Délmagyar logó

2018. 01. 20. szombat - Fábián, Sebestyén -2°C | 7°C Még több cikk.

Próbaúton a Mitsubishi Lancer 1.6 Diamondline változatával

A harmincéves modellcsalád kilencedik generációja, a Mitsubishi Lancer beleillik a Mitsubishi Motors által meghirdetett modelloffenzívába, melynek első tagja asorozatunkban szintén bemutatott Outlander.
Biztonsági arzenál

Az új Lancer utasait aktív és passzív biztonsági elemek arzenálja óvja. A stabil úttartást garantáló futómű, a precíz kormány, a négy tárcsafék, valamint az ugyancsak alapfelszerelésnek számító, elektronikus fékerő-elosztóval kombinált blokkolásgátló segít elkerülni a veszélyes helyzeteket. Az általunk próbált modellben az elöl ülőket a dupla légzsák mellett oldallégzsákok, illetve függönylégzsákok is védik.

A kocsi frontkialakításán felfedezhetők az új vizuális elemek: osztott hűtőrács, középen széles pillérrel, rajta krómszínű háromgyémánt-logo csillog. Vagyis a „mosolygós arc". A finom, sportos vonalakat látványos első és hátsó lámpatestek egészítik ki, a négyajtós karosszéria formái letisztultak.

Az Lancer utastere minőséget sugall, a műszerfal sportos érzetet kelt, hiszen az EVO VII-es pilótafülkéjét idézi. A korábbi modellekhez képest nagyobb belmagasság és lábtér felsőbb kategóriába tartozó autók kényelmét nyújtja. Kritika azonban, hogy a hátsó fejtámlák rontják a hátralátást, ha középen nincs utas, tanácsos arra az időre el is távolítani az egyik fejtámlát.

Az tesztelt Sedan 1,6 literes, 4 hengeres, 16 szelepes, 98 lóerős hengerenkénti elektronikus befecskendezéses SOHC-motorral kerül forgalomba. Legnagyobb sebessége 183 km/h, míg álló helyzetből 11,8 másodperc alatt gyorsul fel százra. Az átlagfogyasztás figyelemre méltó: az 1,6-os 6,7 literrel is beéri 100 kilométerre. A motor kifejezetten kultúrált, nyugodt autózáshoz megfelelő tartalékkal rendelkezik.

Az új Lancer 15 collos első kerekei McPherson rendszerű rugóstagokon kaptak helyet, amelyhez stabilizátor is tartozik. A hátsó felfüggesztésnél a Mitsubishi által már 1992-ben bevezetett és azóta nagyon bevált több lengőkaros Multi-Link megoldást alkalmazták, amely rugalmasságával különösen nagysebességű ívekben fejti ki áldásos hatását. A kocsi úttartása valóban jó, egynesfutása, kanyarstabilitása is megnyugtató.
Már az 1,3 literes motorral szerelt 3,8 millió forint alatti árú alapmodell is gazdag felszereltségű: elektromos külső tükrök, elektromos ablakemelők, dupla légzsák, központi zár, állítható magasságú vezetőülés négy tárcsafék és még folytathatnánk. Az általunk próbált modell 8 légzsákkal igényes klímával, távirányítós központi zárral, 15" alufelnivel, CD-s rádióval, oldalspoilerrel 4,46 millió forint.

Tény, a Lancer nem a legolcsóbb kocsik közül való, de az izgalommentes biztonságot, a kényelmet és a megbízhatóságot meg kell fizetni.

Az új Lancer négyajtós (sedan) és kombi karosszériával kerül forgalomba, szerkesztőségünkben a Nagymihály Autóház Kft. jóvoltából az előbbinek egy felszereltebb változata vendégeskedett – teljes megelégedésünkre.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton az új Volkswagen Golf ötös belépőmodelljével

Az új Golf immár az ötödik generáció. Folytatódik egy sorozat, amely kategóriát teremtett: az elmúlt… Tovább olvasom