Délmagyar logó

2017. 04. 28. péntek - Valéria 14°C | 23°C Még több cikk.

Próbaúton a Peugeot 407-es kétliteres HDI-változatával

A Peugeot megint csinált egy kívül-belül szép és kényelmes autót, a 407-est, s a motorválasztékban szerepel egy kifogástalan erőforrás, a 2.0 HDI, ami meggyőzően mozgatja a jó úttartású autót.
A 407-es vonalvezetése sokkal inkább sportos, dinamikus, mint limuzinos, de ettől támad olyan érzése a szemlélőnek, hogy nem akar belesimulni kategóriája átlagába. A már-már elképesztő méretű hűtőrács fölött szinte csak a márkajelzés és a két merészen húzott első lámpa fér el az autó orrán. Szóval, ha 90 centis követési távolsággal ilyet lát a visszapillantóban a sztrádán teljesítménytartalék nélkül előzésbe fogó autós, akkor megbánja, hogy nem nézett korábban hátra, mi közelít ilyen tempóban a belső sávban.

A 407-es tervezői jó arányban használták az íveket és az éleket, a karosszéria karcsú, nyújtott vonalvezetése harmonikus, bár a hátsó kialakítás nem feltétlenül egyértelmű folytatása az elsőnek. Természetesen ez a merész megoldásoknak velejárója.
A belső kialakítás igényes, a megfelelő puhaságú műszerfalborítást jól kombinálták a fémes megoldásokkal, így a sportosságból belülre is maradt. A műszerfal a jellegzetes fehér számlapokkal áttekinthető, s a szokásos négy „óra" mellett találunk egy ötödiket is, ami az olaj hőmérsékletét méri. A kezelőszervek kézre esnek, a középkonzol logikus elrendezésű, a gyakrabban használt gombok valamelyest még ellenálltak a ma oly divatos miniatűrizálási hullámnak. Az ülések megfelelően tág határok között variálhatók, így a mélységében és magasságában egyaránt állítható kormány segítségével gyorsan kialakítható a kényelmes vezetői pozíció.

A kétliteres, 16 szelepes HDI motor 136 lóerős, maximális nyomatéka 2000-es fordulatszámnál 320-340 Nm. Ez a „tól-ig" a dízelmotorok legújabb generációját képviselő Overboost-rendszernek köszönhető, ami átmenetileg megnöveli a nyomatékot. A másfél tonnás saját tömegű kocsi 11 másodperc alatt katapultál százra, legnagyobb sebessége pedig 208 km/h.

Az erőforrás takarékos, ha a vezető megállja, 5 liter alatt tartható az átlagfogyasztás országúton. A gyári adat szerint városban 7,7, vegyes használatban 5,9 liter gázolajat eszik száz kilométerenként a 407-es. A motor dinamikus, kultúrált, zajszintjére jellemző, hogy a figyelmetlen, ötfokozatú váltóhoz szokott tesztelő nyugodt tempóban Dabasig ment a sztrádán ötödikkel, mentsége csak az lehet, hogy az összeadódó motor-, futómű- és szélzaj sem keltett olyan hatást, hogy a következő fokozat hiányozzon. A hatodikban pedig már-már nesztelenül suhan a 407-es.
A kocsi sztrádán kívül is jól vezethető, úttartása, kanyarstabilitása, kiszámíthatósága megfelelő. A fék jól adagolható, a sebességfüggő szervokormány akkor és úgy segít, ahogy kell.

A Peugeot 407-es alapára 5,25 millió forint, igaz, ehhez az induló motor az 1.8-as benzines, a maga 117 lóerejével, s már ezzel is 13 másodpercen belül százon van az autó. A biztonsági extrák közül – egyebek mellett – széria az ABS, az ESP, az aktív első fejtámla, az Isofix gyermekülés-rögzítési pont, a ködfényszóró, a vezető- és utasoldali, valamint oldal-, függöny- és kormánylégzsák. Ez összesen hét darab, opcióként már csak a 2 hátsó oldallégzsák rendelhető. A szériakényelmet az egyzónás aktívszenes automata klíma, az elektromos és fűthető visszapillantó tükör, a fedélzeti számítógép, a hűtött kesztyűtartó, az első szekvenciális elektromos ablakemelő, a központi zár, a kormányoszlopról is vezérelhető CD-s rádió fokozza. Egyebek között.

Az általunk próbált motorral a 407-es a Symbole-felszereltséggel 6,55, a Sportline 7,25 millió forint. Az árcsúcs a háromliteres 211 lóerős motorral és triptronic váltóval szerelt modell, 8,6 millióért.

A modellt a megyei márkakereskedő, a Kálvária sugárúti Peugeot Kovács bocsátotta a rendelkezésünkre.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Próbaúton a második nemzedékű Skoda Octaviával

A Skoda a 2004-es Genfi Autószalonon mutatta be először a világnak legújabb modelljét, a Skoda… Tovább olvasom