Délmagyar logó

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 21°C | 34°C Még több cikk.

Premier előtt vezettük a Mercedes CLA kupét

Kevés autót teszteltem, aminek külső formája ilyen egyöntetű tetszést aratott volna, mint a Kecskeméten készülő négyajtós kupé, a Mercedes CLA. Szerintem erre gondol miniszterelnökünk, amikor azt mondja, hogy Magyarország jobban teljesít. Szóval, erre legyünk büszkék, mert ez egy német–magyar autó.
Magabiztos front, nagy csillaggal, lágy kupévonalak és keret nélküli ablakok a középső traktusban, harmonikus befejezés a nagyon eltalált hátsó lámpákkal. Az általunk próbált AMG dizájn még látványosabbá teszi a CLA-t kívül és belül is. Ez utóbbival kapcsolatban egy tényt minden szakújságíró megemlít, nevezetesen, hogy a hátsó sorban már szűkös a fejtér, ami így is van. Esküvői autónak 180 centi feletti vőlegényél nem feltétlenül alkalmas – mint ahogy a Volkswagen CC-je sem volt az, amivel fotós kollégámat fuvaroztam. De hát ez a szépség ára és ez szerintem megérte. A másik vitatott elem a navigációs kijelző beépítésének módja és vastag kerete – hasonlóan az A-osztályhoz –, de ezután már tényleg csak jót lehet mondani, írni a CLA-ról.

Kipróbáltuk a Mercedes CLA-t. A szerző fotói (képgaléria)

Harmonikus belső, igényes összeszereléssel és alkalmazott anyagokkal, nagyon kényelmes vezetőüléssel – amely, ha bekapcsoljuk az övet, azonnal „méretet is vesz" rólunk és annyira húzza meg, amennyire szükséges. Ugyanezt teszi a mellettünk ülővel. És még jobban meghúzza az övet az automatika, ha határhelyzetben autózunk a CLA-val, köszönhetően az úgynevezett ütközésre felkészítő, PRE-SAFE utasvédelmi rendszernek, ami már nem mai találmány, de hasznos, hogy eddig, és ne tovább. Egyébként ezt az autó is megoldja, hagyja a sportos vezetési stílust, de elveszi a nyomatékot, mielőtt besokallna a Mercedes a körforgalomban.

Rendben van a hátsó traktus is. A szerző fotói (képgaléria)

Nekem a CLA két autó egyben, legalábbis amit próbáltam. Ha kell 8,2 másodperc alatt százra gyorsítja a 170 lóerős kulturált dízelmotor, fekszi az utat, stabil a kanyarokban, szóval, nagyon lehet vele haladni, ugyanakkor lassú, városnéző, autózásra is csábít. Szerintem nagyon sok olyan vevője is lesz, akinek nem sietős, valahogy nyugalmat ragaszt vezetőjére, utasára. Mondjuk azzal, hogy minden helyzetben tökéletesen kiszolgálja. Segít ebben a hétsebességes dupla kuplungos váltó, amely manuálisan is kapcsolható, de jobb, ha rábízzuk magunkat. úgyis felülbírál, ha hetedikbe felejtjük és ott nyomunk egy kövér gázt – minimum három fokozattal visszakapcsol. A világítás ugyancsak figyel a vezető helyett, s az adaptív távfényasszisztens visszaveszi a fényszórót, ha szemből autó érkezik, vagy utolérünk egyet és elvakítanánk.


Vezető pozíció. A szerző fotói (képgaléria)
Hosszan lehetne még sorolni, miben jár kedvünkbe az autó, de a hivatalos, április 13-ai bemutató előtt szűk egy napra megkapott CLA-n természetesen nem sikerült mindent kipróbálni – a kilométerek számát azonban így is megtízszereztük. (Amikor elhoztuk Vásárhelyi Pál utcai Pappas Autótól, a másik még letakarva állt a szalonban, várva az 13-ai szombati nyílt napot, amikor mindenki megnézheti a CLA-t. Szóval ez inkább egy premier előtti gyors kör volt.)

Szerintem a CLA nem az az autó, amit ár/értékarány felől kellene megközelíteni, az alapváltozatot 8,3 millióért kínálják, amire az autós szakma egyöntetűen úgy reagált, hogy barátságos. Ezért a CLA 180-at adják, s ne zavarjon meg senkit, hogy benzines motorja csak 1,6 literes. A 122 lóerő az élet nyugodtabbik oldalán autózóknak elegendő és azért, 9,3 másodperc alatt ez is ott van százon, a vége pedig 230 km/h – csakúgy, mint az általunk próbált 220 CDI-nek. Terjedelmi okok miatt ezúttal kimaradna a szériában szerelt kényelmi és biztonsági extrák sora, legyen elég annyi, hogy a CLA már alapváltozatban is egy komoly szint.

Kukucska a hátsó üléssorról. A szerző fotói (képgaléria)

Az általunk próbált, teljes nevén CLA 220 CDI AMG meg egy másik szint, éppen 14 milliós árcédulával. Jó, de ebben pontosan 31 tétel az amúgy sem fapados fölötti extra felszereltség. Néhány ebből ízelítőnek: defekttűrő abroncs, tolatókamera, aktív parkolóasszisztens, amely nem csupán a hosszanti, hanem a merőleges beállásnál is kormányozza a vezető helyett az autót, vagy a már említett PRE-SAVE utasvédelmi rendszer. Komoly tétel még a panoráma tolótető, a hétsebességes automata váltó, a sportfutómű, a Becker MAP Pilot navigációs rendszer, a „rendes" zene és multimédia, az automata klíma, az ülésfűtés, a világításautomatika, az AMG styling és még nagyon messze vagyunk a 31-től.

És ezt mind itt rakják össze Kecskeméten, s ha Dél-Amerikában, vagy Ausztráliában egy menő fiatal üzletember ebbe az autóba szeret bele, azt bizony innen szállítják neki, márt máshol nem gyártják.

Ártérben. A szerző fotói (képgaléria)

Olvasóink írták

  • 14. geza 2013. április 14. 09:40
    „#12 Belül nagyon szűkös, pedig nem vagyok nagy (176 cm 74 kg), hátul bevertem a fejem a tetőbe, elöl vállban kicsi (a BMW-1-es nagyobb). Csomagtartó rakodó nyilás irdatlan kicsi
    Amúgy gyönyörű autó nagyon tetszik”
  • 13. Logaritmus 2013. április 14. 09:06
    „Nőies. A hátsó lámpa LED sora egy pillangó mintát ad ki. Egy 50 feletti műkörmös tupír maminak iszonyú jól állna. Egyébként tényleg nem egy tágas, nagy autó de nem is kell mindenkinek 4-5 személyes utazó autó.”
  • 12. lukrecia 2013. április 13. 20:20
    „Mihez képest kicsi, mihez képest nagy. ?? Kevés ilyen szép autót gyártottak még a világon !!
    http://www.youtube.com/watch?v=Y6c4DRXrKyU
    Ezt feltétlenül nézd végig, hogy képest kaphass miről is beszélünk”
  • 11. lukrecia 2013. április 13. 20:11
    „8 WSS: Nem kurucz info hamis hirekben kellene a Mercedest lehúzni. Sajnos a komentelők nagy része még nem is látta ezt a csodálatosan szép autót---már is véleményt mond róla.Egyébként csak két apró világcsúcsot nyert el ez a kocsi.
    1) a világ legkevesebb légellenállású autója
    2) AMG esetében egyedülálló teljesítmény --10 ccm/ 1,8 lóerő
    mind ez a két tulajdonság egy autóban---többiről nem beszélve. A minőség meg garantált Made in germany”
  • 10. geza 2013. április 13. 20:02
    „Drága és kicsi. Ma elmentem megénézni, nagyon tetszett, de mint említettem kicsi.
    Ennyi pénzért kifutó E osztályt kapni...”
  • 9. 48as 2013. április 13. 19:31
    „Amióta erôssen gyarapodott a szegények száma az országban, azóta egyre több ember megtudja magának venni ezt a szép autót, és ez a cég szép számmal munkahelyet is teremt. Minden jót a gyarapodáshoz, vannak azért még olcsóbban is jó autók. Made in Germany még sokáig minôség marad.”
  • 8. WSS 2013. április 13. 19:14
    „Az ott dolgozókat meg minimálbéren foglalkoztatják, a túlórákat nem fizetik, az összeszerelő gépsorok elavultak, a minőség a béka alatt van.....
    Bővebb info: http://kuruc.info/r/20/109635/ és http://kuruc.info/r/20/109924/”
  • 7. rózsakert 2013. április 13. 18:15
    „az alap áráért már lehet AUTÓT is venni...a csillagocska önmagában már nem érték ---meg kell nézni a sorban , hol is ál a mercso????a meghibásodási rangsorban , jó középkategóia.”
  • 6. lukrecia 2013. április 13. 12:11
    „Ha az "igazi " AMG-t látjátok kívül , belül---na akkor lesz áll leesés. Mert az optikai tuning nem tévesztendő ........”
  • 5. Commander-V2 2013. április 13. 12:07
    „Vajon Bohács vesz egy ilyet a lányának?”
  • 4. Blueman333 2013. április 13. 11:52
    „Tsaba

    Attól nekem nem jobb...”
  • 3. kormoska 2013. április 13. 11:03
    „Ez a kocsi a legszebb jelenlegi Mercedes(szerintem).Nagyon eltalálták a formát már az A osztállyal is!
    Ami nem tetszik,hogy a motorháztetőnél és a csomagtartónál olyan illesztési HÉZAGOK vannak,mint egy húsz éves Ladánál.
    Az ára Merci szintű,de talán tízenévesen használtan majd......”
  • 2. Tsaba 2013. április 13. 09:48
    „Blueman333
    Attól ez az autógyár még munkát ad több ezer, minimálbérnél jóval többet kereső magyar embernek.”
  • 1. Blueman333 2013. április 13. 07:57
    „De jó nektek!
    Én meg ma fizettem be a minimálbéremből a számlákat, és maradt kajára 20e ft-om!
    Ha ügyesen gyűjtögetek, 150 év múlva meg is vehetem az általatok kipróbált kocsit! Ha nem eszek addig...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Maserati márkakereskedés nyílt Budapesten

Megkezdte a Maserati luxusautók forgalmazását Magyarországon a Wallis Motor Pest Kft. Tovább olvasom