Délmagyar logó

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 14°C | 24°C Még több cikk.

Megújult a Renault Twingo

A Renault Twingo kicsit talán többnek is akar látszani annál, mint ami, de főleg városi használatra ideális kisautó. Nem csak nőknek és fiataloknak – hátránya, hogy gazdag extralistája költekezésre csábít.
Azt nem lehet mondani, hogy a modellfrissített változat belesimulna a kisautók mezőnyébe, lámpából kicsit talán kevesebb is elég lett volna, de ki tudja, lehet, hogy a jövőben ez lesz a trendi. És annyit még elöljáróban, hogy az autonavigator.hu szakújságírója bizonyos szempontokból a vadonatúj Volkswagen up!-nál is jobbnak találta a Twingót.


Karakteres, annyi szent, a 15 colos, dögös alufelni, az ablaksötétítés, az oldalvédő díszcsík, a tetőszárny és a nyitható panorámatető megdobja az autót. A Twingóhoz már-már kötelező panorámatetőért a zsebbe kell nyúlni, de talán ez az extra, amire megéri költeni. Belül sem szomorodik el az autó, a zongoralakkszerű betétek, a szőnyegek tarka szegélyezései, illetve az üléseken és a központi műszeregység tetején látható piros cérnás varrások oldják a szürkeséget a legmagasabb, Dynamique felszereltségi szinten, ahol többeket elektromosan állítható, fűtött külső tükrökkel, tempomattal, mp3-as/USB-s, Bluetooth-kihangosítós hifivel kényeztetett.


Minimércével elöl-hátul normálisan el lehet férni, a vezetői pozíció praktikusan magas, az ülőlap viszont kicsit rövid. Hátulra beszállni és onnan kiszállni nem macerás, az első székek ügyesen visszaállnak a helyükre. Az általános helykínálat tehát a kis méretek ellenére is megfelelő, az ülések formázottságára, tartására sem lehet panasz. A sínen csúsztatható hátsó sor nagyon eltalált. Ha négy felnőtt utazik az autóban, s kell a lábtér, megoldható. Ilyenkor 165 literes a csomagtartó. Amennyiben a poggyászoké a főszerep, 230 literesre alakítható, ülésdöntéssel meg közel egy köbméteresre.


A Twingo

2,3 milliós alapára versenyképesnek minősíthető kategóriájában, ezért a pénzért egy korrekt, vidám, karakteres, és nem csupán városi autót kapunk. A Dynamique szint már 2,7, s ha ehhez robotizált váltót is kérünk, akkor az már 3 millió. A megoldás ellenállni a csábító extráknak...  

Jó párja a Twingónak 75 lóerőt és 107 Nm nyomatékot produkáló 1,2 literes, 16 szelepes kis benzinmotor. Korrekt a 12,3 másodperces 100-as gyorsulás, dicséretes az élénk gázreakció, semmi extra, csupán egy remek kis benzinmotor 4 hengerrel és bő 5 liter körüli étvággyal és ötfokozatú sebességváltóval. Persze jön majd az 1,6-os, 133 lovas RS is, de azzal majd vigyázni kell.

A tíz mázsa alatti önsúly autó közvetlen, fordulékony, és a szervokormány hangolása is eltalált. Parkolni gyerekjáték vele, s nem csupán a méretéből adódóan. Az, hogy a futóművet kissé feszesnek érezzük, inkább a magyar útviszonyokkal magyarázható. A autópálya-tempót könnyen tudja, persze ilyenkor fel lehet hangosítani a zenét – így már nincs is a kisautósan komoly motor-, szél- és futóműzaj. Fontosabb, hogy egész jól kilátni minden irányba, ami persze városban is előny.

Olvasóink írták

  • 1. Mike3 2012. június 08. 21:11
    „a régi cuki volt és remek autó....”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Máma már ne tekerd tovább!

A használt autók kilométeróráinak visszatekerése elterjedt hazánkban - az idei jogszabályváltozás csak csökkenti a visszaéléseket. Tovább olvasom