Délmagyar logó

2017. 07. 20. csütörtök - Illés 21°C | 34°C Még több cikk.

Oldtimer és youngtimer: öreg autó nem vén autó

A kormányzóvá választott Horthy Miklóst kísérő Harley–Davidson, a százévesen is ezer kilométeres túrára képes Opel Torpedo, egy igen ritka, 1930-as évjáratú Austro–Daimler – ezek is ott voltak a hétvégi I. Nemzetközi Oldtimer és Youngtimer Fesztiválon a Papp László Sportarénában Budapesten.

Több mint százötven járművet láthatott a közönség, a biztosan megtalálták gyermek- vagy fiatalkoruk álmainak autóit, legyen az a húszas évek Mercedes 400K-ja, a hatvanas évek ritka, osztott ablakos Chevrolet Corvette-je. Vagy egy nosztalgikus emlékeket idéző Csajka, a nyolcvanas évek sportos M6-os BMW-je, vagy a már nem is létező márkák egykor közismert vagy a maguk korában is ritka típusai – mint például az egész NSU cég megszűnését okozó egykori Év autója, az NSU Ro80.

NSU Ro 80 - az 1968-as Év autója, amely csődbe vitte a céget (galéria)

Noha szakmai körökön kívül szinte ismeretlen az Austro-Daimler márka, egykor Ausztria legsikeresebb autógyára készítette ezeket az autókat, amelynek ma is ragyogó ékköve a Fesztiválon először látható, 1930-as évjáratú, 12/70-es, frissen restaurált hathengeres példány.

Komár László megtiszteltetésnek érezte, hogy ilyen miliőben énekelhetett, s természetesen ezúttal számos autós slágert is beválogatott koncertjébe. A Marina című számban cinkosan kacsintott le a színpadról „a kétüléses autót vettem olcsón" kezdetű sornál, hiszen a való életben is, immár tíz éve egy 1984-es Chevrolet Corvette boldog tulajdonosa.

Komár Lászlónak az 1977-es Corvette tetszett leginkább. Az övé pár évvel fiatalabb (galéria)

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Milyen téligumit vegyek? Íme egy teszt segítségül!

Idén is elvégezte szokásos téligumi tesztjét az ADAC. Két méretkategóriában mérkőztek az abroncsok, a kisautók méretében pedig próbára tették a négyévszakosakat is. Tovább olvasom