Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

Mercedes-Benz-minibuszok

A Mercedes-Benz Minibus a Sprinter Transfer, Travel, City és Mobility modellek új generációjával tizenkét alapváltozatból álló, áttekinthető „programkínálatot" hozott létre.
A Mercedes-Benz csillagot viselő minibuszokat Dortmundban gyártja a vállalat, amely piaci szegmensében Európában a legnagyobbak közé tartozik, s új minibusz-programja keretében 24 hónapos garanciát kínál. A kínálat öt hosszváltozatot foglal magába: az 5,9 méterestől a 7,7 méteresig.

A Mercedes-Benz Minibus a Sprinter Transfer, Travel, City és Mobility modellek új generációja

Az engedélyezett össztömeg 3,5-5,5 tonna. Az új modell-megnevezések találóan utalnak az adott jármű alkalmazási területére és méretére. A Sprinter Transfer sokoldalú minibuszt távolsági forgalomra vagy kirándulásokra tervezték. A Travel ideálisan használható nagyobb távolságokon történő utazásokhoz. Az alacsonypadlós Sprinter City-t városi forgalomra tervezték, míg a Mobility-t mozgásukban korlátozott utasok szállítására alakították ki.

Széria az adaptív ESP

A Mercedes-Benz Sprinter bázisjárműre épített új minibuszok biztonságosak. A csúcsot e téren a jármű terheltségét és súlypontját felismerő adaptív ESP, az elektronikus stabilitás-rendszer jelenti, amely e buszoknál széria. Az ABS blokkolásgátló, az ASR kipörgésgátló, az EBV elektronikus fékerőelosztás és a BAS fékasszisztens ugyancsak alap valamennyi új Sprinter minibusz-modellnél.  
Bázisjárműként minden esetben az év elején piacra került Mercedes-Benz Sprinter transzporter- és kombi-építési sorozat szolgál. A joystick-váltókapcsoló, a személygépkocsikhoz hasonló kormánykerék-állás, a bőséges tárolóhely-kínálat, valamint a rádió-távirányítású központi zár igazolják a színvonalas kialakítást és felszereltséget.

Az új minibuszoknál a szériaváltozat részét képezik az erős és gazdaságos négyhengeres dízelmotorok a 65 kW (88 LE) teljesítményűtől 80 kW (109 LE) paraméteren keresztül egészen a 110 kW (150 LE) teljesítményűig. De van hathengeres dízel is 135 kW (184 LE) teljesítménnyel. Valamennyi motor csekély károsanyag kibocsátású, és megfelel az Euro 4 emissziós előírásoknak, továbbá szériakialakításban dízel-részecskeszűrővel rendelkezik. Az erőátvitelről
Üvegszálerősítésű laprugó

Erőteljesebben személygépkocsira emlékeztető a járművek menetdinamikája és komfortja. Az új minibuszok futóműve biztonságos és komfortos. A modell az elől keresztlaprugós és hátul parabolarugós rugózás alapkonstrukciójának tekintetében megegyezik az elődmodellével, mégis átdolgozták és átszerkesztették. Példaként említhető az első tengely üvegszálas műanyagból (GfK) készített keresztlaprugója.  
hatfokozatú manuális váltó gondoskodik, kívánságra rendelhető a jármű ötfokozatú automata váltóval (a Sprinter City-nél ez széria).

Az új Sprinter-minibuszok – kategóriájukban egyedül – szériafelszereltségként rendelkeznek karbantartás-számlálóval, melynek köszönhetően elérhető a legalább 40 ezer km-es, az igénybevételtől függő rugalmas olajcsere-intervallum. Figyelemre méltó, hogy széria dízelrészecske-szűrő első felülvizsgálata csak 160 ezer kilométer futásteljesítmény után szükséges, mert a kipufogórendszer „permanens regenerációs" folyamata megakadályozza a szűrő eltömődését.




Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy elegáns családi autó

A tavasszal Genfben bemutatkozott Suzuki SX4 szedán már Magyarországon is elérhető, a… Tovább olvasom