Délmagyar logó

2017. 12. 15. péntek - Valér 6°C | 13°C Még több cikk.

Nissan Qashqai - már 7 üléssel

A piaci versenytársak éppen csak hogy elkezdték ledolgozni a hátrányukat a szegmensben meghatározóvá vált Qashqai-al szemben, a Nissan máris „arrébb helyezte a kapufákat": a kompakt crossover kínálata egy hétüléses változattal bővült. Itt az első családi crossover?
Miközben Európában az eredeti változatból az értékesítés megkezdésének első évfordulójáig 157 ezer darabot adtak el, most csatlakozik hozzá az új hétüléses változat is. A Qashqai+2 elnevezésű új modellt a Nissan az aktív, tevékeny családok számára szánt első crossover-autónak tekinti, amely a Murano második generációjának küszöbön álló bemutatásával három különféle modellre egészíti ki a Nissan crossover-kínálatát.

A Nissan Design Europe tervezői által megrajzolt karosszéria A-oszlop előtti része alapvetően megegyezik a Qashqai-éval, de mögötte mindenben eltér. 135 mm-rel nagyobb – így 2765 milliméterre növekedett – tengelytávjával, teljes hossza 211 milliméterrel, 4526-ra nőtt.

Az alapkivitelhez tartozik a hatalmas panoráma üvegtető, amely ugyanazt a világos, levegős érzést nyújtja, ami a jelenlegi modell vevőinek körében is népszerűvé vált. A fix üvegtető 140 mm-rel hosszabb, mint az ötülésesé.

Itt az új Nissan Qashqai - már hétüléses változatban (galéria)

A harmadik üléssor kialakítása ötletesen praktikus. A gyermekek, vagy alkalomszerűen felnőttek – 1,6 m-es testmagasságig – elhelyezésére tervezett ülések háttámlájának dőlése hét fokozatban állítható, és lehajtva a csomagtér padlójának síkjába simulva növelik a rakodóteret.

Váltóválaszték: jeles

A sebességváltó-választék: ötfokozatú, kézi (az 1.6 l-es benzinmotorhoz), hatfokozatú, kézi (a 2.0 literes benzinmotorhoz és mindkét dízelhez), valamint hatfokozatú automata (a 4WD 2.0 dCi-hez) sebességváltóból áll. De a 2.0 literes benzines 4WD modellhez rendelhető CVT-váltó is.

A leghátsó ülések lehajtott helyzetében nagyméretű, sík padlójú, majdnem ötszáz literes csomagtér alakítható ki, ami 90 l-es többletet jelent a mai modellhez képest.

Normál körülmények között a Qashqai+2 elsőkerékhajtású, de ha a rendszer valamelyik kerék megcsúszását észleli, a hátsó differenciálműben elhelyezkedő központi tengelykapcsolót aktivizálja az elektronika és a meghajtó nyomaték megoszlik az első és a hátsó tengely között.

A rendszer háromféle üzemmódban működhet, melyet a középkonzolon lévő kapcsolóval lehet kiválasztani. 2WD állásban a rendszer elsőkerékhajtású, ha azonban megnyomjuk a Lock (zárás) gombot, átkapcsol az állandó öszkerékhajtás üzemmódra, és 57/43 arányban megosztja a nyomatékot az első és a hátsó tengely között.

A leghátsó ülések lehajtott helyzetében nagyméretű, sík padlójú, majdnem ötszáz literes csomagtér alakítható ki. (galéria)

A vevők két-két benzin- és dízelmotor között választhatnak. A belépő szintet jelentő 1598 köbcentis benzinmotor teljesen alumíniumból készült, teljesítménye 115 lóerő, nyomatéka pedig 160 Nm. A kétliteres már 140 lóerős nyomatéka pedig 200 Nm.

A belépő dízel a Renault elismert 16 szelepes 1,5 dCi legerősebb, 106 lóerős változata, 240 Nm nyomatékkal. A kisebb sűrítési viszonyú (16/1), változó lapátgeometriájú turbótöltővel feltöltött Euro 4-es motort a szigorú környezetvédelmi előírásoknak megfelelően tervezték A 2.0 dCi motor már 150 lóerős és 320 Nm nyomatékot produkál.

Olvasóink írták

  • 1. Falusi Márk 2008. június 17. 15:02
    „jóbb nincs??Pl.nissan skyline,audi tt,peugeot 407,porseh carmn,itt Pécsen sokal jobb autok vannak és BudaPesten is.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

BMW 118d - a zöld autó

A BMW Hatékony Dinamika elemeit felvonultató 118d nyerte meg a 2008-as New York-i Autószalonon a… Tovább olvasom