Délmagyar logó

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta 1°C | 11°C Még több cikk.

Próbaúton a Kia Sportage négykerékhajtású változatával

A Kia Sportage egy jól sikerült sportos szabadidő-autó, amelyet jobbára úgyis a városban használunk, de a havas földutakon négykerékhajtással egyáltalán nem jön, nem jött zavarba.
A Kia Motors a Sorento sikere után úgy gondolta, van igény egy új SUV modellre. A Sportage sokkal inkább sportos és divatos, belső tere jóval tágasabb és letisztultabb, mi több elegánsabb, mint az elődé volt.

 
Formatervezési díj

Kia Sportage kompakt szabadidőautó innovatív és vonzó stílusának elismeréseként megkapta a 2004-es Koreai Ipari Formatervezési Díjat. A kocsi egyike az idei tíz díjnyertes terméknek, melyeket összesen 170 benevezett közül választottak ki. Az 1997 óta évente kiosztott Koreai Ipari Formatervezési Díj a legrangosabb helyi elismerés, melyet hazai vállalatoknak ítélnek oda a formatervezés területén elért eredményeikért.
A kocsi háromféle motorral (2,0 literes soros és 2,7 literes V6 benzinmotoros vagy 2,0 literes dízel) rendelhető, két- vagy négykerékhajtású erőátvitellel, 5-fokozatú kézi vagy 4-sebességes automata sebességváltóval. Szerkesztőségünkben a kisebb benzines felszereltebb, négykerekes változata vendégeskedett. Ennél a sofőr maga kapcsolhatja be az összkerék-hajtást (4WD Lock) alacsony sebességnél, elosztva a teljesítményt az első és hátsó kerekekre. Ebből az üzemmódból a Sportage fokozatosan és automatikusan első-kerék hajtásra vált át 30 km/h sebesség felett.

Az autó formája szemre tetszetős, a belső kulturált, minden ott van, ahol az ember várja. Jól eltalált. Vannak rekeszek, a kesztyűtartó felett keresztben pedig egy kapaszkodó is helyett kapott. A hátsó ülés egy új „buktatható-lehajtható" rendszerrel működik, ami leengedi az üléspárnát és biztosítja, hogy a háttámlák síkra hajthatók legyenek, amivel egy tágas, megközelítően négyszög alakú, sík padlójú és több mint 1,6 m hosszú raktér alakítható ki. Ráadásul a szélvédő külön is nyitható a csomagtérajtón.

A Kiánál a siker egyik fontos kelléke az ár, s ebben versenyképes a Sportage: a kétliteres benzines alapára 5,5 millió forint, az általunk próbált magasabb felszereltségű, négykerekes változat 6,5 millió. Minden modellnél széria egyebek között a hat légzsák, az ABS, az elektromos ablakemelő és visszapillantó tükör, a sebességfüggő szervokormány, a légkondi, a színezett üveg, valamint az alufelni. Természetesen öt év átrozsdásodás elleni, 3 év vagy 100 ezer km általános garancia is benne van ebben az árban.

Az alapmodellben kétliteres, 143 lóerős benzinmotor hajtja az első tengelyt. Ezzel az általunk próbált modell maximális sebessége 176 km/h, a fogyasztás országúton 6,6, vegyes használatban 8 liter. Az önhordó acélkarosszéria alatt elöl McPherson, hátul többlengőkaros futómű dolgozik. 195 milliméteres hasmagassága és hajtása olyan terepek leküzdésére is alkalmassá teszi, amilyenre valószínűleg a tulajdonosok nagy többsége sohasem téved majd.

Az autót a Kia szegedi márkakereskedője a Kossuth Lajos sugárúti Ikesz jóvoltából próbálhattuk ki, hóesésben, latyakban, aszfalton és könnyű terepen.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton a Ford Transit kétliteres változatával

A Ford Transit változatait, motor és felépítmény-kombinációit nehéz számba venni: az ügyfél nem… Tovább olvasom