Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Nem spórolt a 2012-es GT-R-rel a Nissan

A Nissan GT-R 2012-es változatának értékesítése Japánban november 24-én kezdődik, a több mint félezer lóerős sportkocsi januárban érkezik meg az európai szalonokba.

A Nissan zászlóshajójának, a GT-R-nek a 2012-es modellévre bevezetett módosítása jelentős, és teljesítményt kihangsúlyozó változtatásokat eredményezett a motor, az alváz és az erőátviteli rendszer tekintetében. Ehhez jött még az új, könnyűsúlyú „For TRACK PACK" versenypálya-kivitel.

A még nagyobb a teljesítményhez, csökkentett üzemanyag-fogyasztás és alacsonyabb károsanyag-emisszió társul. A GT-R-motor hatásfokának javításával az üzemanyag-fogyasztás 12-ről 11,8 l/100 km-re csökkent, miközben a teljesítménye jelentősen, 390-ről 404 kW-ra (550 lőerőre) nőtt. Legnagyobb nyomatéka 612-ről 632 Nm-re emelkedett, s ez a 3200-5800 ford/perc tartományban áll rendelkezésre).  


A motor közepes és alacsony fordulaton mutatott gázreakciója, valamint a magas fordulatszámon leadott teljesítménye mértékben javult, és ezt a következők révén sikerült elérni: 

- A szívórendszer hatékonyságának javításával.
- A motorba belépő levegő áramlását akadályozó ellenállás csökkentése az egyes hengerek tetejére helyezett további szívócsővel, és a közbenső levegőhűtő előtt megnövelt keresztmetszetű műanyag levegő-bevezető cső alkalmazásával.
- A káros anyag kibocsátás hatásfokának növelésével és az ezt szabályozó rendszer tökéletesítésével.
- A levegő ellenállásának csökkentése kisebb méretű, padló alatti katalizátor alkalmazásával, amely egyben javítja a kipufogógáz tisztításának hatásfokát és csökkenti a súlyt.  
- A kipufogószelep hűtésének tökéletesítése új tervezésű nátrium-töltésű fém szeleptesttel. Ezzel egyidejűleg javítottak a szelepnyitás időzítésén, a benzin/levegő keverék arányán és a gyújtási időpont optimális beállításán.


A sebességváltó fokozatváltásának érzékelését és csendességét a kapcsolóvilla szilárdabb konstrukciójával és a lendkerékház rögzítő csapágyazásának megerősítésével sikerült finomítani. A jövőben a GT-R minden változatában a versenycélokra kifejlesztett speciális R35 COMPETITION Type 2189E (75W140) olajt alkalmazzák.
 
A jobbkormányos GT-R-ek kerékfelfüggesztését aszimmetrikus módon hangolták: ezzel figyelembe vették, hogy az első kerekeket hajtó kardántengely a jobb oldalon helyezkedik el, s ehhez ebben az esetben hozzáadódik a jobb oldalon ülő vezető súlya. Az első kerékfelfüggesztésben ez a baloldalon keményebb rugóállandót jelent, míg hátul a lengőkar a jobb oldalon felfelé, a baloldalon pedig lefelé néz. Az autó statikus helyzetében ez kiegyensúlyozatlan kerékterhelést idéz elő, menet közben azonban ez kiegyenlítődik, és tökéletesebb reakciókat, simább gördülést és jobb kormányzási érzékelést ad, de növeli kanyarstabilitást és a menetkényelmet is.
 

A GT-R Premium Edition és az EGOIST kivitel esetében gyári beszerelésű extra a NCCB (Nissan Szén-Kerámia Fék). Ezek – a drámaian lecsökkentett rugózatlan tömeg és a karbon-fékekre jellemző finom, mégis erőteljes fékezhetőséggel – hangsúlyossá teszik az autó úttartását és vezethetőségét.

A vezető előtt elhelyezkedő műszerek által keltett hatást a fordulatszámmérőn belüli gyűrű kék megvilágításával fokozták, amely így megegyezik a sebességváltó fokozatjelzőjével. A tolatókamera minden modellváltozatban az alapfelszerelés részévé vált.   A Bese® hangrendszer mélynyomó hangszóróit a Bese® Precision Sound System mélynyomói váltották fel, amelyeket az EGOIST változathoz terveztek a hangzás tökéletesítése érdekében.


A „For TRACK PACK" kivitel – egyelőre csak Japánban, az Egyesült Királyságban és Dél-Afrikában érhető el – a GT-R modellkínálat új változata. A japán NordRing Company-vel közösen kifejlesztett autón módosították a felfüggesztések hangolását, külön fékhűtést alkalmaztak elöl és hátul is, valamint a SpecV változat fekete kvarckróm festésű, Rays gyártmányú alumínium-kerekeit kapta meg. A karbon levegő bevezetővel együtt szettben felszerelt első spoilert külön ehhez a változathoz alakították ki. 
 
Az autó súlyának csökkentése érdekében ez a változat kétüléses, hátulra steppelt szövetborítás került. Az első üléseket bőr és nagytapadású szövet borítja, amely a helyén tartja a versenypályán is.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyereség: a vártnál jobban teljesített a Suzuki

A japán autógyártó Suzuki Motor Corp. működési eredménye az elemzői várakozásokat meghaladó… Tovább olvasom