Délmagyar logó

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

Passat CC – Csábító Casanova

Átlagon felüli megjelenés és érték – ez jellemzi a Passat legújabb CC, azaz Comfort Coupéját, amely jól kiegészíti az eddig limuzinból és kombiból álló modellcsaládot. Olyan természetességgel győzi meg az embert, ahogy arra egykoron csak Casanova volt képes…
A Volkswagen az első modell bemutatása óta több mint 15 millió darabot adott el a Passatból. Mind a négyajtós, mind a kombi formavilága megőrizte az alapvető vonásokat. Az új CC, azaz Comfort Coupé ezen túllépve a fiatalabb, sportosabb korosztályt célozza meg. A Passat CC egyszerre limuzin és sportkupé, e kettősséget a B-oszloptól erőteljesen lejtő tetővonal íve hangsúlyozza igazán az autón. A kocsi szinte minden lényeges elemében újszerű, a sportos karakter az autó méreteiből is kiolvasható. A mindössze 1,42 méteres magassághoz 4,8 méteres hosszúság és 1,86 méteres szélesség párosul, így a Passat CC hosszabb (31 mm-rel), szélesebb (36 mm-rel) és alacsonyabb is (50 mm-rel), mint a hagyományos modell.

Galéria

Orr-részén sportautókhoz méltó kialakítású légterelők vannak, melyeknek köszönhetően a modell légellenállása mindössze 0,29 – ami manapság jó érték. A formajáték az ajtók kinyitásakor is folytatódik a keret nélküli ajtókkal, melyek különleges megjelenést kölcsönöznek az autónak.

A négy sportüléssel felszerelt modell hátsó traktusában két, egymástól könyöklőrésszel és tárolóval elválasztott sportülést találni, amelyek az elsőkhöz hasonlóan jó tartást biztosítanak. Az első ülések ráadásként az eddig csak a Phaetonban elérhető aktív szellőzéssel is rendelhetők. A műszeregyüttes is a Phaetonhoz hasonló kialakítást kapott, így a műszerfal-megvilágítás itt is a fehéret favorizálja.

A gyújtás ráadása után a műszerek – ahogy általában a sportautóknál és az új Skoda Superbnél – öntesztelés gyanánt a maximum pozíciójukig lendülnek ki, mielőtt beállnának az aktuális vagy kezdő értékekre. A nagyméretű érintőképernyőhöz a Passatban a már 2007-ben bemutatkozott RNS 510 audiorendszer párosul, amely merevlemeztárral és számos extrával van ellátva. Ezen a kijelzőn követhető nyomon a hátsó Volkswagen-emblémába rejtett tolatókamera képe is.

Galéria

A modellel jó néhány technikai újdonság is bemutatkozik. A Passat CC aktív biztonsági felszerelései közé tartozik az ACC (Automatic Cruise Control) követőradar, ami elsősorban autópályán praktikus, hiszen amellett, hogy tartja az előre beállított sebességértéket, képes 0 és 210 kilométer/óra között lassítani, gyorsítani, avagy szélsőséges esetekben automatikusan állóra fékezni az autót. Ehhez kapcsolódik a Front Assist funkció, amely e vészhelyzetek észlelésekor felfekteti a fékpofákat a féktárcsákra, ezzel is lerövidítve a fékezéshez szükséges időt.

Galéria

A DCC (Dynamic Chassis Control) adaptív felfüggesztés a Passat CC legerősebb változatához, a 3.6 literes V6-hoz szériafelszerelésként jár, míg más modellekhez rendelni lehet. A három különböző beállítás – normál, sport és komfort – között kapcsolva az elektronika az éppen aktuális menettulajdonságokhoz párosítja a felfüggesztés karakterisztikáját.

A Lane Assist nevű különleges technológia is segíti a vezetőt menet közben: az automatikus sávtartó elektronikának a hosszú utakon, leginkább autópályán van kiemelt szerepe. Segítségével megelőzhetőek az elalvásból vagy figyelmet lenségből bekövetkező balesetek – a rendszer folyamatosan pásztázza a felezővonalat és az útszéli szegélyvonalat, és ha az autó vezetői beavatkozás nélkül közelítene feléjük, előbb hang- és fényjelzéssel figyelmeztet, végső esetben kis kormányrásegítéssel visszatereli az autót a helyes irányba.

Galéria

A parkolási asszisztensnek köszönhetően a CC beépített tolatókamerája képet tud adni az autó mögött lévő területről, és az oldalsó érzékelőkkel kiegészülve a parkolóhely-keresésében is segítségre lehet a vezetőnek, ha pedig már megtalálta – vagy a rendszer megtalálta neki –, akkor a parkolási manőverekben is. A sofőrnek csak a gázt és a féket kell kezelnie, a kormánymozdulatokat az autó elektronikája elvégzi helyette – ahogy azt a Tiguan nevű modell már megmutatta.

Galéria

A belépő motor az új 2.0 literes TDI 140 lóerő teljesítménye és 320 Nm nyomatéka mellett barátságos, 5,8 literes átlagfogyasztással csábítja a vásárlót. A Volkswagen TSI-motorjainak új generációja, az 1.8 literes turbómotor 160 lóerőt teljesít, és mindehhez átlagosan 7,6 literes étvágy párosul. Adott még a 2.0 TFSI 200 lóerős változata és a 3.6-os V6-os 4Motion, a maga 300 lóerő teljesítményével és állandó összkerékhajtásával.

A különböző motorokhoz többféle váltó kapcsolható, amelyek közül a régi hatfokozatú és az új hétfokozatú DSG-automata érdemel figyelmet. Az utóbbi 250 Nm nyomatékot képes továbbítani, így jól illeszkedik a kisebb teljesítményű motorok karakteréhez.

Galéria

A 3.6 literes, V6-os változat kapcsán már szóba került 4Motion új összkerékmeghajtás a korábbi verziókhoz képest kompaktabb lett, teljesen olajfürdőben fut, amelyet elektromos szivattyú lát el a megfelelő nyomású olajjal. Újdonság, hogy immár nem az egyes tengelyek közötti sebességkülönbségen múlik a hajtás nyomatékelosztása, hanem az egyes kerekeken ébredő nyomatékoktól függ.

A Passat CC értékesítése elsőként Európában kezdődött meg, nálunk nyár közepétől kapható/rendelhető. Szegeden már tesztvezetésre is várják az érdeklődőket.

Olvasóink írták

  • 6. Zsoltika 2008. október 20. 10:44
    „elég pofás, meg a VW wlég jo minőség. De azért a Mazda vagy mondjuk a Renault sokkal izgalmasabb belső világot tud csinálni. Nem beszélve a francia autok kényelméről. És hát azért az árakban is van különbség. Akinek tetszik és megteheti hajrá, de én azért egy Mazda6-ot szivesebben elkormányozgatnék.”
  • 5. Louis 2008. szeptember 05. 06:26
    „ÉN már próbáltam is nagyon ott van a szeren.”
  • 4. ABC123 2008. szeptember 04. 16:32
    „Elölről ocsmány. A többi része se ejt lázba, de az eleje...
    A Mazda6, na az pl. szép autó.
    Dehát ízlések és pofonok...”
  • 3. sevenof9 2008. szeptember 04. 14:46
    „csak nem a VW group finanszirozza a DM kokler ujsagiroit? skoda,most ez. hol az X jel?”
  • 2. tápos 2008. szeptember 04. 11:24
    „Ma már legtöbb új autónál van olyan érzése az embernek, hogy ezt vagy azt a részletet látta valahol. Másolat vagy nem másolat - a kérdést nem könnyű eldönteni, nekem azonban hátulról is tetszik. Tény azonban, hogy szemből, különösen oldalról nagyon elegáns.”
  • 1. Nem szép a feneke + Fóccvágen 2008. szeptember 04. 10:21
    „Nem csoda, hogy az autó hátuljáról nem tettek fel fotót - kb. mintha két vörös paca lenne, egy Peugeot-ról átmásolva.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A biztonság kedvéért

Biztonsági öv, légzsákok, blokkolásgátló, kipörgésgátló, ESP, fékasszisztens. Ma már ezek a… Tovább olvasom