Délmagyar logó

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 17°C | 31°C Még több cikk.

Próbaúton a Mercedes motoros SsangYong Rextonnal

Egyetlen modellel, benne egyetlen, igaz nagyon meggyőző – Mercedes – motorral kezdte el működését a visszatért SsangYong márkahálózata.
A hazai kínálatot 1993-tól 99-ig színesítette a SsangYong. A technológia egy részét, az újrahasznosított modellek eredetijét egy jó nevű ismerős, a Mercedes szolgáltatta. A német gyár kis mértékben tulajdonosa is volt a SsangYongnak. A csúcsra 1996-97-ben jutott: 300 példányt meghaladó eladással a magyar terepjáró-piac harmadik helyét szerezte meg. A SsangYong termelése 2003-ban már ismét megközelítette a 150 ezret, s a nehezebb idők elmúltával a márka visszatért a külpiacokra is. A gyártmányok köre keveset változott, a terepjáróban a Mercedestől származó motor és sebességváltó található. A harmadik évezred újdonságát, a 2002-es nagy terepjárót, a Rextont 2003 közepétől szállítják az exportpiacokra. Ekkor kezdődött az európai márkahálózat újbóli kialakítása, s egy éven belül Magyarországra is visszatért a SsangYong, éppen a Rextonnal.

A modellt volt szerencsénk kipróbálni egy Szeged-Gyomaendrőd retúr erejéig, s igazán kellemes csalódás volt az autó. Mindenekelőtt menetkultúrája, zajszintje volt dicsérhető, a Mercedesben már jól bevált öthengeres 2,7 literes motor 165 lóereje és 340 Nm-es maximális nyomatéka bőven elegendő a kéttonnás önsúlyú autó mozgatásához. A kocsi maximális sebessége 170 km/h, országúton 8,4 liter gázolajat fogyaszt száz kilométerenként, de vegyes használatban is beéri 10 liter alatt. Egyedül a váltó tűnik enyhén kisteherautósnak, minden más nagyon rendben van. A kocsi úttartása, kanyarstabilitása jó, a kapcsolható négykerékhajtás a havas-jeges országúton, így, télidőben biztonságérzetet nyújt. A felező pedig megengedi, hogy letérjünk az aszfaltról az igazi sáros vagy emelkedős terepre, ahol ugyancsak otthon van a Rexton.

A kocsi belső kiképzése határozottan igényes, harmonikus, már-már meleg, semmiképpen nem terepjárós, így nagyon kellemes az utazás a Rextonban.

Az autó alapára 8 millió forint alatt marad valamivel, ezért – egyebek között –, dupla légzsák, légkondicionáló, ESP, 16" alufelni, indításgátló, központi zár, elektromos ablakemelő, színre fújt lökhárító és gallytörő, elektromosan állítható, behajtható, fűthető külső visszapillantó tükör, színezett, fűtött első szélvédő, szervokormány, bőr váltógomb, deréktámasz, fényszóró magasságállítás, 3 év vagy 100 ezer km garancia jár. Vagyis, ár/értékarányt és méretét tekintve igazán versenyképes az ajánlat.

Magyarországon évi 200 darabos eladás a terv, s ehhez elegendő a 8-10 kereskedésből álló hálózat. (Ennek egyik tagja a Veszprémi Autószalon Kft.)

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton a Honda Accorddal

A Honda olyan dízelmotort akart készíteni, amely kifinomultság, fogyasztás és teljesítmény… Tovább olvasom