Délmagyar logó

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 12°C | 17°C Még több cikk.

Próbaúton a Chevrolet Lacettivel

A Chevrolet Lacetti szinte minden értelmes kényelmi és biztonsági extrával felszerelt modell. Azonkívül barátságos és nem csak városi használatra való autó.
A Lacetti modern vonalait a cégalapító Giorgetto Giugiaro Italdesign-stúdiójának munkatársai rajzolták. Az elölnézetet a mandulavágású, sima üvegű fényszórók mellett az új, erőteljes hűtőmaszk uralja, krómozott díszlécében a márkaemblémával. A design olasz sztárja, Giugiaro által tervezett sportosan elegáns karosszéria, a gazdag komfort- és biztonsági felszerelés, főképp a külsőre fogékony fiatalabb autósokat szólítja meg, de tetszhet gyakorlatilag minden korosztálynak.

Profilból a hosszú tengelytáv (2600 milliméter), a rövid túlnyúlások, a határozottan domborodó kerékívek és az emelkedő övvonal teszi dinamikussá a vonalvezetést. Magabiztos a hátulnézet is, elsősorban a feltűnő lámpák keltenek kontrasztot.
Nem panaszkodhattunk a helykínálatra sem, 4295 milliméteres hosszúság meghaladja a kategória átlagát és a hátul ülő utas lábtere is megfelelő. Elöl a vezetőülés tág határok között állítható, a kezelőszervek kézre esnek, kapcsolásuk könnyű és logikus. A belső kialakítás igényes, a borítások a megfelelnek a kategória átlagának.

Nyereményautónkat a beszálló modell motorja hajtja, a kötelezőbiztosító-barát 1,4 literes, a 70 kW, azaz 93 lóerő bőven elegendő a Chevrolet dinamikus mozgatásához és a 175 km/órás végsebességhez. Átlagos fogyasztás 7,1 liter/100 km, ami nyugodtan nevezhető barátságos értéknek. A motor nagyon kultúrált, nem jön zavarba akkor sem, ha pörgetik, s magasabb fordulatszámon is megfelelő a kocsi zajkomfortja.

Az általunk próbált modell jó ár/értékarányú, a metálfény meghatározza a külcsínt, a CD-s rádió pedig az utazást teszi kellemesebbé. Ugyancsak kényelmi extra az elektromos ablakemelő, a távirányítású központi zár, a klíma, vagy a szervokormány. Bár az utóbbi két berendezés a biztonságot is segíti, hiszen nem kell attól félni, hogy kánikulában csökken a vezető koncentrálóképessége, illetve a szervo segíti az amúgy is stabil kocsi még jobb úttartását. Az ABS-fékrendszer biztosítja azt, hogy a fürge autó megállásnál se jöjjön zavarba, s a fékezés végéig irányítható maradjon a Lacetti, legyen a gumik alatt csúszós, jeges vagy vizes út.

Téli, bár nem havas körülmények között próbáltuk ki az autót, ami egyszer váratlanul meg is csúszott volna, ha nem avatkozik be időben az ABS, ami meglepően kultúráltan segített, s jelezte itt a határ, pontosabban már túl is léptük. A kocsi egyenesfutása, kanyarstabilitása korrekt, hangolása megfelelő kompromisszum a kényelem és a sportosság között.

Szóval könnyen megszerethető autó a Chevrolet Lacetti, amibe beleül a vezetője és semmi csúcsextra, csak minden kézre esik, s szolgálja az embert a kocsi.

Szerkesztőségünk az Alfa Autóház jóvoltából tesztelte az autót.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton az új ''macskaszemű'' Peugeot 307-essel

Ráncfelvarrásnál talán több, új modellnél viszont kevesebb – ez az új Peugeot 307-es. A kombi,… Tovább olvasom