Délmagyar logó

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 18°C Még több cikk.

Négy évtized után tér vissza a MINI a WRC mezőnyébe

Négy évtized után a MINI visszatér a nemzetközi ralisportba: a jövő évi szezontól a márka elindul a FIA Rali Világbajnokságon (WRC) és 2012-től a teljes szezont teljesíti.

A MINI az új Countryman WRC modellel áll majd rajthoz, amelyet a márka a Prodrive-val közösen 2009 óta fejleszt a sorozatgyártású modell alapjaira. A versenyautó erőforrását a BMW Motorsport által gyártott 1,6 literes, négyhengeres turbómotor adja majd. Az autó megfelel a FIA Super2000-es előírásainak. A magáncsapatok számára is elérhető MINI Countryman WRC tervezett első tesztelései 2010 őszén lesznek.

A MINI nem először szerepel a ralisportban, hiszen a '60-as években a Cooper S modell legendás győzelmeket aratott, többször megnyerve a híres Monte Carlo Rally-t, valamint szép sikereket ért el a rali EB-n is. A márka ralitörténete alatt olyan legendák nyertek MINI versenyautókkal, mint Timo Mäkinen (Monte Carlo Rally - 1965) vagy Rauno Aaltonen (Monte Carlo Rally - 1967). A terepsport mellett a MINI modellek évek óta öregbítik a márka sportos hírnevét a MINI CHALLENGE elnevezésű pályaverseny-sorozatban is.


Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja így nyilatkozott a márka visszatéréséről: „A WRC a világ autósportjának egyik legismertebb közege, és a MINI tulajdonosok mindig is nyitottak voltak a versenysportra. Az eddigi sikeres ralis szereplés jelentősen hozzájárult a márka imázsának kialakulásához, és meg vagyok róla győződve, hogy folytatjuk a sikersorozatot. A MINI Countryman kiváló alapot ad egy versenyképes raliautó megépítéséhez, és tapasztalt partnerünkkel, a Prodrive-val mindent megteszünk, hogy kihozzuk belőle a legtöbbet".

David Richards, az 1984-ben alakult, versenyautók fejlesztésére specializálódott Prodrive ügyvezető igazgatója elmondta, a '60-as években a MINI minden motorsport kedvelő figyelmét magára vonta, amikor a világ egyik legkeményebb versenyén, a 4000 km-es Monte Carlo Rallyn számos nála jóval erősebb versenyautót, köztük V8-as Fordokat is lehagyva lett első. Hiszem, hogy az új MINI Countryman WRC is ralirajongók millióinak szívébe lopja majd be magát, hiszen már most számos megrendelést kaptunk az autóra".


A MINI Countryman a márka első négyajtós, négykerék-meghajtású emelt hasmagasságú modellje, amely vérbeli crossoverként ötvözi a modellekre jellemző kiemelkedő irányíthatóságot a sokoldalúan variálható térkínálattal. A modellkínálatban a WRC után a Cooper S Countryman a legerősebb modell, amely egy duplaturbós, közvetlen befecskendezéssel és változó szelepvezérléssel ellátott négyhengeres, 1600 köbcentis benzinmotorral lép a piacra. Az erőforrás 184 lóerős teljesítményt ad majd le, és 7,6 másodperces gyorsulást szavatol 0-100 km-es sebességre. Ezen felül már az összes autó részét képezi a MINIMALISM koncepció, amelynek keretében a teljesítmény további növelése mellett az emissziók csökkentését olyan megoldásokkal segítik, mint a fékenergia-visszanyerés vagy az automatikus start-stop funkció.


A Cooper S Countryman és a Cooper D Countryman „MINI ALL4" állandó összkerék-meghajtással is rendelhető. Ebben az esetben egy elektromágneses differenciálművet helyeztek el az autóban, amely megszakítás nélkül továbbítja a nyomatékot az első és hátsó kerekek felé. Normál körülmények esetén a nyomatékelosztás 50-50 %-os, ám extrém esetben akár a teljes nyomatékot képes az egyik tengelyre továbbítani. Az új MINI Countryman szériagyártású verziójának piaci bevezetése Európában 2010 szeptemberében várható.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elkészült a tízezredik hazai Audi TT 2.0 TDI

Az Audi TT 2.0 TDI modellből a 10 ezredik darab, egy bársonylila színű Coupé gördült le a múlt hét utolsó munkanapján az Audi Hungariánál a gyártósorról. Tovább olvasom