően megváltozhat a gépjárműpiac Magyarországon, mivel amellett, hogy várhatóan csökken az… Tovább olvasom