Délmagyar logó

2017. 06. 27. kedd - László 18°C | 33°C Még több cikk.

Megfuttattuk és leparkoltuk a VW Sharant

Járja az országot a Volkswagen Innovaturné, s mi az előzetes regisztráció során a Sharan-modellre jelentkeztünk be. A legkisebb szereplőt, a Volkswagen Upot már korábban próbáltuk, úgy gondoltuk, nézzük a legnagyobb, családi modellt.
A márka ritkán nyer dizájn-világbajnokságot, de a Sharan formája rendben van, funkcionális, ahogy az egész autó is. Bolond-, azaz gyerekbiztos az autó elektromos tolóajtaja, megáll, illetve visszaindul, ha bármiféle akadályt érez becsukódáskor. Ugyancsak családbarát a gyerekülés megoldása, én mindenesetre először találkoztam azzal, hogy a sok helyen alkalmazott felemelhető ülőlapot a fejtámla helyére illesztett oldal-, illetve háttámlával kombinálják – töredék súly és méret ez egy normál gyereküléshez képest.

A másik, amivel először találkoztam – pontosabban volt alkalmam nyugodtan kipróbálni –, az a parkolássegítő merőleges beállási funkciója. Itt említendő, hogy az első, a párhuzamos parkolás automata kormányzását a Tiguan hozta el Magyarországra. Annak voltam a fővárosi – európai – premierjén, ahol hosszú sorokban kígyóztak a szakújságírók a „fogom a két fülem, mégis beparkolok" funkció kipróbálásánál.


Szóval megyünk lassan az út szélén, egy gombnyomásra a hosszanti, kettőre a merőleges parkolóhelyeket kezdi el pásztázni a Sharan, s ha megfelelő méretűt talál, jelez, hogy ide befér, kéretik hátramenetbe tenni a sebességváltót. A kormányt innentől automatika tekergeti, a vezető feladata, hogy fékezéssel lassítsa az automata váltó alapjáratából adódó, beparkoláshoz – legalábbis az elején – túl gyorsnak bizonyuló sebességet. (Kézi váltónál ilyenkor a kuplungot kell csúsztatni.)

Minden működik, bár túl közel áll meg a Sharan a vezetőtől balra lévő autóhoz, kiszállni szinte reménytelen. Ezt az automatika is látja, s jelzi, hogy előremenettel és újra hátrával kezdjünk el korrigálni. Így már jobb, de az az érzése a vezetőnek, hogy az ember itt még többet tud, mint a parkolássegítő. Sípol, dobol, lekoccolni tehát nem fogjuk az autót, de még maradt a rendszeren finomhangolnivaló.


És akkor a Sharanról: a tesztmodellben egy kétliteres, 170 lóerős, nyomatékos dízelmotor tette a dolgát, harmonikusan együttműködve a hatsebességes, kormányról is vezérelhető automata váltóval. Természetesen ez is bolondbiztos, ha kézi állásba, hatodikban marad, és hatvanas tempó mellett nyomunk neki egy kövér gázt, szépen visszateszi harmadikba – mintegy felülbírálva a kézi állás választásáról elfeledkező vezetőt –, és szépen nekiindul. És lefelé is kapcsol, ha úgy érzi, lassulás közben a 40 kilométer/óra már nem jó a hatodik fokozatban.

A teljes nevén Sharan Highline BlueMotion Technology 2.0 CR TDI DSG modell minden funkcióját az időkorlátos tesztvezetés alatt természetesen nem sikerült kipróbálni, de jó benyomást keltett az autó. Az ára is ennek, valamint a prémium besorolásnak megfelelő, az alapváltozat 8,4, az általunk próbált Highline-felszereltség 9,4 millió forintról indul.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Fiat megvenné az Opelt

A Fiat akkor tenne csak ajánlatot az Opelre, ha a GM és a Peugeot tervezett együttműködése… Tovább olvasom