Délmagyar logó

2017. 07. 25. kedd - Kristóf, Jakab 18°C | 29°C Még több cikk.

Próbaúton a második nemzedékű Skoda Octaviával

A Skoda a 2004-es Genfi Autószalonon mutatta be először a világnak legújabb modelljét, a Skoda Octavia második nemzedékét.
A Skoda a Genfi Autószalonon az Octavia modellel egy teljesen új fejlesztésű járművet mutatott be, amelyben a legkorszerűbb műszaki megoldásokat alkalmazzák. Példa erre a közvetlen benzinbefecskendezésű, takarékos üzemanyag-felhasználás mellett nyomatékosabbá vált új motorok kínálata. Nagyfokú kényelmet és egyben megbízható menetdinamikát kínál az új futómű – minden szakember dicséri, a próbaúton mi is jó véleménnyel voltunk róla –, amelynek új, többlengőkaros felfüggesztése hozzájárul a jármű meggyőző menettulajdonságaihoz.

Az első Octavia-nemzedékhez hasonlóan az új modell is az A és a B piaci szegmens határán mozog, vagyis azonos áron „egy adaggal több autót" kínál a versenytársaknál. Az új Octavia modell például nagyméretű, 560 literes csomagterével tudja meggyőzni az érdeklődőket, mert az utód még nagyobb helyet kínál a csomagoknak, emellett az utastere is tágasabb lett, főként a hátsó üléssornál óriási a hely. A kényelmet fokozza a klímaberendezés, a külön szellőzőkön át történő légbefúvás a hátsó ülésekhez, az első ülésekbe rendelhető integrált aktív fejtámaszok. A felszereltségben magától értetődően szerepel a négy légzsák, a blokkolásgátló valamint a pánikfék is.

Az új Skoda Octavia négyféle benzinmotorral (75, 102, 116, 150 lóerővel) és két nagyteljesítményű porlasztószivattyús befecskendezés (PD TDI) elvén működő, nagynyomatékú dízelmotorral kerül a piacra. Ez utóbbiak 105 és 140 lóerősek. A benzines erőforrásokhoz a kézikapcsolású váltó mellett egy korszerű, hatfokozatú automata sebességváltót is kínálnak – kivéve az általunk is próbált modellbe szereplő alapmotort, a 1.4 16V –, míg a dízelmotorokhoz DSG sebességváltó rendelhető.

A „sakktáblás metál" egyelőre ugyan még eltakarja a vonalvezetést, ám jellegzetes a Skoda egyik hagyományos formaeleme a motorháztető két széthúzó ránca, amely az emblémából és a hűtőrácsból indul ki. A motorháztető erőteljesen kiemelkedik, a sárvédők alacsonyak és sportosak, ami az erőt és a dinamikát sugallja. Az új Skoda Octavia kiemelkedő stílusjegyei közé tartoznak a hátsó lámpatestek is. A középső fehér felület vörös bekeretezésével az új Octavia öntudatos és nagy kifejezőerejű, és esti megvilágításban is összetéveszthetetlen.

A legolcsóbb új Octavia 3,7 millió, ám, ha a régi alapba kezdenénk vásárolni az újba szériaként szerelt extrákat, az új lenne a jobb vétel. A Tárkány Autóháztól kapott, alapmotorral futó, Ambiente felszereltségű modell 3,8 milliót kóstál. Az árlista csúcsa a kétliteres 140 lóerős dízellel szerelt Elegance 5,8 millióval, persze ebbe is fér azért még néhány kényelmi és biztonsági extra.

Az Octavia modellekből már eddig is több mint egymillió példány készült (a jubileumi darabot éppen hazánkban, egy budapesti márkakereskedésben adták át).

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton a 2,9 literes turbódízel KIA Carnivállal

A KIA elsősorban nagy, tágas, azután kényelmes, hiszen minden és mindenki belefér, s van benne egy… Tovább olvasom