Délmagyar logó

2018. 01. 21. vasárnap - Ágnes -3°C | 3°C Még több cikk.

Negyvenezer kilométernél a nyolcadik fékbetét-garnitúra

Honda találkozót rendeztek Szegeden a hétvégén, az esemény házigazdája a megyei márkakereskedő, a Dorozsmai úti Honda Hmax volt.
A gazdag programot kínáló rendezvényen három hondással beszélgettünk, így megtudtuk, milyen az elnöki autó, az alenöki Honda, valamint Tóth Mihály S2000-se. Ez utóbbi 2008-as, búcsúzó évjárat, az autót Japánban gyártották, már leálltak vele.

A jó kiállású darab a kevés hátsókerekes Hondák egyike, egy ideig övé volt a csúcs a szívómotoros szériakocsik literteljesítményében. Ehhez az kellett, hogy a kétliteres lökettérfogatból 240 lóerőt hozzon ki a gyár, s ahogy Tóth Mihálytól megtudtuk, egy Ferrari taszította le a trónról, ami minősíthető elviselhető vereségnek is. 

Hátulnézet. Előtérben az S2000-es.
Hátulnézet. Előtérben az S2000-es, mögötte az elnöki Acura.

A 6,2 másodperces százas gyorsulású és 240 km/h sebességnél lehatárolt autót 1999 óta csaknem változatlan formában gyártották, még pedig kézi összeszereléssel. Kisszériás modellnek szánták az induláskor, ezért nem szerszámozták fel annyira a gyártósort, ám az igény folyamatos volt és több százezer készült belőle.

Az 1998-ban alapított Honda Barátok Klubjának elnöke Schwillinger Ferenc természetesen nem akármilyen autót vezet. A Honda Acura TL modellből az övén túl kettő még biztosan van Magyarországon – több is lehet de az elnök nem tud róla.

Elmondta, a Hondának előbb volt luxusmárkája az Acura, mint a Toyotának a Lexus, illetve a Nissannak az Infiniti. Csak az USA-ban és Kanadában forgalmazzák, ez az autó történetesen dobozban érkezett meg Floridából. Történt mindez 2004-ben, akkoriban 30-36 ezer dollár volt kint a felszereltségtől függő ár. Az itthoni „bekerülési értékről" Schwillinger úr nem kívánt nyilatkozni.

Hondasorakozó a Dorozsmai úton.
Hondasorakozó a Dorozsmai úton.

Annál többet árult el az autóról, amelynek nem százas, hanem hatvanas a gyorsulása, mégpedig mérföldben, és szám szerint 6,3 másodperc. A másfél tonnás vasat egy 3,2 literes, 260-270 lóerős V6-os mozgatja, elég meggyőzően.

A leghihetetlenebb adat az autóval kapcsolatban a kötelező biztosítás, amely mindössze 9200 forint/év. Először azt hittük rosszul hallunk, mert úgy gondoltuk, ez a tarifa csak 130 év balesetmentes kártörténet után lehetséges, de az elnök megerősítette, ráadásul egy ismert nevű biztosító társaság a partnere – és eddig még az utóbbi áll nyerésre.

Kertay György alelnök Hondája sem  „tucatautó", az RSX – hivatalosan RSX Type – modellt Európában nem forgalmazták, a kocsi Amerikából került Magyarországra. A kétliteres, 215 lóerős, 6,3 másodperc alatt 100-ra gyorsuló autó utcai modell – meglepően tágas és praktikus csomagtartóval –, ám gyárilag felkészítették a versenyzésre.

Jobbról az alelnöki RSX Type.
Jobbról az alelnöki RSX Type.

– Kettő az egyben – mondja róla Kertay úr, sztrádán 130-nál, tempomattal 7,5 liter benzinnel beéri, ám versenytempóban 30 litert is megeszik. Eszik persze mást is, a 40 ezer kilométert futott autóban a nyolcadik fékbetét-garnitúra szolgál és a harmadik tárcsa melegszik, vagyis a „futott" kifejezés nem tökéletesen fedi a használat jellemző módját.

És még néhány adat, GPS-szel megmérték a végsebességet: 262 km/h, de ahogy tulajdonosa fogalmaz, „csak" 240-ig gyorsul utána egy kicsit meghal, s idő kell neki a végéig. Ebből következően a szárny sem csak dísz, mint megtudtuk, 150-es tempónál 50 kg leszorítóerőt produkál, ami jótékonyan hat a menetstabilitásra.

Olvasóink írták

  • 6. ÖregKergyu 2011. augusztus 20. 16:44
    „tigris15:
    Picit meglepődtünk mi is,( HBKM) ezért pontosítok egy picit:
    Klubunk 3 napos találkozót szervezett Orosházán, szállásunk a Gyopár Club Hotelban volt.
    Itt két napig saját szervezésű programokon vettünk részt, első este( péntek) Hi-end bemutató Martin Logan, Linn, Anthem minőségi hi-fi készülékekkel az egyik konferencia teremben.
    Másnap reggel indultunk Gellértegyházára busszal, ahol lovaglás, íjászat, kemencében sütés és egy príma helyben készült ebéd várt ránk. Ezután a Sportcentrumba mentünk, ott fallabda, bowling, asztalitenisz, tenisz állt rendelkezésünkre egy Hondás bajnokság erejéig. Este 20-24 óra között a gyopárosfürdői élményfürdőben zártuk a napot.
    A szegedi Honda Hmax-hoz vasárnap mentünk át, tehát ez csak a programunk zárása volt. Itt nyílt napra hívtak meg bennünket, hogy autóinkkal egy kicsit feldobjuk a választékot, érdekesebbé, exkluzívabbá tegyük a napot.
    Örömmel tettünk eleget a meghívásnak, hiszen feladatunk a márka népszerűsítése, bemutatása.
    Nagyon meglepődtünk az érdektelenségen, gyakorlatilag rajtunk klubtagokon kívül egy-két érdeklődő, újságíró volt csupán jelen. Az önköltséges büfé után egy ajándék ebédet követően zártuk a találkozót és indultunk haza, az ország különböző tájai felé.
    Remélem kielégítő választ tudtam adni Orosházai programjainkról, ezek mind saját szervezésben lettek lebonyolítva.
    Ezúton is köszönjük a Honda HMax-nak a tesztvezetési lehetőséget és az ebédet!”
  • 5. ÖregKergyu 2011. augusztus 20. 13:08
    „deszkás:
    A kocsi élete nagy részét a Hungaroringen és a Pannoniaringen ( Ostffyasszonyfa) tölti, így még kíméletes is ez a fékhasználat 6 év és kb. 4000 versenykilométer alatt.
    Tehát annyira talán nem gagyi.. :)”
  • 4. ÖregKergyu 2011. augusztus 20. 13:05
    „iniesta

    Német autópálya, a rendőr mellettem ült.
    Tudom, kicsit messze van a helyi járatú trolitól, de attól még München felé bizony van.:))”
  • 3. iniesta 2011. augusztus 19. 20:15
    „Harmadik garnitúra fék,ja majd ha 70-80e-res fizuból élne majd nem kopna az ilyen gyorsan vagányok vagyunk mi?És hol megy ennyivel 262km/h - kedves rendőrurak ilyenkor hol vannak?”
  • 2. tigris15 2011. augusztus 17. 22:53
    „Kár hogy a klubbtagokon kivül szinte senki sem volt ott.És ha megkérdezhetem mik voltak ezek a fent említett színes és változatos programok???”
  • 1. deszkás 2011. augusztus 17. 22:19
    „Ötezer km-ként egy garnitúra? Ha ez igaz akkor gagyi kategória!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Közelíti a 3 millió darabot a VW idei értékesítése

A VW eladásai júliusban tovább növekedtek, az év első hét hónapjában világszerte már 2,95 millió autót értékesítettek. Tovább olvasom