Délmagyar logó

2018. 05. 27. vasárnap - Hella 16°C | 28°C Még több cikk.

Piros lámpánál állj! - Felfrissült a Toyota Yaris

A 2009-es modellévre a Toyota Yaris csak apró rácfelvarráson esett át, ugyanakkor környezetkímélőbb és takarékosabb lett a új Stop & Start rendszerrel.
Az új kisautó a Bolognai Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek, s mára a márkakereskedésekbe is megérkezett. A Yaris alapkaraktere nem változott, de újak az első-hátsó lökhárítók, finomították a fényszórók és hátsó lámpaburák vonalait, s a jó megfigyelő azt is észreveszi, hogy a hűtőrács keskenyebb lett. Mókásabb, vidámabb az arca az új Yarisnak.

A 2009-es modellévre a Toyota Yaris csak apró rácfelvarráson esett át.
A 2009-es modellévre a Toyota Yaris csak apró rácfelvarráson esett át.

A beltérben lecseréltek néhány burkolatot és frissítették a kárpitokat, az összhatás azonban itt sem változott érdemben, azaz kellemes maradt. A leglényegesebb újdonság, hogy a motorháztető alatt ott van a japán gyár új, 1,33 literes benzinmotorja, mely az Aurisban mutatkozott be először. A 101 lóerős Dual VVT-i motor, amely szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlése révén nem csak erősebb, de takarékosabb is, mint a korább 1,3 literes, 87 lóerős négyhengeres.

A Toyota 1.33 Dual VVT-i motorja.
A Toyota 1.33 Dual VVT-i motorja.

Az új motorral 5,1 literes átlagfogyasztás érhető el vegyes használatban, ez 6-7 deciliterrel kevesebb mint a régi étvágya. Ehhez hozzájárul a Toyota stop-start rendszere is, amely elsősorban városban van jótékony hatással a fogyasztásra. Piros lámpánál történő megállás esetén ugyanis néhány másodpercen belül leáll a motor, s csak akkor indul újra, ha a kocsi – és a sofőr – is indulni akar. A kifinomult rendszer gyorsan és halkan indítja, illetve állítja le a motort.

Egyszerű, mint a faék. Megáll és újraindul.
Egyszerű, mint a faék. Megáll és újraindul.

A megújult erőforrásokkal, valamint az innovatív környezetvédelmi megoldásokat felsorakoztató Toyota Optimal Drive rendszerrel tehát nem kell a vezetési élmény kedvéért lemondania a kedvező fogyasztásról, és az alacsony CO2-kibocsátásról sem. Az új Yaris alapára egyliteres motorral 2,635 millió forint, az 1,33 literes benzines erőforrás és a Stop & Start rendszer felára 315 ezer.

Olvasóink írták

  • 6. varadipal 2009. augusztus 19. 16:36
    „Egy csomó balfácán a zöldre váltás után még az egyest keresi a váltón, azért fér át a fele kocsi a zöldön, mint optimális esetben.A sárga az biztos az érett körte reklámja szerintük. Most majd előbb indít, aztán sebességet keresgél, én meg dühöngök magamban./szerencse, hogy ráérek/”
  • 5. sevenof9 2009. március 21. 02:07
    „"a Stop & Start rendszer felára 315 ezer"

    az hany liter benya? mennyivel roviditi meg a motor elettartamat?

    hol az X vegerol?”
  • 4. csanyiv 2009. március 20. 20:51
    „A korrektort már régen nyugdíjazták, valószínűleg az a baj.”
  • 3. savos 2009. március 20. 11:28
    „"...a Toyota Yaris csak apró rácfelvarráson esett át,..."
    Az nem rasszizmus, ha a rácokat varrjuk? Velük ugyan mi a baj?”
  • 2. IVY 2009. március 20. 10:50
    „"Egyszerű, mint a faék"? :D
    Ez jó, ez tetszik! :D”
  • 1. CsImre 2009. március 20. 10:37
    „Gratulálok a címválasztáshoz, ami éppen a szerb tragédia alatt van. Apró figyelmetlenség, dehát azért...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Genf után: Gyárthatják a Dacia Dustert

A Dacia 2010-ben tervezi piacra dobni a Genfben bemutatott és óriási sajtóvisszhangot kiváltó Duster-koncepció szériaváltozatát. Tovább olvasom