Délmagyar logó

2017. 08. 22. kedd - Menyhért, Mirjam 14°C | 24°C Még több cikk.

Mit kíván a magyar autós szakma?

Portálunkhoz is eljutott a magyar gépjármű szakma által az újonnan összeülő Parlament elé terjesztett anyag összefoglalója. Ezek kerülhetnek a 2014. évi tavaszi – az előkészítés alatt állók pedig az őszi – ülésszak elé.
Az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete – folytatva a korábbi sikeres és pozitív együttműködést a kormánnyal és a jogalkotóval – a teljes magyarországi autós szakma képviseletében, figyelembe véve a gépjárművet használó ügyfelek, a szervizek, kereskedések, importőrök, és gyártók érdekeit és ezeket összehangolva az állam lehetőségeivel – az alábbi témákat terjesztik a Parlament 2014. évi tavaszi ülésszaka elé:

1. Egységes központi járműtörténeti adatbázis létrehozása, amelynek első lépése a km óra nyilvántartás bevezetése volt, célja a feketegazdaság, a finanszírozási és biztosítási csalások elleni hatékony fellépés piaci ösztönzőkkel, valamint a használt gépjárművet vásárolni szándékozó ügyfelek számára egy olyan adatbázis létrehozása, amelyben pontosan megnézhetik, hogy mit vásárolnak. Az adatbázis szerkezetét, tartalmát ANK, MGE és a MABISZ egyeztették és egységes szerkezetben, a jogalkotóval is egyeztetve készítették elő.

2. A gépjárműjavítók egységes működési feltételrendszerének kialakítása annak érdekében, hogy a legális javítói szakma versenyhátránya csökkenjen, majd megszűnjön az által, hogy a mindenkire vonatkozó jogszabályok sűrűjében kialakulhasson egy egységes ellenőrzési rendszer.

3. Az importált gépjárművek ÁFA összege megfizetésének garantálása, hogy valamennyi importált új-,és használt gépjármű után megfizessék azt és szűnjön meg a jogi rést kihasználó fekete kereskedelem versenyelőnye.

4. A forgalomból való kivonás átalakítása, hogy a rendszer áttekinthető, a finanszírozási és biztosítási csalások elkerülhetők legyenek és szűnjön meg a gépjárműlopásokkal való visszaélések fedezésének ez a lehetősége, valamint a fekete bontók jelen rendszer általi támogatottsága.

5. A két Egyesület által korábban elért km óra nyilvántartás továbbfejlesztése olyan módon, hogy az adatfelvétel gyakorisága növekedjék, így az elérhető gazdaságfehérítő eredmények jobbak legyenek. A km óra nyilvántartás beolvad a teljes járműtörténeti nyilvántartás rendszerébe.

A 2014. évi őszi parlamenti ülésszakra készítjük elő és frissítjük fel – elsősorban, de nem kizárólag – az adójogszabályokat érintő javaslatainkat, amelyek az alábbiak:

1. A javítási anyagköltség és munkadíj 50 %-os ÁFA visszaigénylési lehetőségének 100%-ra emelése az ÁFA körbe tartozó tulajdonosoknál.

2. A motorkerékpár regisztrációs adó kiigazítása.

3. A tehergépjármű tulajdonszerzési illeték eltörlése.

4. Használt gépjárművek importjának környezetvédelmi szempontú korlátozása.

5. A tiszta elektromos és plug in hibrid hajtású gépjárművek forgalmazásának és üzemeltetésének támogatása.

6. A jelenleg rendszám nélkül futó robogók azonosításának megoldása.

7. Cégautók beszerzésekor az ÁFA visszaigényelhetősége.

8. A veszélyes hulladékok kezelésével kapcsolatos előírások kiterjesztése valamennyi forgalmazóra.

9. A gyártók és forgalmazók alkalmazottai és közvetlen rokonaik számára a kedvezményes gépjármű értékesítés adózásának rendezése.

További terveinkben szerepelnek még:

1. Egy új roncsautó program megvalósítása.

2. A teljes adórendszer újragondolása a környezetvédelmi szempontok alapján.

3. A vegyes használatú koshaszonjárművek fogalmának újra gondolása, bevezetése.


hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újabb 51 ezer autót hív vissza a General Motors

Nem múlnak az amerikai General Motors autógyár minőségi gondjai, miközben a figyelem is egyre nő a… Tovább olvasom