Délmagyar logó

2018. 05. 21. hétfő - Konstantin 14°C | 23°C Még több cikk.

Nagy belépő: villanyautó az első kínai kocsi Amerikában

Betört az első kínai gépkocsi az amerikai autópiacra, ám a várakozásokkal ellentétben nem az olcsó tömegjárgányok kategóriájában, hanem a drága, teljes egészében elektromos meghajtású autók mezőnyében – írta a USA Today csütörtöki számában.
A Coda néven kihozott kínai szedán 44 ezer 900 dollárba, mintegy 9,2 millió forintba kerül. Noha a gyártó cég vezérigazgatója, Philip Murtaugh szerint ez az első kínai autó az Egyesült Államokban, a gépkocsit bemutató lap szerint a jármű mégsem teljesen az ázsiai óriás terméke.


Az akkumulátort egy vegyesvállalat gyártatja Kínában, amelynek 40 százalékban a Los Angelesben bejegyzett Coda a tulajdonosa. A karosszériát egy kínai beszállító készíti, az autó szerkezetét azonban túlnyomórészt az Egyesült Államokban fejlesztették ki, mint ahogy részben az elektronikáját is. Az akkumulátort a kaliforniai Benicában szerelik be az autóba.

A Coda kívülről hagyományos szedán, amely kerüli a futurisztikus megoldásokat. Az autó 5 ezer dollárral drágább, mint a Chervrolet Volt, és 9700-zal kerül többe, mint a Nissan Leaf. A Coda teljesítménye azonban maga mögé utasítja a versenytársakét: ez az autó több mint 100 mérföld (mintegy 161 kilométer) megtételére képes, miközben leküzdi a dombos emelkedőket, és 112 kilométeres sebességgel halad az autópályán. A Coda akkumulátora az elterjedt lítiumionos technológia helyett lítium-vasfoszfáton alapul. Az alvázba 728 cellát szereltek be.

A kínai autógyártók, noha mindig érdeklődéssel tekintettek az amerikai autópiacra, sohasem foglalkoztak komolyan a meghódításával. Egyrészt azért, mert a hazai kereslet dinamikus növekedése miatt erre sohasem volt szükségük, másrészt pedig azért, mert járműveik minősége nem üti meg az amerikai fogyasztók igényszintjét.


hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A Nissan GT-R győzött a Motor Trend bikafuttatásában

A Nissan sportautója lett a legjobb – 11 gép, 5000 lóerő, 82 henger, 1,5 millió dollár –… Tovább olvasom