Délmagyar logó

2017. 06. 24. szombat - Iván 19°C | 33°C Még több cikk.

Próbaúton a 80 lóerős benzines Opel Corsával

Az Opel egyik sikertípusa, a kisautók kategóriájába tartozó, közel negyedszázados Corsa a negyedik generációjához érkezett. Az első háromból 9,3 millió darabot adtak el.
Az új – Astra GTC vonalaira emlékeztető –, eltalált, egyszerre családias és sportos forma mellett legfontosabb látható változás a méretnövekedés. Az autó meghízott, s műszaki tartalmával is a kategóriahatárokat feszegeti. Az ötajtós saját tömege gyakorlatilag „régi asztrás", vagyis 1150 kilogramm. A Fiat Puntóval közös padlólemezre épülő négyes Corsa hossza egy centi híján négy méter. Ez látszik kívül és érződik belül – egy 180 centiméteres vezető mögött ugyanilyen magas utas egészen kényelmesen üldögélhet, a lábtér, fejtér elegendő, hosszabb távon sem gémberednek el a végtagok.

A műszerfalon a mostani Opel-irányzat érvényesül, de játékosabban, fiatalosabban. A légbeömlők kerekek, néhány elem átlátszó műanyagból készült, ezek éjszaka tetszetős sárgás megvilágítást kapnak. A vezetőülés tág határok között állítható, a kormány sem fix, így a sofőr könnyen megtalálja az ideális üléspozíciót. A kezelőszervek is kézre esnek, a belső összességében barátságos, nyoma sincs az olcsóságra törekvésnek.

 Flex-Fix-csomag

A Flex-Fix egy olyan külső csomagtartót jelent, amelyik egyszerűen betolható a kocsiba, ha éppen nincs arra szükség. A hátsó lökhárítón a rendszámtábla mögötti rész húzható ki egy fiókhoz hasonlóan. Pillanatok alatt rögzíthetünk rá két biciklit, sőt külön lámpák is tartoznak hozzá.
A kínálat legolcsóbb darabja a háromajtós, ezer köbcentis, 60 lóerős benzinmotorral szerelt Corsa Essentia, alapára 2 millió 559 forint – a plusz két ajtóért 90 ezret kell fizetni –, dupla légzsákkal, ABS-szel, szervokormánnyal, távirányítós központi zárral és elektromos tükörrel. Az általunk próbált modellben az 1,2-es négyhengeres, 80 lóerős, 110-es nyomatékú változat dolgozott, korrekten, de azért nem túl acélosan. (Ennek tükrében a belépőmotor elsősorban a megfontolt vásárlóknak ajánlható.) A tesztautó motorja 110-nél három-, 150-nél négyezret fordult, ami a 6,5 ezernél kezdődő piros mezőt tekintve teljesen rendben van. A maximális sebesség 168 km/h, nulláról százra 14 másodperc alatt gyorsul ezzel a motorral az új Cosra. Országúton, nyugodt tempónál 4,7 literrel is beéri az autó száz kilométeren, vegyes fogyasztásra 5,8 litert ad meg a gyár.

Az autó jó vezethető, egyenesfutása, kanyarstabilitása kifogástalan. Irányíthatósága és útfekvése sportos, de az egyenetlen útburkolaton sem válik kényelmetlenné, a futómű csendes, felütésnek nyoma sincs.

Számos, a kategóriában szokatlan műszaki megoldást kínál az új Corsa. Kanyarfényszóró, továbbfejlesztett menetstabilitási rendszer és kormánymű, az ABS működésekor villogó hátsó féklámpa – mind-mind a biztonságosabb autózást segíti. Unicum a fűthető kormánykerék, az állófűtés és változó áttételű kormánymű. A biztonságra fokozottan ügyeltek: a Corsa öt csillagot gyűjtött a szabványos Euro NCAP törésteszten, a magasabb felszereltségű modellekhez függönylégzsák is rendelhető.

Szerkesztőségünkben a belépőmotor feletti, 80 lóerős változat vendégeskedett, az Opel Rupesky jóvoltából.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton a Subaru Forester és az Outback modellekkel

A Subaru már vagy harminc éve csiszolja hajtásláncát, s a recept nem is túl bonyolult: végy egy… Tovább olvasom