Délmagyar logó

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -5°C | 3°C

Próbaúton a Honda Accorddal

A Honda olyan dízelmotort akart készíteni, amely kifinomultság, fogyasztás és teljesítmény szempontjából egyaránt új etalont teremt kategóriájában, amely méltó a világ első számú motorgyártójához.
Kompromisszumról szó sem lehetett. Egy különleges gyártási folyamatban, a félszilárd öntési eljárással teljes mértékben alumíniumból készült 2,2 literes dízelmotort készítettek. Rendkívül könnyű a motor, így az Accord i-CTDi erőforrása a forgatónyomaték, a teljesítmény, az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén maximálisan versenyképes.

 
Az új dízelmotoros Accord rekordjai

1000 méter repülőrajttal 214,228 km/órás sebességi rekord

1000 méter állórajttal 117,928 km/órás rekord

24 órás tartóssági tesztben 209,824 km/órás átlagsebesség

100 kilométeren 3,067 literes fogyasztás

Tizenkilenc hivatalos sebességi világrekord döntött meg a Honda első, saját fejlesztésű dízelmotorral felszerelt modellje. Az Accord 2.2 i-CTDi Sport jelű modelljével május első két napján a németországi Papenburgban, egy oválpályán álltak neki a gyáriak megdönteni a B-osztályú szériamodellek (2000-2500 köbcenti) sebességi rekordjait. A tesztekhez két, az FIA képviselői által véletlenszerűen kiválasztott autót használtak. A sebességi rekordok sikeres megdöntése után közvetlenül ugyanezzel az autóval egy másik tesztet is végeztek, ahol már nem a sebesség, hanem az alacsony fogyasztás elérése volt a cél: a Papenburg és Wiesbaden közti 675 kilométeres távon az Accord 2.2 i-CTDi Sport hihetetlennek tűnő, 3,07 liter/100 km-es fogyasztást ért el országúton és autópályán.
Az Accord i-CTDi vegyes üzemű fogyasztása mindössze 5,4 l/100 km. Ugyanakkor a motor maximális teljesítménye 140 lóerő, az autó 9,4 mp alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Az erőforrás forgatónyomatéka olyan nagy (340 Nm percenkénti 2000-es fordulatszámnál), hogy külön ötfokozatú manuális sebességváltót kellett tervezni hozzá. Az Accord bőven túlszárnyalja az új Euro IV-es normát, amely csak 2005-ben lép érvénybe. Teljesítménye, csekély fogyasztása és elemi forgatónyomatéka kiemeli a tömegből az Accord i-CTDi-t, zajszintben és kifinomultságban pedig új kategóriát teremtett.

Az Accord i-CTDi motorja a valaha épített legcsendesebb dízelmotor. Ha pedig ehhez hozzávesszük a karosszériát, a futóművet, a világ talán legcsendesebb dízelautóját kapjuk. Az Accord szedán légellenállási hányadosa 0,26, ez kategóriájának egyik legkiválóbb értéke. A gyár a kényelemből sem enged: kétzónás automatikus légkondicionálás elöl, négy irányban állítható kormánykerék audio távirányítással és sebességtartó automatikával, háromdimenziós, elsötétíthető műszerek, nagy teljesítményű audiorendszer.

Szerkesztőségünkben is vendégeskedett egy ilyen dízelmotorral szerelt Accord, a kocsit a Csongrád megyei márkakereskedő, a szegedi, Textilgyári úti Honda Wéhli bocsátotta rendelkezésünkre. Az időbe belefért egy gyors pesti retúr is, mely során a sem a sebességi, sem a fogyasztási rekordot nem próbáltuk megdönteni. Ami tény, 2,5 ezres fordulatnál 140-et, valamivel háromezer alatt 160-at tud az Accord, s vezetőjének olyan érzése van, ezzel bizony kimenne a világból. A Honda nagyon jól vezethető, stabil, öröm vele az autózás. Az általunk próbált, számos kényelmi és biztonsági extrával szerelt modell néhány forint híján hétmillió, ezért azonban egy tökéletes, nagyon szerethető autót kap a vásárló. A kétliteres benzinessel szerelt belépőmodell ára 6,3 millió forint.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton a Peugeot 407-es kétliteres HDI-változatával

A Peugeot megint csinált egy kívül-belül szép és kényelmes autót, a 407-est, s a motorválasztékban… Tovább olvasom