Délmagyar logó

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 10°C | 20°C Még több cikk.

Opel Mokka X - a meggyőző mokány

Opel Mokka X - a meggyőző mokány
Piaci bevezetése, 2012 óta egyre sikeresebb az Opel Mokka. Mokány méreteivel, sportosságával és kényelmesen magas üléspozíciójával a mai kor szerethető SUV-ja. Ezt igazolja a több mint félmillió eladás is, ami ebben a kategóriában szép szám. A történetet a felfrissített modell, az Opel Mokka X folytatja.
A szaksajtó szerint Mokka az Opel nagy visszatérésének jelképe - új vevőket szerzett a márkának -, és a modell ezúttal már terepes képességeit sem titkolja. Újonnan tervezett külseje erőteljes, az átdolgozott fronton a szárny alakú hűtőmaszk és a ledes nappali menetfény kettős íve arculatmeghatározó. A Mokka X megkapta a frissített Zafirában már bemutatott AFL névre hallgató, teljesen LED-es megoldást, mely automatikusan képes 9 különböző beállítás közül kiválasztani a legmegfelelőbbet.
 
Kipróbáltuk az Opel Mokka X-et. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

A Mokka X magabiztosan visszafogott ugyanakkor erőteljes lett. Bár profilból és hátulról keveset módosult az autó, mégis frissebb benyomást kelt. A méretek tekintetében szinte semmilyen változás nincs – 4275 mm hosszú, 1777 mm széles és 1658 mm magas az autó.

Az egyik új karosszéria-szín a borostyán narancs nekem nem tetszett, de lehet, hogy bennem van a hiba. Az Opel katalógusának címlapján fekete háttérrel meggyőzőbb és nem véletlenül választotta ezt a márka vivőszínnek. Az biztos, hogy nem szürkül bele a hétköznapokba. A kulcs nélküli nyitás és indítás most kapott helyet először a Mokkában – a hátsó kilincseknél is működik, ami a magasabb osztályban sem egyértelmű.
 
Hátsó traktus. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

Belül jól átrajzolták a Mokkát, jellemzően az Astra stílusában. A középkonzol tetején ott az IntelliLink rendszer tekintélyes méretű érintőképernyője. A műszerfal közepén az Astrához hasonló, szép grafikájú, színes megjelenítő is sokat dob az összképen.

A tesztautóban az 1364 köbcentis 140 lóerős benzines turbómotor dolgozott, egészen kulturáltan és jó összhangban a könnyű kapcsolású hatfokozatú kézi váltóval. gyári fogyasztása városban 8 liter körüli, országúton azonban 5-tel is beéri, ha elég "könnyű" a sofőr lába. Az elektromágneses lamellás tengelykapcsolókkal ellátott összkerékhajtás hatékony: száraz úton kizárólag az első kerekek "húzzák" az autót, így jó a fogyasztás, de ha úgy hozza a szükség, munkára fogja a hátsókat is. A 100 százalékos fronthajtástól az 50:50 százalékos megosztásig terjed a lehetőség - közvetlen vetélytársai között nincs négykerekes.
 
Itt is rendben. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

Az autó első terepszöge sokat javult a frissítéssel – persze igazi terepjáró így sem lett belőle. Viszont képes lehet kisegíteni a vezetőjét, ha bajba - felázott földútra - tévedne, ami megnyugtató. A hazai bemutatón jól besározták a szakújságírók, nekem a hosszú hétvégén erre nem volt szívem. Máskülönben jól szolgált, volt temetői és diszkójárat is - utóbbi nem is egyszer. Kényelmes, napi használatra tökéletes a városban és országúton is jól reagáló autó a Mokka X.

Mindazt tudja, ami ma egy családi autótól elvárható, csomagtartója alapban ugyan nem nagy, de 1372 literig bővíthető. Navigációja, zenéje, mobiltelefon kompatibilitása is rendben, lányaim nálam kicsit gyorsabban meg is fejtették a rendszert így nem is volt kérdés, hogy rádió helyett mi szóljon az autóban.
 
Elég a 140 lóerő. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

Az alapmodell a kínálat egyetlen szívó motorjával, az 1,6 literes, 115 lóerős benzinessel és 5 fokozatú váltóval 5,09 millió forint. Lesz. Mert a bevezető akcióban minden Mokka X 300 ezer forintos kedvezménnyel kapható. A Mokkánál az automata váltó felára egyébként 240 ezer, míg az összkerékhajtásé 370 ezer. Az általunk próbált 1.4 turbo 4x4-es hajtással és legmagasabb, Innovation felszereltséggel, alapból 6,8 millió forint. A tesztmodell kapott még egymillió forintnyi extrát, mínusz a 300 ezer. További érdekesség, hogy a tesztautó motorja LPG-s változatban is elérhető.
 
Ősz. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

Ezt tudja az OnStar

- Automatikus baleseti riasztás. Ütközéskor az OnStar-tanácsadó automatikusan riasztást kap és élő hanggal segít.
- Okostelefon-funkció. Zárja be/nyissa ki az ajtót, ellenőrizze az olajat stb., távolról.
- Járműdiagnosztika. Képes távolról is ellenőrizni az autó állapotát.
- Támogatás ellopott autó esetén. Az OnStar segít megtalálni autót és megakadályozni beindítását.
- Navigáció. Felhívjuk az ügyfélszolgálatot és rábízzuk magunkat a vonal végén jelentkezőre, aki rátölti a navinkra az új úti célt.
 
Rendkívüli esetre. Fotó: Kovács András - GALÉRIA

 

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az Amazonon árul autókat a Fiat

Az Amazonon árul autókat a Fiat
A lehetőség egyelőre csak az olaszországi vásárolóknak áll a rendelkezésére, és csak három modell… Tovább olvasom