Délmagyar logó

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 10°C | 24°C Még több cikk.

Megfuttattuk az új Toyota Land Cruisert

Szegedre is megérkezett a 2010-es modellévű Land Cruiser, szombaton délelőtt szűk két órára szerkesztőségünk is megkapta egy próbaútra az autót. Besározni ugyan nem volt időnk, de pozitív benyomásokat szereztünk a szép kiállású, a terepjáró szegmensben meggyőző múltat felmutatni képes márka legújabb modelljéről.
Nem szabták át teljesen az elődmodellt, de azért találunk bőven új íveket és vonalakat, úgy, hogy a külső markáns maradt. Nálunk az ötajtós kivitel volt, melynek harmadik üléssora a padlóba süllyeszthető. A belső tér kényelmes, az ülések tág határok között állíthatók, a műszerfalon és a középkonzolon egy idő után már könnyű eligazodni, a burkolatok mindenütt igényesek.

A Cruiserhez jelenleg csak a kétliteres 173 lóerős turbódízel motor választható – később várható a négyliteres V6-os benzines -, ám a 11,7 másodperces százas gyorsulás és a 410 Nm-es maximális nyomaték közúton és sztrádán azért elegendő az uras autózásra. Persze e modell elsősorban nem a betonra termett, sokkal jobban érzi magát a terepen, s ez érthető is, szinte minden belepakoltak, amit ma tud ebben a szegmensben a technika.


Például a négykamerás terepmonitort, melynek egyik funkciója azt tudja, hogy meredek kaptató tetején, mély lejtő elején, vagy éles kanyarban „kinéz" s ezzel segíti a vezetőt. Hasonlóképpen praktikus, amikor eltünteti a holtteret. A monitor egyik funkciója a kerekek becsült haladási irányának kijelzése, s emellett az új Land Cruiser kormányzási szög kijelzőt is kapott. A rendszer valós időben rajzol segédvonalakat a képernyőre - a hét lépésben mozgó kép folyamatosan tájékoztatja a vezetőt a 0 és 45 fok közötti kerékelfordulásokról. A kormányzási szög kijelző parkoláskor is hasznos funkció.

Persze, vannak ennél fontosabbak is, például maga a „vas", amely a robusztus alvázas karosszériával kezdődik. Az átdolgozott, független, kettős keresztlengőkaros első és négy lengőkaros hátsó felfüggesztése erős, megbízhatót és tartós. Az opcionális kinetikus dinamikus felfüggesztés közúton és terepen is javítja a menettulajdonságokat, utóbbin úgy, hogy optimalizálja a kanyarstabilizátorok hatását, a kerekek mindig a talajon maradnak, ezzel segítve a legjobb tapadást, a hosszabb rugóút javítja a stabilitást. Az adaptív állítható felfüggesztés komfort, normál és sport fokozatba állítható.

A terepválasztó négy „menüt" kínál, sáros-homokos, laza-köves, dombos és sziklás terepre választhatunk különböző beállításokat. Van kúszónyomaték-szabályozó, ennek segítségével a Land Cruiser sétatempóban ereszkedhet le meredek lejtőn, kapaszkodhat fel erős kaptatón, vagy szabadulhat az elakadásból, s a vezetőnek közben még a pedálokat sem kell kezelnie. (Az automatikus váltóművel felszerelt modellek - ilyen volt a Toyota Tmaxtól kapott modell is - szériafelszerelésként megkapják a hegymeneti elindulássegítőt és a lejtmenetvezérlést is.)

Nagyon meggyőző az állandó négykerékhajtás TORSEN korlátozott csúszású, részlegesen önzárő differenciálművel szerelt hajtáslánc. Normál esetben 40:60 a nyomaték aránya, ezt képes 50:50 és a 30:70 arányban állítani. Az új Land Cruiser legkisebb hasmagassága 220 mm. Az első terepszög 32, a hátsó 25 fokos. Ha már a szögeknél tartunk, az átborulási 42 fok, míg a gázlómélység 700 mm.


A modell alapára, háromajtós változatban 11 millió forint, az általunk próbált, VX Sport felszereltségű változat, tömve számos – helyhiány miatt fel nem sorolt – kényelmi és biztonsági extrával, valamivel 16 millió forint alatt van. A hobbiterepjárók jóval olcsóbbak, de a Land Cruiser meg akarja különböztetni magát ettől a divatszegmenstől.

Olvasóink írták

  • 9. csanyiv 2010. január 31. 10:47
    „Európába úgy tudom nem hozza a Toyota. Ennek jobb is a minősége és nem olyan esztelen batár a kinézete.”
  • 8. TUTI 2010. január 27. 08:33
    „Hol van a Sequoia????

    Ennek a nevében az összes angol magánhangzó ott van! :):)”
  • 7. TUTI 2010. január 25. 10:34
    „6. Humgor 2010.01.25. 10:11
    Király!!!
    Ennél már csak egy jobb van:
    Toyota LandCruiser V8 Luxury diesel

    Az egy kicsit szélesebb, erősebb és hosszabb??”
  • 6. Humgor 2010. január 25. 10:11
    „Király!!!

    Ennél már csak egy jobb van:

    Toyota LandCruiser V8 Luxury diesel”
  • 5. demeterkornel 2010. január 25. 07:18
    „Japán is, terepjáró is, mi kell ennél több?? :-)”
  • 4. Logaritmus 2010. január 25. 05:18
    „Kiraly.”
  • 3. hírfigyelő 2010. január 23. 09:53
    „Nem rossz.... :-)”
  • 2. metha 2010. január 22. 08:43
    „Gyönyörű,bivaly gép!! :D”
  • 1. TUTI 2010. január 20. 11:00
    „Ez egy jó gép lehet, ha a DM-nél is kinézték maguknak!
    :):D”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Peugeot SR1: Ugrani készül a 200 éves oroszlán

Új logóval és modellekkel köszönti a 200 éves márkanevet a Peugeot, elkészült az SR1 tanulmányautó,… Tovább olvasom