Délmagyar logó

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 12°C | 18°C Még több cikk.

Próbaúton a Peugeot 207-es legkisebb dízelével

Van abban valami báj, amikor a kicsi nagynak akar látszani, ilyen például a Peugeot 207-es „ragadozós" tekintete, a már-már túlméretezett márkajelzéssel. Talán ezért is szerethető az autó, amelyet az 1.4-es HDi-vel próbáltunk ki.
A franciák mostanában rendre szép autókat rajzolnak, a Peugeot 207-nél is engedték álmodni a tervezőket. Annyira, hogy talán kicsit túl is húzták az első lámpát, ami a kocsi hosszához arányítva már-már világbajnok. De semmi sem kicsi a frontrészen, ettől egyedi a modell. Az A-oszlop után és hátul már inkább kompakt, az összhatás azonban így is harmonikus.

Belül is minden rendben van, a vezetőülés magassága és a kormány – utóbbi négy irányba – állítható, így gyorsan és kényelmesen elhelyezkedhetünk a volán mögött. Elöl 180 centi magas vezető, mögötte is lehet ekkora utas, de inkább csak Budapestig, messzebbre válasszunk valamivel alacsonyabbat. A fejtér még rendben, inkább a lábtér bizonyul rövidnek a négyszer 180-hoz.

A Peugeot 207-nél is engedték álmodni a tervezőket. Fotó: Frank Yvette (galéria)

Az általunk próbált, második szintű, azaz Trendy felszereltségű modell műszerfalán az órák hátlapja fehér volt, ami némi sportosságot kölcsönöz az autónak, ezzel együtt fotós kolléganőmnek kevésbé tetszett ez a megoldás. Az összhatás azonban megnyugtató, a kezelőszervek kézre esnek, logikus működtetésűek, a középkonzolon is minden a helyén van.

Mi mennyi?

A 75 lóerős benzines belépőmodell ára szűk 3 millió forint, ezért ABS, elektromos első ablak, két légzsák, központi zár, állítható magasságú kormányoszlop és vezetőülés, szervokormány és Isofix rögzítési pontok az érdemleges extrák szériában. A dízel-felár 400 ezer forint. Az általunk próbált Trendy 3,6 millió, a fontosabb plusz az elektromos és fűthető visszapillantó tükör, a két oldallégzsák, a ködfényszóró és a hathangszórós CD-s rádió.

Az 1.4 literes, nyolcszelepes, közös nyomócsöves HDi csak hidegen dízeles, üzem melegen egészen barátságos zajszintű. Hetven lóerejével és 160 Nm-es maximális nyomatékával korrekt választás annak, aki nem versenyezni, hanem takarékoskodni akar. A 166 km/h végsebesség és a 15,1 másodperces százas gyorsulás, korántsem kategóriaelső, de a 2-3000-es fordulatszám-tartományban dinamikusan autózható a Peugeot 207-es. A motor legnagyobb erénye a takarékosság, a gyári adat szerint városon kívül 3,8, vegyes használatban 4,5 liter gázolajat eszik 100 kilométeren az autó. Az általunk próbált modell pillanatnyi fogyasztásmérője alátámasztja ez az adatot, 90-es tempónál 2100-as fordulat mellett kerek négy liter, hetvennél – 1650-es fordulatnál – három litert mutatott a fedélzeti számítógép, még akkor is, ha utóbbit már némiképp kínzásnak éreztük. Egyébkén négyes fokozatban, 50-es tempónál ugyancsak szépen beállt a három literes fogyasztás, ekkor kétezret fordult a nyomatékmaximumon dolgozó motor. Városban tehát nem nagyon érdemes felkapcsolni ötödikbe, ahhoz vagy hajnali két óra kell, vagy nagyon hosszú, vasárnap délelőtti zöldhullám. Száztíznél egyébként 5,2, sztrádatempónál, valamivel a háromezres fordulat felett 6,4 a pillanatnyi fogyasztás a fedélzeti számítógép szerint.

A kezelőszervek kézre esnek, logikus működtetésűek, a középkonzolon is minden a helyén van. Fotó: Frank Yvette (galéria)

A váltó jó nyomaték-kiosztású a fokozatok megvezetése határozott, a kapcsolás könnyű. A motorhang nagyobb tempónál sem zavaró, némi szélzaj inkább az ugyancsak méretes visszapillantó tükrök irányából hallható. A futómű eltalált kompromisszum a kényelmes és feszes hangolás között, a kisebb kátyúkat, nyomvályúkat dicséretesen csillapítja az elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Az elektromos szervokormány városban és azon kívül is észrevétlenül segíti a vezetőt, miközben megfelelő visszajelzést ad az útról. Erőltetett kanyartempónál is jól viselkedik az autó, menetstabilizáló nélkül is megfelelően uralható – legalábbis az általunk próbált modell, ez ugyanis diszkrét gumihanggal időben és egyértelműen jelezte: tapogatjuk a határokat. (Ezúton kérünk elnézést a virágkiállításra autózóktól a kellemetlen, a környék csendjét néhány másodpercre megbolygató közjáték miatt.)

A Peugeot 207 alapban is biztonságos: 5 csillagot ért el az Euro NCAP törésteszten és a gyermek utasvédelmi vizsgálaton is a jónak minősíthető négyes osztályzatot kapta. Frontális ütközésnél a biztonsági kormányoszlop csak korlátozott mértékben „indul meg" az utastér felé, de az aktív lábtámasz programozott elmozdulása is csökkenti a lábsérülés lehetőségét.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Érkezik az új Laguna GT

A Renault Laguna GT-ben mutatkozik be a négykerékkormányzású Active Drive alváz, amelyet a gyártó az… Tovább olvasom