Délmagyar logó

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 13°C | 22°C Még több cikk.

Megfuttattuk az új Suzuki Vitarát

A csak Esztergomban készülő Vitarával kezdte március elején magyarországi történelmének újabb fejezetét a Suzuki. A szalagról 5-én ünnepélyesen legördülő modellt a szegedi Ankers jóvoltából egy nagyobb kör erejéig szerkesztőségünk is kipróbálhatta.
Az már régóta látszik, hogy Esztergomban a kisautók helyett egyre inkább a crossoverek és sportos terepjárók irányába mozdul a termelés – ez a piaci szegmens bővül világszerte, ez a divatmodell határozza meg a trendet. Még az idén 40 ezer Vitara készülhet nálunk

A iV4-es kódú tanulmányautóból fejlesztett Vitara tetszetős lett, nem akar belesimulni környezetébe, de csak pont annyira egyéni vonalvezetésű, amennyire célszerű. Határozott élek, markáns vonalak jellemzik, miközben maradt szerethető és családi. Keretet és védőburkolatot is kapott a márkajelzés a mindössze kétosztatú hűtőrács közepén. Fiatalossá teszi az autót, hogy kétszínű fényezéssel is kérhető a karosszéria, így vidámabb lehet az élet a Vitarával.

Próbakör az új Suzuki Vitarával. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Mi a legmagasabb felszereltségi szintű, a GLX-modellt futtattuk meg, ebben már benne volt – egyebek között – az adaptív sebességtartó tempomat és a radarral támogatott automata vészfékrendszer (RBS) is, amely segít az ütközések megelőzésében, illetve súlyosságuk mérséklésében, ha elbambul a vezető. Egyszer működjön élesben, többszörösen behozza az árát. Szót érdemel, hogy minden mai kompakt sport-szabadidő autóhoz, úgy a Vitarához újonnan fejlesztett, hétcolos kijelzős audiorendszerhez is csatlakoztatható okostelefon.

Az autót nem csupán a városban próbáltuk, kétes minőségű országúton is megfuttattuk. Fekvése, egyenesfutása, kanyarstabilitása korrekt, átlagosnál magasabb építése nem teszi bizonytalanná nagyobb tempónál sem. A 120 lóerős, 156 Nm maximális nyomatékra képes 1,6 literes benzines motor jól mozgatta az autót, az eltalált kiosztású 5 sebességes kézi váltóval harmonikusan együtt dolgozva. Vegyes fogyasztásra 5,3 liter benzint ad meg 100 kilométerre a gyár - ez barátságosnak minősíthető.

Próbakör az új Suzuki Vitarával. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Az autó iránt meglehetősen élénk az érdeklődés, ottjártunkkor szó szerint egymásnak adták a kilincset. A sikernek az ár valószínűleg nem lesz akadálya, az alapváltozat, a tesztelt modellben is dolgozó benzinessel 3,8 millió forint alatt elérhető. Az S-Crosshoz hasonlóan Vitara is készül All Grip négykerék-hajtással: a 4×4-es változat felára 600 ezer forint, a Fiat eredetű megbízható és takarékos dízelmotor pedig 800 ezer forinttal kerül többe.

Minden Vitarában alapfelszerelés a távirányítós központi zár, a légkondicionáló(!), az elektronikus menetstabilizáló, a guminyomást ellenőrző rendszer és hét légzsák – a hetedik a vezető lábát védő térdlégzsák. Ehhez jön még érvként a 3 év vagy 100 ezer kilométeres teljes körű garancia.

Próbakör az új Suzuki Vitarával. Fotó: Kovács András (képgaléria)

Vitara történet 1988-as bevezetés óta a Vitarákból közel hárommillió kelt el 190 ország piacán. A Suzuki már korábban gyártott terepjárókat: a négykerék-hajtású XJ és Jimny modellek fejlesztése 1968-ban indult. A klasszikus Jeep katonás fazonja helyett a Vitara már sportos szabadidős modell volt, személyautós kényelemmel és terepjárós tulajdonságokkal. Az első generációs Vitarából 1,1 millió kelt el, 1998-ban jelent meg a Grand Vitara, 2001-ben pedig a Grand Vitara XL–7-es: a hétszemélyest az észak-amerikai piacra fejlesztették. Az első és második generációs változatokból több mint 1,7 milliót adtak el. 2005-ben jelent meg a Grand Vitara harmadik nemzedéke.

Próbakör az új Suzuki Vitarával. Fotó: Kovács András (képgaléria)

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magyarországon 120 gyorstöltőállomás kellene az elektromos autózáshoz

Elektromos autóval így lehetne - viszonylag - normálisan közlekedni. Tovább olvasom