Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Próbaúton a legkisebb BMW dízelváltozatával, a 118d-vel

Amikor a BMW kihozta az 1-es sorozatot, talán azt is jelezni akarta, kisebb modellel már nem készül a piacra, s nem akar mindenütt versenytársat állítani jó nevű német konkurenseinek.
Az egyes sorozat formavilága nem akar belesimulni kategóriája átlagába, a tervezők bátran használták az éleket – ha nem is annyira, mint az 5-ösnél –, így markáns rajzolatú lett a legkisebb BMW is. A mai trendhez illeszkedően nem csupaablak kocsi készült, sőt, az ajtóknál a lemez és az üveg aránya közelít a kétharmad–egyharmadhoz. Mindez erőteljes hatást vált ki a szemlélőben, beülve pedig érdemben fokozza a védettség érzését, a nélkül, hogy a kilátást korlátozná. Inkább az optimális üléspozíció eltalálása vesz igénybe az átlagosnál valamivel hosszabb időt: először a vezető felemeli az ülést, hogy úgy érezze, jobb legyen a kilátás, ám hamar rájön, ebben az autóban az átlagos termetűek meglehetősen mélyen ülnek.

Elhelyezkedés után már igazi BMW-s belső öleli körül a vezetőt, a középkonzolt is enyhén befordították a tervezők. A műszerfal letisztult, áttekinthető, a kezelőszervek logikus elhelyezésűek és kézre esnek, mint ahogy a BMW-től ez már régóta elvárható. A borítások puhák, elegánsak, nem érződik rajtuk a takarékosság, a részletek precízen kidolgozottak. A hátsó üléstámla 60/40 arányban osztott és előrehajtható, mögötte a vártnál tágasabb és jobban pakolható csomagteret talál a tulajdonos.

A motor gombnyomásra indul, az általunk próbált modellben ez az 1995 köbcentis 122 lóerős dízelt kelti életre. A motor maximális nyomatéka 280 Nm, ami elegendő ahhoz, hogy a közel 14 mázsás saját tömegű autó 10 másodperc alatt gyorsuljon százas tempóra, s a végsebessége meghaladja a 200-at. Kétezres fordulatszámnál hatodikban 120, 2,5 ezernél 150 km/h a tempó, ami a 4,7 ezernél kezdődő piros mezőt tekintve nyugodt autózást biztosít – a nyomatékmaximum közelében mindenkor kellő tartalékkal. A motor dinamikus és takarékos egyszerre: városon kívül nyugodt tempóban akár 4,5 liter gázolajjal is beéri – 50 literes tankjának köszönhetően elméleti hatótávolsága több mint 1100 kilométer –, vegyes fogyasztásra 5,6 litert ad meg száz kilométerre a gyártó.

Az egyes BMW-t országúton vagy sztrádán épp olyan kellemes vezetni, mint városban, mindenütt kezes, szerethető és kényelmes. A legkisebb BMW is a maximális biztonságra törekszik: a hátsókerék hajtású autónál a DSC, a Dinamikus Stabilitás Kontroll az instabil helyzeteket aszimetrikus fékezéssel időben kiküszöböli. A minimum hat légzsákkal szerelt modell az NCAP törésteszten a maximális, ötcsillagos eredményt hozta – ami több mint megnyugtató.

Az általunk próbált modell számos kényelmi és biztonsági – helyhiány miatt ezúttal fel nem sorolt – extrákkal 6,4 millió forint, ami ár/értékarányt tekintve jó vételnek nevezhető. Ráadásul a legkisebb, az egyes modellből sem hiányzik az igazi BMW-s érzés.

Az autót a megyei BMW márkakereskedő, a Napos úti C-Mobil jóvoltából.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton a Chrysler 300C Touring háromliteres dízelével

Keresem a jelzőt, s nehezen tudok szabadulni a brutálistól – kollégám használta, de olyan… Tovább olvasom