Délmagyar logó

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta 0°C | 11°C Még több cikk.

Mindent tud az új 3-as BMW

Számos, az egyel nagyobb sorozatból ismert újdonságot kapott meg a most érkező 3-as BMW, így eséllyel pályázik a legjobb középkategóriás címre.
Elegancia, kényelem és sportosság: az új 3-as BMW szinte mindenben felülmúlja elődjét. A 4624x1811x1416 milliméteres limuzin 93 mm-rel hosszabb, ebből plusz öt centiméter jut a kerekek közé – az óriási tengelytáv így 2,81 méter. További plusz még, hogy elöl 37, hátul pedig 47 mm-rel nőtt a nyomtáv.

A megnyújtott tengelytáv különösen a hátsó lábtérre volt jó hatással, pedig már az előd is a tágasabb középkategóriásak közé tartozott. A nagyobb méretek ellenére több mint 40 kg-ot faragtak le a tömegből, ami jó hatással volt a – változatlanul hátsó kerekes – autó vezethetőségére. Szélesebb nyomtávjával, hosszabb tengelytávjával útfogása még stabilabb lett. Elöl a rugózatlan tömeg csökkentése érdekében alumíniumból készítették a kettős keresztlengőkaros futóművet, hátul pedig összetett multilink megoldást alkalmaztak.

Az új 3-as BMW a C-Mobilnál. Fotó: Dani Géza
Az új 3-as BMW a C-Mobilnál. Fotó: Dani Géza

A továbbra is hathengeres turbóval hajtott 335i-n kívül négyhengeres turbómotorok adják a benzines választékot. A 150 lóerős 1,6-os hajtja a 318i alapmodellt - ez a hazai bevezetéskor még nem érhető el -, a 320i-ben 180 lóerős a motor, míg a 325i és 328i sorozatban kétliteres turbó van, 210 és 245 lóerős teljesítménnyel. Alapáron kézi a váltó, de a középkategóriában elsőként az F30-assal érkezik a nyolcfokozatú automata.

Hatféle dízelmotor választható, kétliteres négyhengeres dolgozik a 316d, 318d - e két kis dízel sincs még az árlistán - és 320d modellekben, soros hathengeres turbódízel pedig a később érkező 325d, 330d és 335d változatokban.


Gyári fotók: új BMW 3-as.  (képgaléria)

A korábbiaknál takarékosabb és alacsonyabb CO2-kibocsátású motorokban ott az automata start-stop rendszer, a fékenergia-visszanyerés, az optimális váltási pontokra figyelmeztetés, és a kiegészítő rendszerek automatikus be- illetve kikapcsolása. A motorvezérlés eddigi három, Comfort, Sport és Sport+ opciója mellé negyedikként az ECO PRO is csatlakozott, mely a legtakarékosabb a fogyasztás és károsanyag-kibocsátás szempontjából. A 163 lóerős 320d modell vegyes fogyasztási értéke 4,1 l/100 km, CO2-kibocsátása 109 g/km.

Gyári fotók: új BMW 3-as.  (képgaléria)

„Fentről" érkezett a Head-Up Display, mely a sofőr látómezőjébe, a szélvédőre vetíti a fontos információkat. Az új 3-ashoz rendelhető a Side View (oldalnézet) és Top View (felülnézet) funkciókkal ellátott Surround View (körkörös nézet) kamerarendszer, melynek segítségével az autóban ülve madártávlatból látható a környezet. Ehhez kapcsolódik a BMW parkolássegítő rendszere. A ConnectedDrive megoldásai közül elérhető még a stop and go funkcióval ellátott, tehát városi araszolásban is használható távolságtartós tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, vagy éppen az ütközések elkerülését segítő Collision Warning funkció.

Gyári fotók: új BMW 3-as.  (képgaléria)

Az autóhoz egyedi kiegészítőket kínáló M csomag is rendelhető, melynek tartalma 10 mm-rel alacsonyabb, keményebb beállítású sportfutómű, merevebb stabilizátorokkal, 18 illetve 19 colos M felnik, krómozott kipufogók, egyedi fényezés, az utastérben pedig kagylóülések és egyéb sportos hangulatú részletek.

Az új hármas értékesítése világszerte február 11-én kezdődik, így Szegeden is. A Kálvária sugárúti C-Mobil márkakereskedésben szombaton és vasárnap nyílt napot tartanak a 9,4 millió forintos alapárú új modell bevezetése alkalmából. Az autó nem csak megtekinthető, hanem ki is próbálható.

Az új 3-as BMW a C-Mobilnál. Fotó: Dani Géza
Az új 3-as BMW a C-Mobilnál. Fotó: Dani Géza

Olvasóink írták

  • 3. Narumon 2012. február 26. 19:18
    „Ha 4x4 kell akkor vegyél BMW-ből is azt. Mindegyik változatból kapsz. Részemről maradok a sima hátsó kerekesnél, remélem előbb utóbb megengedhetek magamnak egy ilyet, ez nekem nagyon tetszik.”
  • 2. racionalitás? 2012. február 13. 13:40
    „gondolom az X miatt jön mindig elő ez a cikk...most kell kipróbálni-én meg megyek előtte a 4x4-mel-ha tud követni veszek egyet.......de múltkor látva egy 5-ös csúszkálását és hogy feltartott...hát????????sok reményem azért nincs hozzá!.....”
  • 1. racionalitás? 2012. február 11. 11:52
    „szeretik a téli csúszos útakat...gyakorlatilag a hátsó kerék miatt életképtelenek télen-hóban...x5-x6...az autó-ha bmw.....de nem hunniában-hanem 1000km-innen nyugaton megvéve....féláron!!!!!!ja és újan.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mentenék a devizahiteles autósokat is

Saját adósmentő csomag kidolgozást tervezi a Magyar Lízingszövetség a gépjárműhiteleseknek – a legnagyobb kérdés: az elengedett összeg után kell-e személyi jövedelamadót fizetni? Tovább olvasom