Délmagyar logó

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 5°C | 16°C Még több cikk.

Méreten felüli Golf: Sportsvan

A Volkswagen buszlimuzin változata, a Sportsvan a normál Golf és a hétüléses Touran közé érkezett, s lecserélte a korábbi Plus nevet is. Sportos ettől még nem lett, praktikus azonban igen.
A 2014-es Genfi Autószalonon mutatkozott be a Sportsvan, a Golf Plus utódja. Széltében és hosszában ránézésre nagyjából ugyanakkora, mint a sima ötajtós Golf, ám jóval magasabb, praktikusabb és tágasabb. A tengelytávot egyébként 5, a hosszt 8 centiméterrel nyújtották meg.

A hátsó ülések 60-40 arányban osztottak, kivenni nem lehet azokat, de így is praktikus a belső tér, továbbá a második üléssor háttámláit 40-20-40 arányban, külön-külön is le lehet hajtani. A második üléssor 18 centiméteres sínen tologató, így – ha nem kell nagyobb csomagtér –, egészen extrém méretű lábtér is kialakítható. A fejtér bőséges, szóval öt kosárlabdás bátran indulhat az autóval az idegenbeli meccsekre.

Túlméretes Golf: Sportsvan. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A csomagtér 500-590 liter között változtatható, a 380 literes sima Golfot tehát nagyon veri a Sportsvan, a kombiváltozatot viszont már nem. Ezzel együtt a lehajtott ülésekkel kapott 1520 liter igazán korrekt.

A normál változathoz képest 6 centivel magasabb üléspozíció miatt, ahogy eddig is, a nők és a már nem tinédzser vevők körében lesz népszerű – a jó kilátás és a könnyebb ki- és beszállás miatt. A szaksajtó szerint a Golfok között csak a Sportsvanhoz rendelhető az ErgoActive nevű masszírozós vezetőülés – amely Németországban hátbarát minősítést is szerzett. Nesze neked Sportsvan.

Túlméretes Golf: Sportsvan. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A motorkínálat 85-150 lóerő közötti, valamennyi turbós és teljesíti az Euro 6-os szabványokat. Az általam próbált modell 125 lóerős 1,4 literes benzineséhez már az igényesebb többlengőkaros rendszerű futómű járt és tette is a dolgát feltűnés nélkül. A Golfnál 120 kilogrammal nehezebb karosszériát ez a motor jól, de azért nem feltétlenül sportosan mozgatta. A 200 Nm-es nyomatékcsúcs már 1400-as fordulattól elérhető, de amíg nem lép be a turbó, addig nem az igazi. A százas gyorsulás 9,9 s, a végsebesség: 200 km/h, mindkettő elégséges.

Finom lábbal akár 7 liter alatt is lehet tartani a fogyasztást – a jobb légellenállás, a start-stop rendszer és a fékenergia visszanyerésnek köszönhetően kb. 20 százalékkal takarékosabb a Sportsvan a Golf Plushoz képest.

Túlméretes Golf: Sportsvan. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A vezetéstámogató rendszerek közül a távolságtartó tempomattól az aktív sávtartóig minden elérhető, ami a normál Golfhoz, sőt, megjelent egy újdonság is az extralistán, a radaros holttérfigyelő.

A 85 lóerős 1,2-es alapmotorral 4,75 millió forinttól indul az ár, amiből lejön a bevezetéskori 700 ezer forintos kedvezmény. Az általunk próbált 1.4 TSI Comfortline alapára 6,6 millió, extrákkal a tesztautó 900 ezerrel több, ám pont ennyi a kedvezmény is, vagyis marad a 6,6.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szemet vettet a Volkswagen a Fiatra

A német manager magazin értesülése szerint a Volkswagen és a Fiat legnagyobb részvényesei… Tovább olvasom