Délmagyar logó

2017. 09. 20. szerda - Friderika 10°C | 19°C Még több cikk.

Próbaúton a Mercedes B-osztályával

A Mercedes vadonatúj B-osztálya az igényes, kompakt, sportos egyterűek piacát gazdagítja. A kocsi mind városban, mind azon kívül nagyon jól vezethető, szinte észrevétlenül, már-már alázatosan szolgálja ki vezetőjét, utasait.
A új B-osztály a már bevált A-osztály meghosszabbított padlólemezére épül, persze annál nagyobbra és kényelmesebbre tervezték. A kocsi örökölte a szendvicsszerkezetű felépítést, ami tágasabb belső kialakítását tesz lehetővé, mivel a motor és a váltó részben a padló alatt helyezkedik el. A kényelem mellett biztonság is szempont: frontális ütközésnél nem az utastérbe, hanem az alá csúszik be a motor, csökkentve ezzel a sérülésveszélyt, ami egy családi egyterűnél nagyon fontos szempont.

Ugyancsak számít a külső megjelenés is – a Mercedes legújabb családtagja erre is csillagos ötöst érdemel. Az éleket és az íveket jól „adagolták" a tervezők, az összkép kifejezetten harmonikus, mégis egyedi, barátságos, és csak annyira hasonlít az A osztályra, amennyire egy nagyobb testvérnek szabad.

 Visszajelzés az útról

A kocsi mind városban, mind azon kívül nagyon jól vezethető, szinte észrevétlenül, már-már alázatosan szolgálja ki vezetőjét, utasait. Egyenesfutása, kanyarstabilitása kitűnő, a fék jól adagolható, a kormány, a futómű megfelelő visszajelzést ad az útról.
A 2,8 méteres tengelytáv hatalmas hátsó lábteret enged az utasoknak, de a csomagnak is jut hely bőven. Opcionálisan kérhető kivehető jobb első ülés is. Utóbbi esetben az alaphelyzetben félköbméteres literes csomagteret akár két köbméter fölé is bővíthetjük.

A kétségkívül családbarát autó felszereltsége is pazar: a szelektív lengéscsillapítók, a fékasszisztens, a kipörgésgátló, az elektronikus menetstabilizátor, vagy a guminyomás csökkenésére figyelmeztető rendszer, illetve a felár nélkül rendelhető esőérzékelő ablaktörlő is a kényelmet, a biztonságot szolgálja – persze sok egyéb mellett.
A további kényelemre vágyók az autót rendelhetik bőrkárpittal, a mechanikus helyett elektromosan állítható és fűtött vezetőüléssel. Az opciós biztonsági extrák között szerepel a hátsó ülésbe integrált gyermekülés, a hátsó oldallégzsák, illetve a felár nélkül kérhető ablaklégzsák.

A Mercedes új fejlesztésű futóművet, valamint sebességfüggő új szervokormányt tett a B osztályba, a rásegítésről egy elektromotor gondoskodik. Az útviszonyoktól függően automatikusan változik a lengéscsillapítás mértéke is. Normál helyzetben kényelmesebb, puhább a csillapítás, gyors kanyarvétel esetén viszont keményebbre, sportosabbra vált a rendszer.

A B-osztály mozgatásáról nyomatékos CDI dízelek és felfrissített benzinesek gondoskodnak. Szám szerint 3-3 darab. A legkisebb motor az 1,5 literes, nálunk az eggyel nagyobb, az 1,7-es benzines vendégeskedett, igazán meggyőző produkcióval. A 116 lóerős motor maximális forgatónyomatéka 155 Nm, ezzel 11,3 másodperc alatt gyorsul százra az 1,3 tonnás autó, a maximális sebesség 188 km/h.

A általunk próbált modell ára – számos szériában beépített, illetve opcióban rendelhető kényelmi és biztonsági extrával – 7,7 millió forint, de az alap, a 1,5-ös benzinessel szerelt Mercedes B-osztály már hatmillió alatt elérhető.

A modell szerkesztőségünkben vendégeskedet – az MB-Autó Magyarország Kft. szegedi márkaképviseletének jóvoltából.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton az új 3-as BMW kétliteres dízelével

Világpremier, négy új motorral – harangozta be a szaksajtó az új BMW 3-ast, amely hazai… Tovább olvasom