Délmagyar logó

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Mercedes a biztonsági autó

Idén is az SL 63 AMG gondoskodik a Forma-1 biztonságáról, s az idény első futamain bizony bőven akadt dolga a nem mindennapi teljesítményű Safety Carnak.
Az AMG, a Mercedes-Benz teljesítmény-márkája immár 12 éve szolgál a Forma-1-es versenyeken. A biztonsági-autót akkor hívják a pályára, ha baleset, rossz időjárás vagy egyéb veszélyhelyzet akadályozza a futam biztonságát – erre eddig bőven akadt példa az idén. A különleges autó kormányánál Bernd Mayländer (német, 37 éves) egykori DTM-versenyző ül. Feladata, hogy ha a versenybíróság úgy dönt, a mezőny élére álljon, és megszabja a tempót, amely nem lehet csekély, különben a motorok túlmelegednének, a gumik és a fékek pedig lehűlnének.

Nagyon tud menni, 4,4 másodperc alatt százon van
Nagyon tud menni, 4,4 másodperc alatt százon van

A Safety Car csak az F-1-es autók előtt tűnik cammogósnak, az AMG 6,3 literes V8-as motorjának teljesítménye 525 lóerő, s ezzel 4,4 másodperc alatt gyorsul százra az autó. A nagy átmérőjű, és különleges hangtompítóval ellátott kipufogónak köszönhető, hogy szabadabban lélegzik a motor – és szebben is szól. A menetdinamikát a hétfokozatú, tizedmásodperc alatt kapcsoló sportváltó biztosítja, amelyet a kormánykeréktől lehet kezelni.

A profi sofőr: Bernd Mayländer
A profi sofőr: Bernd Mayländer

Versenypályára való a külön e járműhöz fejlesztett, csavarmenetekkel állítható futómű. Az optimális útfogás érdekében háromfokozatú menetstabilizálót és 30 százalékos differenciálzárat építettek be. Trópusi körülmények között a motor, a váltómű, az olaj és a szervokormány nagyméretű hűtője előzi meg a túlmelegedést.

Puritán középkonzol. Sok szórakoztató elektronika nincs benne...
Puritán középkonzol. Sok szórakoztató elektronika nincs benne...

A duplaküllős kerék előnyös a nagy igénybevételnek kitett fék hűtése szempontjából, de azért külön hűtőlevegő-vezetéket is felszereltek. Mind a négy féktárcsa belső szellőzésű, kompozit anyagú. Elöl hatdugattyús nyereg szorítja a 390 x 36 milliméteres tárcsát, hátul négydugattyús a nyereg, és 360 x 26 a méret. A Safety Carnak ugyanúgy ki kell fékeznie például a célegyenes végét, mint a mögötte haladónak, s nagyon „nem maradhat szégyenbe".

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megérkezett az Urban Cruiser

Olyan persze nincs a szakmában, hogy egyterű városi hobbiterepjáró, a kedden a szalonokba érkezett… Tovább olvasom